bufodill Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Tror jeg skal få dette fremkalt for å henge opp på veggen, type 40x60. Lurte på om noen har et syn på hva som vil se finest ut, matt eller glossy. Skal nok rammes inn i en sort ramme. Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Jeg foretrekker matt... Har et blankt s/h bilde på veggen (dette), og irriterer meg over reflekser overalt. Kan være spesielt irriterende om rammemakeren får "brettet"/bøyd bildet litt i prosessen slik at du får "refleksopphopninger". Bestilte nemlig matt, men fikk blankt, men orket ikke gjøre noe med det siden det var en spesialbestilling på JP der jeg hadde lagt ved et bilde som skulle matches. Angrer nå. Jeg ville gått for matt =) Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Noen synspunkter på om matt fungerer like bra på fargebilder med mye farger ? Har hatt det problemet selv med reflekser i bilde og ramme med samme problem, ikke noe bra resultat i det hele tatt. Lenke til kommentar
nbmofo Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Du mister mye kontraster med matt. En må vel velge the lesser of two "weavels". Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 4. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2010 Hmm, ja det var litt det jeg også tenkte. Har nemlig også tenkt å printe noen fargebilder med skarpe farger og mye kontrast, der tenkte jeg med en gang blankt. Da regner jeg med det blir matt sorthvitt, og blanke fargebilder Takk for synspunktene Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 Sort/hvitt har ofte mere kontraster enn fargebilder. Kontrastfylt S/H er best på blankt. Print i lustre, laminere med blankt (og montèr det på en papplate/kappa så det ikke blir noe bøy etc som en lengre opp nevnte). Dropp glass i ramma. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå