Niddy Skrevet 3. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2010 Ønsker å lage en database med spill jeg har, inkludert bilde av spillet, hvilken cd mappe, hvilken folder, og inkludere søkbare tags. Slik at jeg utifra f.eks tittelen Red Dead Redemption, som er et sandbox spill f.eks enten kan søke etter Rockstar Games, og finne resten av spillene deres jeg eier, eller bare sandbox, og finne andre sandbox spill, jeg eier. Noen forslag? Et program som kan lage databaser, og lese de effektivt, og inkludere bilde/bilder Lenke til kommentar
Marius5051 Skrevet 3. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2010 Man har mulighet til å legge til spill i Steam, som er en slik database, og forøvrig en kilde til billige spill Lenke til kommentar
Niddy Skrevet 3. juli 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. juli 2010 Ikke Xbox 360 spill og andre konsoll spill, såvidt meg kjent. Lenke til kommentar
Marius5051 Skrevet 4. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 4. juli 2010 Det kommer ikke fram i den innledende teksten at denne databasen også skal omfatte konsollspill. SQL er et program hvor du kan lage en slik database, men jeg ser ikke helt nytten av denne. Kan ikke konsollspillene få lov til å stå pent på rekke i en hylle eller et skap, hvilket de uansett må? Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 4. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 4. juli 2010 Skjønner ikke helt meningen med tråden jeg. skålå du ha slik atud kan statre popp alle spilltne dine fra xboxennnn tune og fuinne de framP? hylla er vel best Lenke til kommentar
Niddy Skrevet 4. juli 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. juli 2010 Fordi jeg bare vil ha DVDene i oppbevaringsmapper, og gi de faste plasser, og når det begynner å nærme seg 100 spill, er det litt problematisk å holde perfekt oversikt hvor alle spill, og hvilke sjanger osv alt er. Lenke til kommentar
Marius5051 Skrevet 4. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 4. juli 2010 Da dette blir en veldig liten database, vil jeg faktisk anbefale deg et Word-dokument til dette. Hvis du gjør dette fordi du synes det er interessant med databasesystem vil jeg igjen nevne SQL. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå