HelenaN Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Takk Randi, Ratleto og Eivind for en hyggelig treff i Ringve Botaniske hage og Ringvebukta (Ladestien)! Nydelig vär idag igjen. Her er noen av mine bilder. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 (endret) Nydelig samling, Helena...ditt Pieris japonica (bilde 2) så jeg ble veldig fint.Jeg skal legge inn mitt jeg også, bare for å se at ditt ble bedre :!: Den blå er også nydelig, tror jeg har bestemt den til Phyteuma spicatum (Vadderot)..dumt jeg ikke så på skiltet. Flott komponert brudebilde fikk du til også...skal ikke legge ut mitt, for komposisjonen ble ikke så vellykket. Endret 3. juli 2010 av RandiA Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Her er noen av mine. Alle er tatt med det nye "øvings-kameraet" Panasonic Lumix GF1: Thalictrum aquilegiifolium (Akeleiefrøstjerne): Paeonia suffruticosa (Trepeon): Thymus: Phyteuma spicatum (Vadderot): Ipomea: Geranium (vill-storkenebb): r.Aicha: Pieris japonica: Lenke til kommentar
eivind84 Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Det bildet du har tatt inne på sponhuset var veldig fint Helena. Kult bilde av ekornet også Aner ikke hva alle plantene jeg har tatt bilde av heter.. men her er hvertfall de bildene jeg har plukket ut så langt: Litt eksperimentering med motlys: Min "utgave" av stien ned til sjøen: Lenke til kommentar
arela Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Oj - det bildet av bruden ble bare helt knall Helena. Det var synd det kom noe i veien for meg, men vi får prøve igjen. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 (endret) Takk for et hyggelig treff - nok en gang. Jeg er bare glad jeg tok feil med "vær-tippingen" dagene før treffene. Helt utrolig hvordan været slår til nesten hver eneste første lørdag i måneden. Insekt Trondheimsfjorden på en klar dag Blomst og humle Så litt selvlæring. Det første bildet er tatt der jeg bare skygget for blomsten for å unngå harde skygger. Det andre bildet er tatt uten å skyggelegge blomsten, men med en reflektor for å få litt lys tilbake. Jeg synes bilde nr 2 ble en del sprekere i fargene, så det er noe jeg skal prøve ut mer. Jeg kunne kanskje prøvd å fått de skyggene som ble igjen litt annerledes, men det får jeg se etter neste gang jeg prøver. Insekt igjen Denne humla klarte å sette fast foten i blomsten. Den kom seg løs, men det tok litt tid. Edderkopp med et bytte. Den hadde slått seg ned midt i humle- og veps-området, og flere humler rotet seg inn i nettet til edderkoppen, men kom seg ganske fort løs igjen. Edderkoppen rørte seg ikke overhodet når det skjedde, men var veldig fort på plass når en liten flue rotet seg inn i nettet. Og til slutt en som spiser insekter... Endret 4. juli 2010 av Ratleto Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 4. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2010 Mange takk Randi, Eivind og Are! Masse fint fra dere også. Noen favoritter: Randi nr 2 og 7. Eivind nr 5 (stilig effekt med motlyset i nr 3). Ratleto nr 2 (og så liker jeg humlens suddete vinger i nr 3). Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Ja, synes det ble mye vakkert fra Ringve denne gangen også...dere er oppfinnsomme og ser motivene, det går stadig fremover Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå