Skrujernet Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Det siste innlegget mitt var ikke for og gjøre narr av deg. Hadde vært på fest i går kveld, og skrev antageligvis det rett etter jeg kom hjem Lenke til kommentar
Redak Tøren Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 (endret) Leste en post som foklarte hva det helle handlet om. De var alle døde og øya var en slags limbo til di aksepterte sin skjebne og gikk videre..... Seriøst er det femåringer som har kommet med manus ider? hva er så mystisk med en dårlig skjærsild rip off? eg sluttet å se litt ut i sesong to pga mange bi historier. Hva var poenget med alle disse små mystertiene? de hadde ingen ting med skjærsild temaet å gjøre i det hele tat!!! Her regner jeg med "the others", røykmonsteret, isbjørnen, di forskjelige bunkerne, dharma osv osv.... Eneste grunn jeg kan komme på er at de er skrevet inn for å skape mystik i på samme måte som de totalt urelaterte "i remeber when i had dinner with the pope on a boat" vitsene til fammily guy er skrevet inn for å skape humor. Dårlig manus av kreative men ustrukturete forfatere enkelt og greit! Poenget med serien er etter mitt syn (og noe som kom veldig klart frem i første sesong) å sette fokus på en gruppe mennesker som omkom eller "omkom" i en flystyrt. I nyhetene hører vi om slike ulykker, men tenker nok ikke over at hver person som omkommer har et langt og innholdsrikt liv bak seg og er et menneske som betyr noe. Edit: Dumt at du hoppet av i sesong 2. Det var nok den sesongen som ikke holdt spenningen opp i starten, og dessverre er ikke alle tålmodige nok til å fortsette å følge med. Uttal deg heller når du har sett resten av serien. Endret 7. juli 2010 av Rævsprut Lenke til kommentar
Vipera Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Leste en post som foklarte hva det helle handlet om. De var alle døde og øya var en slags limbo til di aksepterte sin skjebne og gikk videre..... Seriøst er det femåringer som har kommet med manus ider? hva er så mystisk med en dårlig skjærsild rip off? eg sluttet å se litt ut i sesong to pga mange bi historier. Hva var poenget med alle disse små mystertiene? de hadde ingen ting med skjærsild temaet å gjøre i det hele tat!!! Her regner jeg med "the others", røykmonsteret, isbjørnen, di forskjelige bunkerne, dharma osv osv.... Eneste grunn jeg kan komme på er at de er skrevet inn for å skape mystik i på samme måte som de totalt urelaterte "i remeber when i had dinner with the pope on a boat" vitsene til fammily guy er skrevet inn for å skape humor. Dårlig manus av kreative men ustrukturete forfatere enkelt og greit! Poenget med serien er etter mitt syn (og noe som kom veldig klart frem i første sesong) å sette fokus på en gruppe mennesker som omkom eller "omkom" i en flystyrt. I nyhetene hører vi om slike ulykker, men tenker nok ikke over at hver person som omkommer har et langt og innholdsrikt liv bak seg og er et menneske som betyr noe. Bortsett fra at de ikke døde i krashet. Og serien blir da om en gruppe overlevende på en merkelig øy, der så si alle har mye "bagasje" med seg. Lenke til kommentar
nybb Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Orker ikke å skrive noe langt nå, men Dharma initiativet hadde som oppdrag og finne øya (forklaring i sesong 5). Flyet til Jack, Kate og folka ble trekt ned mot øya når Desmond glemte og trykke på knappen, noe som førte til noe magnet greier. Og det er mye mer om hva Dharma har med selve historien og gjøre. Bunkerne som du spør om er vel sikkert dharma stasjonene som er lokalisert på øya. De var der for og utøve forskjellige eksperimenter. Det blir også forklart over tid hva hver stasjon hadde som oppgave. Og angående isbjørnene ble de brakt til øya av Dharma initiativet, og ble holdt fanget på stasjonen Hydro. I burene der Kate og Sawyer blir holdt fanget av Benjamin Linus litt ute i serien. Hjalp det litt? Tenkte at om du hadde dysleksi eller noe, kanskje det forklarte hvorfor du ikke greide og holde styr på alt av forklaringer og historier. Du er ikke mye bedre til å skrive selv du. Haha. Lenke til kommentar
Choekaas Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Seriøst er det femåringer som har kommet med manus ider? Forfatterne (i sesong 1. Flere av disse var med til seriens slutt): Femåringer: Hvis jeg studerer riktig vil jeg påstå at menneskene i det første bildet er betraktelig eldre enn menneskene i det siste bildet. Jeg er ingen ekspert, men jeg vil gå så lant med å konkludere at forfatterne av ABC-serien "Lost" ikke er femåringer. eg sluttet å se litt ut i sesong to pga mange bi historier. Hva var poenget med alle disse små mystertiene? de hadde ingen ting med skjærsild temaet å gjøre i det hele tat!!! Her regner jeg med "the others", røykmonsteret, isbjørnen, di forskjelige bunkerne, dharma osv osv.... Eneste grunn jeg kan komme på er at de er skrevet inn for å skape mystik i på samme måte som de totalt urelaterte "i remeber when i had dinner with the pope on a boat" vitsene til fammily guy er skrevet inn for å skape humor. Dette er bakgrunnen for hovedplottet: The Man in Black og Jacob. The Man in Black vil drepe Jacob, men trenger en annen for å gjøre det. Jacob bringer folk til øya for å erstatte han. Disse menneskene er bi-historiene. (The Dharma Initiative, bunkerne, The Others, isbjørnen, overlevende fra Flight 815 osv.) 6 Lenke til kommentar
nybb Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 (endret) Hahahaha. Genial post Choekaas! Elsker når folk facepalmer, spesielt når man tar dem bokstavelig, og på det minst saklige! Selv ville jeg sagt at de barna er 6-7 jeg da men Endret 14. juli 2010 av nybb Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 (endret) Haha, dagens latter Choekass Jeg har sett alle episodene av Lost, og Bi-historiene, som blir så mye diskutert, var det jeg likte med serien. Jeg ga faen i det skjærsild greiene. Bi-historiene har kanskje ikke alltid noe med skjærsild greiene, som strengt tatt ikke er plottet. (vi fikk ikke vite noe om det før sesong 6) Bi-historiene former karakterene og personlighetene dems. Også hvorfor de er på øya. Endret 14. juli 2010 av N.N Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Jeg har fulgt med alle episodene og syns ikke serien var så veldig givende. Langt ifra tidenes serie og ikke noe som er verdt å huske. Ser på serien som underholdning for å få tiden til å gå og klø seg litt i hodet innimellom. Hadde serien kun holdt det gående i 3 sesonger ville den vært bedre i mine øyne, akkurat som Prison break burde vart i kun 1-2 sesonger. Det er sikkert noen som liker den, men smaken er som baken Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Orker ikke å skrive noe langt nå, men Dharma initiativet hadde som oppdrag og finne øya (forklaring i sesong 5). Flyet til Jack, Kate og folka ble trekt ned mot øya når Desmond glemte og trykke på knappen, noe som førte til noe magnet greier. Og det er mye mer om hva Dharma har med selve historien og gjøre. Bunkerne som du spør om er vel sikkert dharma stasjonene som er lokalisert på øya. De var der for og utøve forskjellige eksperimenter. Det blir også forklart over tid hva hver stasjon hadde som oppgave. Og angående isbjørnene ble de brakt til øya av Dharma initiativet, og ble holdt fanget på stasjonen Hydro. I burene der Kate og Sawyer blir holdt fanget av Benjamin Linus litt ute i serien. Hjalp det litt? Tenkte at om du hadde dysleksi eller noe, kanskje det forklarte hvorfor du ikke greide og holde styr på alt av forklaringer og historier. Du er ikke mye bedre til å skrive selv du. Haha. Har vel ikke sagt at noen er dårlige til og skrive? Er ikke veldig god til rettskriving, men det har vel med at jeg egentlig ikke er norsk, og teksten ble skrevet veldig raskt. Lenke til kommentar
salamishit Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Slutta å følge med på Lost når isbjørnen og røykmonsteret kom frem i serien... Lenke til kommentar
nybb Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Jo, skrujernet, du gjorde narr i en av de første postene her. Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 (endret) Jo, skrujernet, du gjorde narr i en av de første postene her. Sa bare at om han hadde dysleksi eller noe, (var egentlig ikke dysleksi jeg siktet til ført, men det jeg skrev) så skjønte jeg hvorfor han ikke hadde fått med seg plottet å greide og holde styr på bi historiene. Om du syns det er og gjøre narr av, så får du bare si det. Jeg mente ikke å være frekk. edit: hmm, ja, beklager. Så nå at min førstepost var ganske frekk. Må ha vært litt sinna den dagen. får bare beklage Endret 14. juli 2010 av Skrujernet Lenke til kommentar
nybb Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Jeg bare gjorde narr av deg jeg Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Den er grei. Er vel ikke så farlig og bli gjort narr av en gang i blant? Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Slutta å følge med på Lost når isbjørnen og røykmonsteret kom frem i serien... Greit for deg det vel? Ønsker du en medalje for dette? Derfor du bringer en så verdiløs fakta inn i tråden? Lenke til kommentar
nybb Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Den er grei. Er vel ikke så farlig og bli gjort narr av en gang i blant? Nei Lenke til kommentar
Teipball Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Slutta å følge med på Lost når isbjørnen og røykmonsteret kom frem i serien... Du så med andre ord bare en episode... Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Leste en post som foklarte hva det helle handlet om. De var alle døde og øya var en slags limbo til di aksepterte sin skjebne og gikk videre..... Seriøst er det femåringer som har kommet med manus ider? hva er så mystisk med en dårlig skjærsild rip off? eg sluttet å se litt ut i sesong to pga mange bi historier. Hva var poenget med alle disse små mystertiene? de hadde ingen ting med skjærsild temaet å gjøre i det hele tat!!! Her regner jeg med "the others", røykmonsteret, isbjørnen, di forskjelige bunkerne, dharma osv osv.... Eneste grunn jeg kan komme på er at de er skrevet inn for å skape mystik i på samme måte som de totalt urelaterte "i remeber when i had dinner with the pope on a boat" vitsene til fammily guy er skrevet inn for å skape humor. Dårlig manus av kreative men ustrukturete forfatere enkelt og greit! Enig med deg, og i motsetning til hva folk skriver, har det ingenting å gjøre med at man ikke klarer å holde styr på sidehistoriene. Problemet er at man følger med på nettopp de spennende sidehistoriene, men så blir de bare lagt døde og ignorert helt plutselig, og slutten har ikke noe med resten av serien å gjøre. Probemet med lost er at disse bi historiene er helle serien i starten. så får man i siste episode vite at de alle var døde og at øya var en slags skjærsild. Altså bi historiene var kunn uviktig fyll.Tenk deg sopranos skrevet i samme stil: tony farter rundt og prøver å bestile en pizza, så kommer det en maller og maler huset hans grønt. tony er ikke fornøyd han vil ha det blått. siste episode får du vite at han var mafia boss og det skal liksom foklare hvorfor han ville ha huset blått. Derfor mener jeg lost er en søpple serie.... For meg virker det som du ikke helt har skjønt hva temaet for serien var. Øya er ikke skjærsilden, men sidelinjen er "limbo". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå