eprep2000 Skrevet 3. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2010 Ja, og det er greit, men du skriver også at grunnen til at Lost er en dårlig serie generelt er at bi-historien ikke hadde noe å si fordi de var en del av en skjærsild. Men mulig jeg misforstår deg... Det jeg misliker med lost er at bi seriene ikke har noe å si i forhold til hoved plottet. di bidro ikke til å bygge opp hoved plottet. altså man kunne fjernet enkelte bi historier uten at det påvirket seriens slutt. Lenke til kommentar
eprep2000 Skrevet 3. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2010 eprep2000, du sluttet å se på serier fordi det var så mange bi-historier, det er jo greit, du likte ikke serien og det skal man få lov til. Men du sier nå at Lost er en dårlig serie fordi disse bi-historiene var en del av en skjærsild, så tar du som sagt feil. Og hele argumentet ditt faller i sammen. Jeg sier at jeg ikke ser sammen hengen mellom det jeg betrakter som hoved plottet og mange små bi historier. Jeg får intrykk at eneste motivasjon for disse bi historiene er kun å øke speningen istede for å bygge opp serien. Og hva er hovedplottet? For meg er hovedplottet hvorfor er di på øya. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 For meg er hovedplottet hvorfor er di på øya. Vel, da er absolutt alt du remset opp som "bi-historie" faktisk hovedhistorien. Da the others, smokey, Dharma, bunkerene og absolutt alt har noe med hvorfor de er på øya. Lenke til kommentar
eprep2000 Skrevet 3. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2010 For meg er hovedplottet hvorfor er di på øya. Vel, da er absolutt alt du remset opp som "bi-historie" faktisk hovedhistorien. Da the others, smokey, Dharma, bunkerene og absolutt alt har noe med hvorfor de er på øya. Slik jeg har forstått det er di på øya pga at di er døde, og di må akseptere det for å kunne gå vidre. Derfor ser jeg ikke hva Dharma , bunkerne osv har med det å gjøre. Lenke til kommentar
Teipball Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 For meg er hovedplottet hvorfor er di på øya. Vel, da er absolutt alt du remset opp som "bi-historie" faktisk hovedhistorien. Da the others, smokey, Dharma, bunkerene og absolutt alt har noe med hvorfor de er på øya. Slik jeg har forstått det er di på øya pga at di er døde, og di må akseptere det for å kunne gå vidre. Derfor ser jeg ikke hva Dharma , bunkerne osv har med det å gjøre. For 3.gang Det du sier er feil. De lever på øya, de er i live, de er ikke døde! Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 For meg er hovedplottet hvorfor er di på øya. Vel, da er absolutt alt du remset opp som "bi-historie" faktisk hovedhistorien. Da the others, smokey, Dharma, bunkerene og absolutt alt har noe med hvorfor de er på øya. Slik jeg har forstått det er di på øya pga at di er døde, og di må akseptere det for å kunne gå vidre. Derfor ser jeg ikke hva Dharma , bunkerne osv har med det å gjøre. Selvfølgelig så mener du serien er dårlig når du ikke skjønner premisset, alle var i live på øya. Lenke til kommentar
eprep2000 Skrevet 3. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2010 (endret) Selv om jeg ikke har aktivt fulgt med etter sesong 2 , men bare titet innom serien og lest en del om den på forum menner jeg at di var døde. Jeg er enig i denne posten jeg har sakset fra en annen tråd på dette forumet. Let me first say that I can't believe how many posts I have read from people who don't understand what happened. When I went to bed last night, I understood, but I wasn't sure I liked it. After sleeping on it, I now appreciate the ending for what it is. Look folks, everyone on Oceanic 815 died in the crash. Everyone you saw on the island who was not on Oceanic 815 was also dead. It doesn't matter when they died, this is what is tripping most of you up. Whether they died before or after the crash, they were dead. All the people in the tail section, the others, the people at the temple, all of them. The Oceanic Six never returned to the world "across the sea". The entire time they were trying to get off the island they were in denial as to the fact that they were dead. When the five (Aaron was a baby) went back to what they created to be their world, it was never right and eventually they all were drawn back to the island to accept their fates and move on. Gradually all of the characters accepted their fates, most of them last night, and when Jack finally did, they were ready to move on together. The reason they were all brought to this reality when they died is because of how they lived. Every single person on the island, whether on Oceanic 815 or not, was brought to the island to resolve the lonely empty existances they led while alive. They were brought to the island to form relationships, to fall in love (or for the Kwons to rekindle their love), and as seen in the last seen it worked. These people got on the plane lonely "lost" souls, they died, and over 6 seasons they made friends they never had while alive. Once the lonliness was resolved, it was just a matter of when they would accept their death and move on. Letting go was a big theme. We weren't sure what it meant, but now we know. Locke let go early on and was the first to cross over. Jack was the last. Richard Alpert took over 200 years to move on. He died on the slave ship with the other slaves, but took a long time to cross over. He didn't age because he was dead. Ben spent a long time on the island too. He still wasn't ready to cross over last night, but he was close. Ben died as a child and chose to age in this reality as a coping mechanism because he couldn't accept that he was dead. Even though Claire, Kate and Sawyer were on the plane at the end, they accepted their fates in the flash sideways timeline, they were awakened to the memories of the island, accepted their fates, and moved on. For all we know, Lapidus, Miles and Alpert are still there. They think their going home because they have not accepted that they are dead. They will continue living in this alternate reality until they do. Or, they aren't real and were created by the losties in this reality as part of the story. Michael and the other whisperers are souls whose conduct on the island caused them to not be able to move on. They are now ghosts, unable to pass on forever trapped on the island. That's it folks. You can like it or not, but that's what happened. This is not the Sopranos, other than some minor details this is not open to interpretation. They were all dead the whole time. Accept it and get on with your post-lost lives. Endret 3. juli 2010 av eprep2000 Lenke til kommentar
Teipball Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Selv om jeg ikke har aktivt fulgt med , men bare titet innom sedrien og lest en del om den på forum menner jeg at di var døde. Jeg er enig i denne posten jeg har sakset fra en annen tråd på dette forumet. Og, igjen dette er feil. De døde ikke i flykræsjet. Dette er opplest og vedtatt. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 (endret) Som er feil. Det er ingenting som støtter den forklaringa, har du sett siste episode blir det forklart i klartekst fra Christian. Endret 3. juli 2010 av Rampage Lenke til kommentar
Vipera Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 (endret) Mm, Christian sier rett ut når jack spørr at alt som skjedde på øya faktisk skjedde. Ser ikke hvordan noen kan tolke den samtalen feil edit: Og hva ville da vært poenget med side-universet, om øya var limbo å de ikke kunne gå videre før de aksepterte at de var døde, hvorfor døde de på øya for så å havne i sideverset OG SÅ bruke tid på å akseptere at de var død i sideverset , og endelig til slutt kunne gå inn i lyset Endret 3. juli 2010 av Vipera Lenke til kommentar
eprep2000 Skrevet 3. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2010 Selv om jeg ikke har aktivt fulgt med , men bare titet innom sedrien og lest en del om den på forum menner jeg at di var døde. Jeg er enig i denne posten jeg har sakset fra en annen tråd på dette forumet. Og, igjen dette er feil. De døde ikke i flykræsjet. Dette er opplest og vedtatt. For min del beviser at alle var døde: http://www.youtube.com/watch?v=Y8WPSiGBCAA Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Christian Shephard: Everyone dies sometime, kiddo. Some of them before you, some... long after you. Jack Shephard: But why are they all here now? Christian Shephard: Well, there is no "now", here. Lenke til kommentar
Vipera Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Kanskje du kan si noe om akkurat hva i klippet som overbeviser deg at de var døde på øya Mens alt dette skjer, og når han inser i sideverset at han er død, så flasher han tilbake til tiden på øya, og hvordan han døde på øya. Det samme gjorde alle de andre, hvorfor skulle de gjøre det om de allerede var død på øya og det var limbo, da skulle de innsett der at de var døde, så hva gjør de i sideverset Lenke til kommentar
eprep2000 Skrevet 3. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2010 Kanskje du kan si noe om akkurat hva i klippet som overbeviser deg at de var døde på øya Mens alt dette skjer, og når han inser i sideverset at han er død, så flasher han tilbake til tiden på øya, og hvordan han døde på øya. Det samme gjorde alle de andre, hvorfor skulle de gjøre det om de allerede var død på øya og det var limbo, da skulle de innsett der at de var døde, så hva gjør de i sideverset Hmm ser at jeg har blandet i hop en del ting fra serien, forstår litt mer nå.Men forsatt skeptisk til alle disse bi historiene. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Et lite tips for å forstå mer er jo å faktisk _se_ de resterende 80ish prosent du ikke har sett. 5 Lenke til kommentar
MrL Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 (endret) Morro å høre hvor mye denne serien suger fra en som kun har sett mindre enn 50 % av hele serien. 1. Du har for det første lest en post med en tolkning som er helt feil. 2. Se serien før du kommenterer hvor mye den sutrer, du har jo tydligvis ikke peiling på hva du snakker om. Du minner meg bare nok en gang om alle jæverne som ikke skjønner en dritt fordi de ser annhver episode, og klarer ikke å legge sammen en og en, og derfor suger selvfølgelig serien fordi de er for kunnskapsløse og ignorante til å skjønne en dritt. Endret 3. juli 2010 av MrLG Lenke til kommentar
Vipera Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Evnt hvis du virkelig ikke liker serien er det ingen som sier at du må se den:P Men det er titalls millioner som er uenig Lenke til kommentar
eprep2000 Skrevet 3. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2010 Et lite tips for å forstå mer er jo å faktisk _se_ de resterende 80ish prosent du ikke har sett. Igjenn: har ikke fulgt med etter sesong 2 , har sett en god del i sesong 3, sesong 4 og utover har jeg sett innom litt mindre en sesong 3. har også lest en del om serien. Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Et lite tips for å forstå mer er jo å faktisk _se_ de resterende 80ish prosent du ikke har sett. Igjenn: har ikke fulgt med etter sesong 2 , har sett en god del i sesong 3, sesong 4 og utover har jeg sett innom litt mindre en sesong 3. har også lest en del om serien. Se akke episodan etter vprandre så skjånr du litt mer etter hvert. Lenke til kommentar
eprep2000 Skrevet 4. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2010 Et lite tips for å forstå mer er jo å faktisk _se_ de resterende 80ish prosent du ikke har sett. Igjenn: har ikke fulgt med etter sesong 2 , har sett en god del i sesong 3, sesong 4 og utover har jeg sett innom litt mindre en sesong 3. har også lest en del om serien. Se akke episodan etter vprandre så skjånr du litt mer etter hvert. Hmm fair tips ,og du har et godt poeng . Men det jeg ikke skjøner er hvorfor drar du ditt eget argument ned i søla ved å gjørre nar av at jeg er dyslektiker? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå