Salt kjeks Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 (endret) Hei Vurderer å kjøpe en Sony Vaio VPCEB2S1EBQ til 8000 kr hos Elkjøp. Spørsmålet mitt er først og fremst om denne cpu'en på 2,26 GHz er kraftig nok til å holde følge med 5650-gpu'en ved spilling av tyngre spill som f.eks. GTA IV (se gjerne lenker for omtale). Den mangler jo overklokkingen til i5 430M men er ellers lik. Videre lurer jeg også på om det er andre maskiner til rundt 8000 som er bedre, eller tilsvarende maskiner som er rimeligere. Det er et krav at maskinen ikke skal veie over 3 kg, og den skal ikke være laget av papp, men ha god byggekvalitet. Dette utelukker HP, Acer og liknende. Den skal ikke bare brukes til gaming, men også på skole, så den bør ha grei batterilevetid og lavest mulig vekt. Jeg har også sett litt etter en passende Dell eller Asus, men ikke funnet noe bedre som passet. Det nærmeste jeg kom var Asus N61JA 430M (i5 430 og ATI 5730), men denne hadde en veldig merkelig farge på lokket, og med tanke på at den blir 500 kr dyrere og veier 200 gram mer enn Vaioen tror jeg Vaioen likevel trekker det lengste strået. Tips om andre maskiner mottas med stor takknemlighet Dersom noen har noen kan svare på noe dette, har noen tips eller innspill ville det vært flott å få et svar Dersom noen har erfaring med Vaio selv om den ikke er lansert her til lands ennå, er også dette av stor interesse. Endret 3. juli 2010 av grizzlyx Lenke til kommentar
Marius5051 Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Jeg har lest flere steder, deriblandt på dette forumet at Vaio'n har problemer med varme. Asus'n kommer bedre ut der. På papiret er jo specsene på disse maskinene helt greie til spilling, men noe magi oppstår nok ikke. Lenke til kommentar
Salt kjeks Skrevet 3. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2010 (endret) Tenker du på problemet med maskiner som smelter (nyhetssak: http://www.idg.no/computerworld/article171877.ece), eller bare at de generelt er varme? Kjenner noen til om Vaioene styøer ved vanlig bruk? Det er jo noen maskiner hvor viftene snurrer må maks hastighet selv ved vanlig nettsurfing. Edit: Kjøpte Vaioen. Den virket grei, og håper den står til forventningene. Endret 5. juli 2010 av grizzlyx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå