Gå til innhold

Bildebok Junifest 2010?

Anbefalte innlegg

Da har jeg oppdatert åpningsinnlegget med liste over interesserte og litt mer info; lite nytt for de som var med ifjor.

Spørsmål: hvit eller sort bakgrunnsfarve?

Liten teknisk detalj for de hyperbevisste: en av svakhetene ved Blurb-bøker er at de i trykken ikke klarer å gjengi små kontraster i jevne flater (kan den beskrivelsen bli mer kronglete?) særlig godt -- en blå himmel med noen diffuse, gråblå skyer blir kanskje litt mer ensformig enn en har sett for seg. Kan kanskje være greit å tenke på når en velger ut bilder.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Kom på at det har sett fint ut med hvitt i fotobøker jeg har fiksa selv, men var jo og fint med svart i fjor. Så nå ble jeg usikker. :p

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Tror nesten jeg skal hive meg med på dette :)

Flott! Om det er flere etternølere er det bare å hive seg på.

Ellers bra om alle går i tenkeboksen med tanke på bildevalg, og de som har mulighet til å bidra med litt "ekstramateriale" begynner å konkretisere tankene rundt dette.

Jeg noterer delmajoritet for sort bakgrunn hittil.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Asiatisk bakterieflora har gjort sitt for å gjøre livet surt de siste dagene, og derfor har det vært stillere her enn jeg hadde planlagt. Plutselig kommer det til å begynne å skje ting her, regn med detaljer om innsending etc på fredag, innsending ASAP etter det. Bok skal det bli.

Next action for de som ikke har gjort det ennå er å

1: tenke ut hvilke tre bilder en ønsker å ha med

2: finne ut omtrent hva man ønsker å benytte tekstsiden til --"prosjektbeskrivelse" eller annet?

Lenke til kommentar

Da er førstepost omsider oppdatert med mer informasjon om innsending (likt som ifjor) og priser (lavere enn ifjor!). Foreløbig deadline for innsending ble satt til 15. august, er det kanskje i overkant optimistisk nå i feriesesongen? Vi får se hvordan det barker i vei i løpet av de neste dagene.

Spørsmål, ideer, problemer, klager? Gi meg et hint -- enten her eller på PM.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...