Euklid Skrevet 11. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2010 Da har jeg oppdatert åpningsinnlegget med liste over interesserte og litt mer info; lite nytt for de som var med ifjor. Spørsmål: hvit eller sort bakgrunnsfarve? Liten teknisk detalj for de hyperbevisste: en av svakhetene ved Blurb-bøker er at de i trykken ikke klarer å gjengi små kontraster i jevne flater (kan den beskrivelsen bli mer kronglete?) særlig godt -- en blå himmel med noen diffuse, gråblå skyer blir kanskje litt mer ensformig enn en har sett for seg. Kan kanskje være greit å tenke på når en velger ut bilder. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 Sort ja, som den forrige...(de jeg har laget selv med sort er best synes jeg også.) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 (endret) Kom på at det har sett fint ut med hvitt i fotobøker jeg har fiksa selv, men var jo og fint med svart i fjor. Så nå ble jeg usikker. Endret 11. juli 2010 av Slettet+5132 Lenke til kommentar
iamluka Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Tror nesten jeg skal hive meg med på dette Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Kom på at det har sett fint ut med hvitt i fotobøker jeg har fiksa selv, men var jo og fint med svart i fjor. Så nå ble jeg usikker. Jeg selv synes at hvit kan være veldig fint. Men har ingen sterke meninger i saken. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 14. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2010 Tror nesten jeg skal hive meg med på dette Flott! Om det er flere etternølere er det bare å hive seg på. Ellers bra om alle går i tenkeboksen med tanke på bildevalg, og de som har mulighet til å bidra med litt "ekstramateriale" begynner å konkretisere tankene rundt dette. Jeg noterer delmajoritet for sort bakgrunn hittil. Lenke til kommentar
carmelita Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Jeg har også lyst til å hive meg på! Jeg tok bilder helt til de to siste dagene (tulle-Ingvild gadd ikke mer), men har ikke lagt ut alle. Er det for sent å gjøre det? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Jeg har også lyst til å hive meg på! Jeg tok bilder helt til de to siste dagene (tulle-Ingvild gadd ikke mer), men har ikke lagt ut alle. Er det for sent å gjøre det? Det er aldri for sent å legge ut bildene. Lenke til kommentar
lessis Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 Hvis det ikke er for sent vil jeg også være med på boken i år. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 23. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2010 Det er slett ikke for sent, carmelita og lessis er notert i blokka. Jeg nærmer meg slutten av sommerens reiseprosjekt -- det skjer plutselig en del mer med boken. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 3. august 2010 Forfatter Del Skrevet 3. august 2010 Asiatisk bakterieflora har gjort sitt for å gjøre livet surt de siste dagene, og derfor har det vært stillere her enn jeg hadde planlagt. Plutselig kommer det til å begynne å skje ting her, regn med detaljer om innsending etc på fredag, innsending ASAP etter det. Bok skal det bli. Next action for de som ikke har gjort det ennå er å 1: tenke ut hvilke tre bilder en ønsker å ha med 2: finne ut omtrent hva man ønsker å benytte tekstsiden til --"prosjektbeskrivelse" eller annet? Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 5. august 2010 Forfatter Del Skrevet 5. august 2010 Da er førstepost omsider oppdatert med mer informasjon om innsending (likt som ifjor) og priser (lavere enn ifjor!). Foreløbig deadline for innsending ble satt til 15. august, er det kanskje i overkant optimistisk nå i feriesesongen? Vi får se hvordan det barker i vei i løpet av de neste dagene. Spørsmål, ideer, problemer, klager? Gi meg et hint -- enten her eller på PM. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Har eksportert 3 bilder og prøver å skrive noe ikke lett Du bruker sikkert Openoffice? Du får en odt-fil med tekst så kan du kopiere og lime inn i blurb-greia. Bildene mine blir 1838piklser i bredden. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Da har jeg (forhåpentligvis) sendt av gårde det jeg skulle: Et word-doc med tekst for tekst-siden og navn på bildene som vedlegg, og bildene nummerert fra 1...osv. Regner med jeg får et varsel hvis noe ikke er etter "oppskriften" Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Da har jeg også sendt avgårde mitt. Tok alle bildene med ramme. Tekstsiden fyllte jeg med 4 avsnitt. Et innledende om utfordringen og hvordan det gikk. Deretter et om hvert bilde. Ifølge Word ble 1197 tegn inkludert mellomrom og overskrift Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 6. august 2010 Forfatter Del Skrevet 6. august 2010 Glimrende -- da er vi i gang. Dere tre som har sendt inn har fått screenshots av foreløbig resultat tilsendt. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 15. august er ikke noe problem for min del. Jeg skal få det gjort i løpet av helgen. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Skitt au - blir gjerne med denne gangen også, selv om det ikke ble så mange bilder denne gangen.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå