nordan Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Hei Under filming med mitt Canon 550D med m/18-55mm IS-objektiv oppleves en irriterende støy når jeg Zoomer ut og inn, kan dette være på grunn av at mikrofonen sitter så nært objektivet?...eller er det noen innstillinger som kan forandres? Noen tips eller gode råd til en glad amatør? Lenke til kommentar
Roskov Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Ja, det er på grunn av den innebygde mikrofonen. Mitt råd til løsning, kjøp ekstern mikrofon. Lenke til kommentar
nordan Skrevet 3. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2010 Ja, det er på grunn av den innebygde mikrofonen. Mitt råd til løsning, kjøp ekstern mikrofon. Hadde en mistanke om det. Noen tips om hvilken mikrofon jeg kan bruke? vil helst ikke ha noe store greier. Lenke til kommentar
Roskov Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Anbefaler deg Sennheiser MKE 400 http://www.bhphotovideo.com/c/product/534023-REG/Sennheiser_MKE_400_MKE_400_Compact_Video.html ca 15cm lang 8cm høy og festes som du ser i blitskoen til kameraet, og med vindhette gir den meg god lyd selv når det blåser en del. Lenke til kommentar
a_m_e_s Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 En del bruker Røde Videomic.. Fotovideo selger den bl.a. De selger også Sennheiser MKE400. Lenke til kommentar
santaman Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Passer denne også til Canon D7 og Canon HF10 videokamera? Drives den med strøm fra skoen eller er det eget batteri? Lenke til kommentar
Roskov Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Passer denne også til Canon D7 og Canon HF10 videokamera? Drives den med strøm fra skoen eller er det eget batteri? Jeg bruker den på min Canon 7D, og den vil passe til alle kameraer som har standard 3.5mm mini-jack inngang. Den drives at et stykk AAA-batteri, med god levetid. Lenke til kommentar
nordan Skrevet 4. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2010 Da er mikrofon bestilt, takk for tipset :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå