NoNamesLeft Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 skal bynne å spille mer akustisk musikk nå, men vet egentlig om veldig få sanger som er bra akustisk. Har sett på Zakk Wylde - Machine gun man, men den er vel i det vanskeligste laget Forslag? Lenke til kommentar
wergz Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Journey - Don't Stop Believin' Veldig utfordrene da du må spille bass og gitar stemmen på den! Startet på den igår. Er gått igang. her er en link: Del 1 - Del 2 - Lenke til kommentar
NoNamesLeft Skrevet 3. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2010 Journey - Don't Stop Believin' Veldig utfordrene da du må spille bass og gitar stemmen på den! Startet på den igår. Er gått igang. her er en link: Del 1 - Del 2 - haha sykt rått! skal deffinitivt lærest! Lenke til kommentar
NoNamesLeft Skrevet 3. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2010 (endret) *slettet* Endret 3. juli 2010 av NoNamesLeft Lenke til kommentar
wergz Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Journey - Don't Stop Believin' Veldig utfordrene da du må spille bass og gitar stemmen på den! Startet på den igår. Er gått igang. her er en link: Del 1 - Del 2 - haha sykt rått! skal deffinitivt lærest! Yay! :D Lenke til kommentar
Roger865 Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Blackbird av Beatles er god, og enkel når du får inn fingerspillet. Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Kan være greit å starte med noe enklere stykke, som f.eks. Lenke til kommentar
Roger865 Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 (endret) er det gitar eller piano det er snakk om her, forresten? Endret 3. juli 2010 av metalhead! Lenke til kommentar
Roger865 Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Ok, var det jeg tenkte siden det var snakk om Zakk Wylde osv Lenke til kommentar
wergz Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 er det gitar eller piano det er snakk om her, forresten? Det er ikke rart du blir forvirret.. Denne sangen er originalt spilt på piano Men den kan spilles helt fint på gitar. Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 (endret) Hvilken sjanger? Føler det er det viktigste før jeg begynner å foreslå diverse kassegitarklimpringer Edit: Formulerte meg litt bedre Endret 7. juli 2010 av Leo_Khenir Lenke til kommentar
NoNamesLeft Skrevet 7. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2010 Hvilken sjanger? Føler det er det viktigste før jeg begynner å foreslå diverse kassegitarklimpringer Edit: Formulerte meg litt bedre Ikke så veldig nøye, men helst ikke no pop Lenke til kommentar
wergz Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Pop betyr Populær-musikk. =P Det kan like godt være rock det? Lenke til kommentar
NoNamesLeft Skrevet 7. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2010 Pop betyr Populær-musikk. =P Det kan like godt være rock det? Altså pop som Jonas Brothers, Miley Cyrus og sånt du hører på MTV om dagen nå Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 (endret) Right, så rock da? Kan du fingerspill, eller vil du helst strumme (fins det virkelig ikke noe godt norsk ord for det, annet enn "slå an akkorder"?)? Uansett vil jeg tro at While My Guitar Gently Weeps er en ålreit sang og starte med. Den er ca middels vanskelig (på grunn av "avanserte" akkorder som Am/G o.l. Ja, jeg spiller den i Am), og låter like fint om du fingerspiller eller strummer. En annen ålreit rolig sang med fingerspill er Behind Blue Eyes. Litt "oppbrukt" pga Halt Kjekz, men originalen med The Who er en skikkelig råkkelåt. Når det gjelder strumming faller hvertfall jeg veldig fort over på Oasis, og kanskje spesielt Wonderwall (selv om den er nokså oppbrukt) og Don't Look Back in Anger. Ellers har Damien Rice mye fine låter, men de er igjen over middels pga sære tonearter og akkorder. Start gjerne med Rootless Tree (Men da må du nesten ha en capo) Klikk på uthevede ord for tabs! Endret 7. juli 2010 av Leo_Khenir Lenke til kommentar
NoNamesLeft Skrevet 7. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2010 Takk takk for dypt og utbredt svar! Nå skal det virkelig øvest her! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå