Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Lance Armstrong: En juksemaker?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og du er overrasket over dette?? :!:

Ja i grunn, fordi Armstrong har lyktes så godt i å benekte det. US Postal viser seg nå å være på nivå med tidligere Festina.

Synes saken er litt vanskelig egentli. Hvorfor skal vi tro på noe som Landis sier, han har jo alt å vinne på å legge skyld osv på andre, som f eks Lance.

Samtidig er det liten tvil om at "alle" de store rytterne dopet seg for 10-15år siden. Så det er vel ikke unaturlig at Lance også gjorde det...

Lenke til kommentar

Mannen har kommet tilbake fra kreft og vunnet TdF flere ganger etterpå. Om han er dopet eller ikke er egentlig irrelevant fordi prestasjonen er helt vill uansett da alle andre var dopet. Det rettferdiggjør ikke om han har gjort det noe jeg dessverre tror han har gjort. Indisiene er såpass sterke selv om Landis sin troverdighet ikke er stor.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Han har greid å hevde seg til tross for at han har både lavt hemoglobin og lav blodprosent fra naturen sin side. Derfor burde han ha vært en av de som kunne ha mest å tjene på å dope seg.

Om det var folk som dopet seg til over 50 %, det gikk vel rykter om at Riis hadde testet over 56% i 1996, så skjønner jeg ikke at en dopfri armstrong med verdier på 41-42 % skulle ha muligheter til å hevde seg i 1999.

Enda en ting jeg har sett er hvordan huden til enkelte av løperne ser ut. Det kan være en effekt av veksthormoner. Det glatter ut huden og gjør at den ser ungdommelig ut. Det kan gjøre underverker for restitusjon og jeg har enda ikke sett noen har blitt tatt. Det må være fordi testene ikke er gode nok. Jeg tror også det er sannsynlig at noen som i en lengre periode har dopet seg på veksthormoner vil ha en varig fordel ved at fysikken slik som komposisjonen av muskelfiber har blitt forandret sammenlignet med noen som har fulgt reglene hele veien.

Endret av festen
Lenke til kommentar

jeg tror samtlige vinnere av tour de france etter 1990 har vært dopede under selve løpet og ikke bare i oppladningen. Jeg er ihvertfall sikker på at alle mellom 1991-2005. I 2006 ble Landis disket.I 2007 ble Rasmussen fjernet. Jeg tror de som vant mellom 2005-2009 også var dopede, men ingen kan være sikker. Det er mer åpent nå enn på lenge.

Det var i 1991 at EPO ble utbredt og jeg er redd det ikke bare gjelder sykkelsporten. Det skjedde også ting da i Langrenn. Jeg tror det var når EPO kom på markedet at også veksthormon ble vanlig. Begge stoffene ble lagd i syntetiske varianter rundt 1986. Veksthormoner skal være like effektivt som anabole steroider og det er fortsatt ingen som er tatt. Det finnes også nyere stoffer som er enda mer effektive enn veksthormoner, men som virker via samme mekanisme som det heller ikke finnes test for. Det faktiske navnet på et av stoffene er IGF-1 Long R3. Det har heller ingen blitt tatt for. Insulin kan også brukes sammen med veksthormon for å få en mer anabol effekt. Det har heller ingen blitt tatt for.

Jeg tror stoffene er så effektive at de kunne forvandle noen som normalt hadde blitt 45 minutter til 1 time bak en bestemann i en tour der ingen dopet seg, til at de kunne vunnet touren.

Jeg tror også det er de større syklistene som tjener mest på å dope seg.

Endret av festen
Lenke til kommentar

Enda en ting jeg har sett er hvordan huden til enkelte av løperne ser ut. Det kan være en effekt av veksthormoner. Det glatter ut huden og gjør at den ser ungdommelig ut.

Nåja, at huden deres ser bra ut kommer nok mye av at syklister barberer ben (og noen armer). Bena mine ser også ut som en 5 årings i sykkelsesongen, men jeg tar ikke veksthormoner.

Overraskende hvor fin hud man har under håret. Jeg ble i alle fall overrasket første gangen.

Uansett, jeg er helt overbevist om at Lance var dopet, noe jeg har uttrykt et utall ganger. Alle indisiene tyder på det. Donering av penger til UCI, positive dopingprøver som han har klart å holde unna offentligheten, han nekter å la det franske antidoping byrået teste gamle urin/blodprøver på nytt, lagkamerater som er tatt, konkurrenter som er tatt osv. Listen er lang.

Jeg tipper det kommer nye avsløringer utover høsten og neste år. Dette har jo blitt en rettslig sak i USA nå, og da nytter det ikke å si "Ingen kommentar" som er det han bare sier til UCI, WADA osv. Da skal vitner inn under ed og svare for seg. To av årets TdF-rytter også. Lurer på hvem.

Endret av MagnusW
Lenke til kommentar

Kanskje Leipheimer (jeg tror det er Hamilton, men at det er feil at begge sykler touren) og Hincapie, det er sikkert amerikanerne de vil snakke med. Jeg tipper at sistnevnte kommer til å åpne munnen, støtte Landis og innrømme doping. Jeg tipper Armstrong kommer til å ende som en personlig tragedie.

Det som gjør Armstrong så lite troverdig er at han uttaler på en måte som er typisk for dårlige løgnere når det gjelder kroppspråk, osv.

Jeg syns også han nordmannen som ble tatt i doping i dag fremsto som en løgner på nivå med Søviknes i FRP, men kanskje hakket bedre enn Armstrong.

Enda en ting er at han holdt på å dø av kreft, og hvis det som ble sagt om at han hadde tatt veksthormoner som mange vitner hadde hørt er riktig, hadde han selv bidratt til å forverre sykdommen sin gjennom sin doping.

Endret av festen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...