TheOats Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Slik som denne? Blir det ordentlig kjøling? Hvor mye kan jeg forvente at den kjøler? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Du kan forvente at den kjøler inntil 17kvm. Hvis det er temperatur du tenker på så blir det ikke kjøleskap kaldt for å si det sånn, men man burde vel kanskje forvente en senkning på 8-10grader. Den må også ha eksosutløp til den varme lufta. Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 3. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2010 8-10 grader virker da ganske bra. Men jeg har ikke noe hull i veggen (med panel). Er det stress å lage? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Hvis du har ei lufteluke så kan kanskje den brukes for det er litt stress å lage ett så stort hull i veggen ja. Det blir jo slettes ikke pent etterpå. Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 3. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2010 Har ikke sett noe tegn til noe luke her. Det er ett ganske gammelt bygg. Det nærmeste jeg kommer er viften på badet. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Gammelt bygg har kanskje pipe? Plassere AC-en foran peis eller vedovn, og tre varmluftslangen inn der? Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 4. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2010 Nope Må ble hull i veggen er jeg redd. Å henge slangen ut av vinduet er vel ikke særlig effektivt? Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 Vi har en slik en på jobb: http://www.elkjop.no/product/hus-hjem/sommerprodukter/vifter-og-klimaprodukter/P332/zibro-air-condition Det funker ikke, selv på 17 kvm. Det bråker fælt, kjøler lite og med et svært eksos anlegg som bare er i veien funkerer det dårlig. Mitt råd er å invistere i en varmepumpe med aircondition. Lenke til kommentar
ThOms-N Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 Mitt råd er å invistere i en varmepumpe med aircondition. +1 15-16tusen for en pumpe. Og 3-4tusen for AC. Differansen blir rett i overkant av 10K, men ein får vanvittig mye igjen for det. I desse Ferie og skattepeng tider, så vett eg ka eg hadde gått for. Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 Mitt råd er å invistere i en varmepumpe med aircondition. +1 15-16tusen for en pumpe. Og 3-4tusen for AC. Differansen blir rett i overkant av 10K, men ein får vanvittig mye igjen for det. I desse Ferie og skattepeng tider, så vett eg ka eg hadde gått for. Det er fult mulig å få tak i varmepumpe med aircondition fra Hyundai til 5k, da et slik "gjør det selv" anlegg. Har montert et slikt hos noen bekjente å hele greia var montert på 1 time, fungerer forsatt etter 2 år. http://www.netthandelen.no/visFastprisProdukt.aspx?id=102131 Lenke til kommentar
307sw02 Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 Jeg hadde en slik tidligere. Når det var på det varmeste, så stakk jeg slangen ut vinduet, tettet så godt som mulig med hånkle eller lignende,og satte den på. På mitt rom, ca 10-kvm så funket den ypperlig, og jeg fikk ned mot 18 grader i rommet.Det hadde såklart vært enda bedre om en hadde et utløp, så en slapp å ha vinduet åpent. kjøp den på Elkjøp, og prøv den i 30 dager, og se om den funker greit nok. Om ikke, så kan du levere den tilbake og heller vurdere andre løsninger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå