Gå til innhold

SliX med P4 3,06Ghz og R9800pro

nikey

Anbefalte innlegg

vel, nå kjøre jeg

R9800pro

P4 3,06

2x512mb ram

Audigy2

1x200GB

NEC DVD-/+RW

på 200W Slix

noen ideer hvordan jeg kan måle om alt fungere i full load?

vel... du kan jo kjøre noen heftige 3dtester, memtester, disktester og høre på noen mp3er SAMTIDIG, så skal du nok krasje det ganske greit *ler ondt*

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg ville også gå for barbone kabinett men det er 2 ting som gjør at dette aldri kan skje:

1: Komponentene trakker ALTFOR mye strøm i forhold til hva strømforsyningen kan levere.

2: Det blir ALTFOR varmt i det lille kabinettet mht varm prosessor for ikke å snakke om varmt skjermkort så du MÅ ha midikabinett e.l for at systemoppsettet ditt skal fungere.

Mitt amd system i midikabinettet er fremdeles litt varmt synest jeg og jeg tør ikke tene på hvor grillet de tingene ville vært i et lite barbona kabinett :lol:

Jeg har jo hatt veldig mye inne i Barebond kabinettet mitt og det blir ikke så varmt som du skal ha det til. PSUèn er glovarm og vifta der er den som bråker klart mest. Har bare en Zalman 80mm som går på 5V og lufte som kommer ut er rimelig varm ,men systemet klarer 200fsb med vifter.

Pleier og kjøre det med oppsettet over.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
jeg ville også gå for barbone kabinett men det er 2 ting som gjør at dette aldri kan skje:

1: Komponentene trakker ALTFOR mye strøm i forhold til hva strømforsyningen kan levere.

2: Det blir ALTFOR varmt i det lille kabinettet mht varm prosessor for ikke å snakke om varmt skjermkort så du MÅ ha midikabinett e.l for at systemoppsettet ditt skal fungere.

Mitt amd system i midikabinettet er fremdeles litt varmt synest jeg og jeg tør ikke tene på hvor grillet de tingene ville vært i et lite barbona kabinett :lol:

Huff. En normal uttalelse ifra en person som ikke har peiling..

Jeg kjører for tiden dette i en Shuttle XPC sn41g2:

XP1700@1950 (for øyeblikket) 1.85V

2x 512 twinmoswinbond pc3200

2x 120gig hardisker

1x Cdrom drev

1x GF4 ti4200 64mb.

Blir dette for varmt? NEI.. Har tilogmed byttet ut kabinettviften med en 20db vifte. CPU temp ligger på omkring 52-56C. Merket 56C i den værste sommervarmen. Nå ligger den på omkring 50C.

For dårlig strømforsyning? Dette har jo du prøvd og erfart ser jeg.. Du kan godt snakke med Erlend på #ocshoot.no siden han har et system som krever masse strøm og spør han hvordan det går.

Mitt system krever jo også sitt. Så hvorfor må du komme med slike forklaringer?

4x harddisker i en xpc? hvordan i huleste går det an?

hehe. Det er endel personer som har lurt på akkurat dette. Har svart på IRC kanaler og andre steder ,men ikke på forumet tror jeg.

2X hardisker i 3.5bay

1x hardisk som er festet med alu biter som er skrudd fast igjennom hullene på hardisken i 3.5bayen.

Den siste putter man i 5.5 bayen.

Skjønner egentlig ikke hvordan folk klarer og tenke seg dette. Har riktignok ikke det nåda. (Ble litt varmt for de hardiskene uten en skikkeilg vifte på dem) Derfor satte jeg dem over i en annen maskin. Har nå 2x 120gig som står i 3.5bayene.

EN ting til slutt: Man må tenke på hvor sterk strøm disse PSUène kan levere på gitte spenninger. De verdiene er ofte noen HELT andre en de vanlige 250/300W PSUène som mange personer har. Mange tror at en PC ikke vil starte pga av at hele PSUèn er sprengt. Dette er som oftest ikke tilfelle siden man bare har sprengt feks 5V. Eller 12V

Lenke til kommentar

XP1700@1950 (for øyeblikket) 1.85V

2x 512 twinmoswinbond pc3200

2x 120gig hardisker

1x Cdrom drev

1x GF4 ti4200 64mb.

jeg vil slenge meg på!

jeg har

XP2500@1948 (jeg er ingen OCer..)

1x 512MB Corsair XMS3500 PC3200 (hadde kjøpt en til hvis jeg følte behov for det)

1X 120Gig

1x 100Gig

1x CD-rom/griller/DVD-rom

2X issssskald katoder

1x ekstravifte .. følte for det

+ .... at jeg en uke før TG hadde minst 1x 160gig ekstra pga måtte dumpe litt over til en venn (husker ikke så godt)

hvorfor sier jeg alt dette ... jo

200W er nokk FFS ..

det var diskusjonen .. right?

Lenke til kommentar

Er jo ikke verre enn at du kan prøve. Kjør 3DMark med en gang slik at systemet presses litt. Smeller det, så smeller det. Slik jeg ser det er 200W _altfor_ lite. 300W er i mine øyne et absolutt minimum, helst mer.

Lenke til kommentar

1: Radeon kortet er såpass stort at du kan få problemer med plassen (bare kankje)

2: Jeg fikk beskjed fra komplett at det ville være alt for lite strømforsyning til et "heavy" opplegg ig jeg ville få et ustabilt system-

3: Det blir såpass høy varmeutvikling i et såpass lite kabinett at det ikke er så "sundt" for datakomponentene.

Lenke til kommentar

1: Radeon kortet er såpass stort at du kan få problemer med plassen (bare kankje)

2: Jeg fikk beskjed fra komplett at det ville være alt for lite strømforsyning til et "heavy" opplegg ig jeg ville få et ustabilt system-

3: Det blir såpass høy varmeutvikling i et såpass lite kabinett at det ikke er så "sundt" for datakomponentene.

Lenke til kommentar
Hadde en 360W Chieftec som måtte gå.

Den var ikke kraftig nok når jeg klokka CPU og GPU (P4 2.6C & R9700 Pro).

Har nå en smekker Enermax 460W. :D

Hmmm, sikker på dette, jeg har en FX5800U, XP2500, tre harddisker, cd-rom og diskett på samme strømforsyning. funker fint :shrug:

Lenke til kommentar
1: Radeon kortet er såpass stort at du kan få problemer med plassen (bare kankje).

Feil, finnst mange som har Radeon 9800Pro i en shuttle..

Feil, Komplett har ikke peil. Har et krafitigere system en deg i min Shuttle, og det finnst ikke stabilitetsproblemer, overhodet! Loopa 3DMark03 i et døgn, og loadtempen maxa ut på 52°C, det med en stillegående vifte og Barton 2500+ @ 2.3 Ghz, 1,85V.

3: Det blir såpass høy varmeutvikling i et såpass lite kabinett at det ikke er så "sundt" for datakomponentene

Feil, Amd sier at prosessorene glatt tåler 75°C før det begynner å bli farlig. Kjøleløsningen i en Shuttle, med heatpipes og en 80mm vifte som både kjøler ned prosessoren og trekker varm luft ut av kabinettet, er bedre enn Tt SLK6 med 80mm vifte.. Såååå jeg tror ikke du vet hva du snakker om..

Viss du er i tvil;

3DMark03

3DMark01

Min Box (trenger en update..)

Edit: Fixa noen linker, ny 03-score :p (Jalla php for 4. gang)

Lenke til kommentar

Ustabil PC er et av symptomene. Mange pluttselige Reboot. Du kan også sjekke spenningen for og se om den har sunket mye.

hihi. Virker som Slabbedasken ble stille nå. Plager meg at personer snakker om ting de absolutt ikke har greie på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...