Gå til innhold

SliX med P4 3,06Ghz og R9800pro

nikey

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere leser virkelig ikke dere. Jeg har en Shuttle XPC med 200W og jeg har koblet 4x IBM 180gxp (via en sånn dings som gjør at jeg får en ekstra strømkontakt) 1stk AMD XP2200 CPU 1stk GF4 ti4200 kort.

Og alt sammen. Det eneste som skjedde var at vifta gikk litt raskere rundt. Det kan være lurt og se på hvor mange ampere den kan levere. Antall watt er ofte misvisende.

Og barebone strømforsyninger kan levere endel strøm..

Lenke til kommentar

Men det er bare og prøve. Du kan evt også regne på hvor mye den trekker da.

en P4 3.06 = 99.74watt ved full load. Men CPUèr trekker aldri full load. De stopper på omkrin 72% (selvom det står 100% i windows) Så du kan si at den trekker omkring 75Watt da. Så finner du bare hvilke spenning den trekker. (5V12V elns) også regner du det over til strøm. Så finner du total varmeutvikling. Da kan du regne om systemet skal klare det.

Lenke til kommentar

dette er jo seff et overslag, og du må passe på at hver av "kretsene" kan levere nok ampere, f.eks. 12V kan levere nok osv.

Floppy max 5W

Cdrom max 15W

Harddisk max 15W (liten motor)

Hovedkort max 30W (kommer helt annpå hvor mye stasj)

CPU max 100W

Ekstra PCI-kort max 10W per slot

Ram er jeg ikke helt sikker på, men ca. 15-25W per brikke muligens?

Er litt usikker på hvor mye strøm det skjermkortet tar da... men det her er ihvertfall en pekepinn...

Lenke til kommentar

jeg ville også gå for barbone kabinett men det er 2 ting som gjør at dette aldri kan skje:

1: Komponentene trakker ALTFOR mye strøm i forhold til hva strømforsyningen kan levere.

2: Det blir ALTFOR varmt i det lille kabinettet mht varm prosessor for ikke å snakke om varmt skjermkort så du MÅ ha midikabinett e.l for at systemoppsettet ditt skal fungere.

Mitt amd system i midikabinettet er fremdeles litt varmt synest jeg og jeg tør ikke tene på hvor grillet de tingene ville vært i et lite barbona kabinett :lol:

Lenke til kommentar

200 watts strømforsyning kan umulig holde til det oppsettet.

selv 250 watt blir for lite.

300 eller mere er det som gjeller i dag.

jeg hadde bare 250 watts strømforsyning,og da måtte jeg kutte ut den ene disken for at det skulle gå.

hvis du har et lite kabinett i tilleg blir det fort høg temp i kabinettet ditt.

Chieftec Midi Tower kabinett har jo 360 watts strømforsyning,og er litt større enn et vanlig tower(47,3 x 20,5 x 52,5 cm (DxBxH) og plass for 4-5 kabinett-vifter.(820kr)

da får du nok watt og bra plass.

Lenke til kommentar
jeg ville også gå for barbone kabinett men det er 2 ting som gjør at dette aldri kan skje:

1: Komponentene trakker ALTFOR mye strøm i forhold til hva strømforsyningen kan levere.

2: Det blir ALTFOR varmt i det lille kabinettet mht varm prosessor for ikke å snakke om varmt skjermkort så du MÅ ha midikabinett e.l for at systemoppsettet ditt skal fungere.

Nei. Strømforsyningen og kjøleløsningen funker topp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...