sector Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Eg skal sette inn speil i en gammel vinduskarm. Er det noen som vet spesifikt hvem som selger speilglass etter mål? Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Eg skal sette inn speil i en gammel vinduskarm. Er det noen som vet spesifikt hvem som selger speilglass etter mål? Søk på glassmester på 1881.no, og finne en som holder til i nærheten. Er ikke altfor dyrt å få kuttet glass dersom du ikke skal ha polerte kanter osv. Lenke til kommentar
sector Skrevet 30. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2011 Da var speilene på plass. Av alle ting hadde tidligere eiere av huset, satt opp en lettvegg i kjelleren, der de hadde plassert et vindu. Dermed kunne vi se fra det ene rommet og inn i det andre. Nå har vi laget fotostudio i kjelleren, og det var under oppussingen tanken slo meg om ikke det var mulig å sette speil inn i vindusramma i stedet for vanlig glass. Det var veldig vanskelig å få tatt ut glasset pga gammel vinduskitt og stifter. Men når eg fant frem vinkelsliperen, gikk jobben raskt. Vinduskarmene var gamle og fulle i hakk. I tillegg var de litt råtne på enkelte plasser, så det tok tid å få de i god stand igjen. Men til slutt, etter mye sparkling, maling og noe annet småplukk, ble resultatet rimelig bra. Tenkte eg kunne vise resultatet, mulig det er noen andre som også ønsker å ha et slikt speil i stedet for et helt vanlig et. Bildet er tatt med en telefon, så kvaliteten er elendig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå