Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Far og sønn skal spleise på bil

Anbefalte innlegg

Hei!

Vår andre bil er nå ødelagt. En Daewoo Espero 1.5 96 modeell, om det skulle være av interesse. Jeg og min far har blitt enig om at vi skal spleise på ny bil. Vi er villig til å bruke ca 100 000. Etter å ha kjørt den daue Daewooen i 1 år, ønsker jeg en bil med litt mer motor i, og som er morsommere å kjøre. Mens pappa derimot tror jeg ikke bryr seg så mye om motor.. Vi har sett litt på A3,Focus og Golf.

Så lurte jeg på om noen her har tips til en bil i den prisklassen? Forøvrig en bil som en 19 åring og en 50 åring skal føle seg komfertabel med.

Takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, driftssikker, trygg, etc.

Likte veldig godt Puegot 206! Saaben så også grei ut :). BMW er nok lite sannsynlig, tror ikke pappa er så begeistret for BMW.

Men skal vise forslagene til ham i de minste. Takk! :)

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med Golf 1.9 TDI 2000 mod?

Hei! Jeg vill anbefale deg å holde deg unna Volkswagen, har ikke erfaringer med Golf 2000 mod, men har erfaringer med Volkswagen, og ikke så mye postivt her. Saab og Peugeot er meget gode og driftssikre biler, jeg foreslår en av disse, eller kanskje Honda. Pleier å holde seg i pris så vidt jeg vet.

Lenke til kommentar

Kan vel si at du ikke får både sprek og driftsikker bil til 100.000,-

Vet ikke hva slags Dauhewoo (ordspill he he) der har hatt, men dauere biler

skal du jo leite lenge etter.

Jeg liker BMW godt og det er gode biler.

Fra linkene over vil jeg si at Peugeot virker som det beste kjøpet.

Vanskelig prisklasse du ser i.

Jeg anbefaler deg å se på dyrere kansje opp mot 130.000,- og prute.

Ikke lett å selge i dag.

Ha pengene klare og møt opp og prut!!!

Lenke til kommentar

Vel, pappa skulle egentligt kjøpt en Focus i dag. Ford Focus 1.6 05 mod, kjørt 81000. Men han fant såpass mye rust å bulker på den at han trakk seg. Selv synes jeg Focuesen var kjekk å kjøre, men fortsatt litt slakk motor..

Vi strekker oss nå til ca 130-140. Har vi noen rimligere valg da?

Lenke til kommentar

Skulle selv kjøpe bil nylig, og syntes Focus virket som et godt valg. Var innom seks private selgere, og absolutt alle bilene hadde godt med rustproblemer. Virker rett og slett som det er et problem de fleste Focuser sliter med, så ville nok sett etter noe annet.

Lenke til kommentar

Er det mye stress å hente noe mer krefter ut av en Saab 9-3 1.8 04 mod, uten så altfor store modifikasjoner?

Tenker at det mest akutelle er muligens å sette inn en turbo, men dette vil vel resultere i mye arbeid?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...