ssf Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Trenger sårt hjelp til å få maskinen min på stell. Jeg har en stasjonær pc kjøpt fra multicom, påsketilbudet fra dinside.no. I tide og utide fryser hele maskinen og må rebootes. Den kan fryse når som helst, under oppstart, under minnetest, ved spilling eller mens den ikke er i aktivt bruk. Jeg har ikke klart å finne noen sammenheng mellom når den fryser! Anser mine kunnskaper innenfor windows som brukbare, men når det kommer til BIOS osv er jeg ikke like stødig. Når den fryser kan man ikke flytte på musa, tastaturet fungerer ikke osv. Windows 7- 64 nvidia gt240 amd athlon II x4 630 4 gb ddr3 minne 2x 1tb disker ASRock AMD Hvis noen har NOENSOMHELST slags forslag er jeg kjempetakknemlig Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Varme, pga dårlig ventilasjon eller støv, er en mulighet. Defekt eller underdimensjonert strømforsyning er en annen. Kan også være feil på HK eller en annen komponent. Slike feil kan være vanskelig å finne, det eneste man kan gjøre er å bruke eliminasjonsmetoden. Lenke til kommentar
ssf Skrevet 3. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2010 Okei, takk for raskt svar Denne pc'n er jo bygd fra multicom, jeg har så si null peiling på å åpne opp en maskin og gjøre noe der. Vet da hva som er hva men. Skal prøve å gi den mer plass og sjekke for støv osv i alle fall Noen konkrete tips på hva jeg kan gjøre uten å ødelegge noe eller bryte noen garantier? (siden den er ganske ny) Lenke til kommentar
ssf Skrevet 5. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2010 Da har jeg prøvd alt som er mulig i en vanlig husstand angående mindre støv, kaldere omgivelser og lignende, uten resultat. Antar at den eneste løsningen blir å ringe support for min del ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå