Gå til innhold

Hva må jeg ta vare på av papirer

Anbefalte innlegg

Jeg har noen kontrakter og greier som jeg fikk da jeg åpnet bankkonto i usa, og fikk meg telefon og greier. Dette er nå avsluttet, er det noe vits å beholde noe av det fortsatt?

Og er det no vits å ha selvangivelsespapirer, forsikringspapirer, bankutskrifter og sånt i årevis?

Hva er det man bør beholde, og hva ksn bare gå i søpla med en gang, evt når en kontrakt e.l. er avsluttet?

Jeg ble fortalt av fattern at jeg burde ta vare på noen sånne papirer en gang, og nå har det blitt fryktelig mye papir etterhvert.

Hadde vært veldig greit å redusert det til et minimum....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være kjekt å ta vare på hvis du plutselig skulle få inkasso fra et av disse avsluttede sakene eller du trenger å dokumentere utgifter, inntekter eller noe annet senere. Putt det i en pappeske, merk pappesken med "ditt navn, dokumenter 2005-2009, makuleres i 2015" eller noe sånt og spør om du kan sette den på loftet hos faren din, eller i garasjen hans.

Ute av syne ute av sinn. Problem løst. I tillegg kan dere begge være trygge på at det går an å spore fram dokumentene igjen dersom det mot formodning skulle bli nødvendig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...