Gå til innhold

Mobiltbredbånd hos Telenor/NetCom?

Gjest Slettet+3124

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3124

Er det noen som har erfaring med nevte levrandører? Noen som vet hva det koster å kjøpe bare modemet og ikke binde seg for 12 mnd? Er begge levrandørerene kompatibel med Mac?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte Netcom sitt mobilt bredbånd i dag med WLAN router. Funket smertefritt og routeren er så liten og lett at den fint kan følge med på tur. Så slipper eg og ha noe som stikker ut fra maskinen også. :)

Når det gjelder hastighet så har eg ikke fått testet så veldig mye. Koblet den opp i kjelleren her og fikk 200-250kb opp og ned. Dette var brukendes til generelt nettbruk og litt chatting, men eg håper hastigheten øker i områder med bedre dekning.

Så siden routeren leverer en WLAN forbindelse så kan alle enheter som støtter WLAN koble seg på. Mao bør hverken Linux, Mac eller iPod være noe problem.

Lenke til kommentar

Kjøpte Netcom sitt mobilt bredbånd i dag med WLAN router.

Koblet den opp i kjelleren her og fikk 200-250kb opp og ned.

Er som regel ikke god 3G-dekning i kjellere.

Ville heller satt ruteren i et vindu i etasjen over og brukt Wi-Fi derfra og ned i kjelleren.

Lenke til kommentar

Er det noen som har erfaring med nevte levrandører? Noen som vet hva det koster å kjøpe bare modemet og ikke binde seg for 12 mnd? Er begge levrandørerene kompatibel med Mac?

Har erfaring med både Telenor Mobil og NetCom - bor i Oslo sentrum øst.

NetCom har god hastighet på HSPA (5/1) og LTE ("4G") som gir meg opp til 90/30.

Telenor leverer ikke en gang 2/200 i området.

Resultatet er at NetCom danker ut bredbånd på fastlinje her, mens Telenor fungerer som "nødsamband".

Har heller ikke noe dårligere dekning med NetCom sammenlignet med Telenor der jeg ferdes.

For priser ville jeg brukt telepriser.no.

Lenke til kommentar

Siden trådstater bor i Oslo, så er det vel Netcom som har best hastighet og betingelser pr dato.

Ellers i landet har TN best dekning og hastighet i snitt. Men om man i hovedsak skal bruke internett hjemmefra, så bør en sjekke lokal dekning av TN, Netcom og evt ICE. Dekningskart finnes på sidene til leverandørene og man kan i tillegg bruke mobiltelefon til å se om en har 3G-dekning.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Grunnen til at jeg spurte om dette er at jeg flytter i fra Oslo, og til utenfor Stavanger. Jeg valgte å gå for Telenor fribruk, og har nå brukt det på ny adresse en liten uke, og så langt er jeg veldig fornøyd! :) Har topp hastigheter på ca 5 - 6000 kpbs (nedlastning) under bruk og det holder masse for meg akkurat nuh.. opplastning ligger på 500 - 1000 kpbs :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...