ZenMuch Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 (endret) Hei Den siste tiden har pcn min vært rar. Får så å si hele tiden opp "svarer ikke" på ca alle programmene. Dette gjør jo at alt stopper opp, skjønner ikke hva det kommer av og pcn er så å si ny. Har hitill prøvd: Skiftet nettleser (Da jeg merket mye av dette når jeg surfet) Oppdatert driver på skjermkort. Oppdatert BIOS. Formatert og installert Windows på nytt. Rengjort for alt støv inni pcn. Scanna med diverse antivirus. Endret temperaturen på skjermkort, og cpu. CPU: AMD Phenom 2 X2 545 3.00GHz Hovedkort: Gigabyte GA-MA770T-UD3P GPU: Radeon HD 5770 OS: Windows 7 64-bit Endret 3. juli 2010 av Nurk Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Når Windows har registrert at en prosess ikke lengre svarer betyr dette at en eller flere tråder i prosessen ikke returnerte innenfor en rimelig tidsperiode. En enkel måte å undersøke hvorfor dette skjer er rett og slett undersøke tråden som ikke får fullført forespørselen sin. Den beste måten å gjøre dette på er å huke på en user mode debugger idet prosessen henger seg. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Den beste måten å gjøre dette på er å huke på en user mode debugger idet prosessen henger seg. Hei. Jeg tviler på at dette hjelper trådstarter noe særlig, for jeg tror ikke han vet hva du snakker om desverre. Nurk: Det du må gjøre er å finne ut om det er maskinen eller programmene som feiler. Først av alt: Er det noe spesielle programmer som kjører når dette skjer? Har du prøvd å kjøre maskinen i sikkerhetsmodus? Har du prøvd å kjøre en Linux Live-CD (f.ex Ubuntu eller Mint) over tid, gjerne også med bruk av medfølgende programvare? Sist og ikke minst (du burde foresten gjøre dette først: Har du kjørt Memtest86+? Hvis ikke, så gjør det. Da får du klarhet i om det er problemer relatert til RAM på maskinen din. Og så er det en ting jeg ønsker du utdyper litt nærmere. Du skriver "Endret temperaturen på skjermkort, og cpu". Hva mener du egentlig? Temperaturen kan du jo ikke bestemme selv, den varierer jo alt ettersom hvor mye du belaster maskina. Lenke til kommentar
ZenMuch Skrevet 3. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2010 Den beste måten å gjøre dette på er å huke på en user mode debugger idet prosessen henger seg. Hei. Jeg tviler på at dette hjelper trådstarter noe særlig, for jeg tror ikke han vet hva du snakker om desverre. Nurk: Det du må gjøre er å finne ut om det er maskinen eller programmene som feiler. Først av alt: Er det noe spesielle programmer som kjører når dette skjer? Har du prøvd å kjøre maskinen i sikkerhetsmodus? Har du prøvd å kjøre en Linux Live-CD (f.ex Ubuntu eller Mint) over tid, gjerne også med bruk av medfølgende programvare? Sist og ikke minst (du burde foresten gjøre dette først: Har du kjørt Memtest86+? Hvis ikke, så gjør det. Da får du klarhet i om det er problemer relatert til RAM på maskinen din. Og så er det en ting jeg ønsker du utdyper litt nærmere. Du skriver "Endret temperaturen på skjermkort, og cpu". Hva mener du egentlig? Temperaturen kan du jo ikke bestemme selv, den varierer jo alt ettersom hvor mye du belaster maskina. Har mistanke om at det kan være usb nettverkskortet, iogmed det skjer vanligvis med internett relaterte programmer i form av spotify, nettleser, wow osv. Så har koblet til kabel nå for å se hva som skjer. Ram'en skal vi prøve å se på hvis dette ikke fungerer. Når jeg mener endre temperatur, tenker jeg på å endre viftestyrken på f.eks skjermkortet, slik at det blir kjørligere inni pcn. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Har mistanke om at det kan være usb nettverkskortet, iogmed det skjer vanligvis med internett relaterte programmer i form av spotify, nettleser, wow osv. Så har koblet til kabel nå for å se hva som skjer.Er det et gammelt type Trendnet? Jeg måtte gi opp å bruke det da jeg fikk stadig BSOD. Det gikk fint med win2k og xp frem til sp2. Men med XP sp3 ble det straks problemer. Så: Skift nettverkskort så fort du kan. Lenke til kommentar
ZenMuch Skrevet 20. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2010 Har nå kjørt den testen som ble nevnt tidligere, og fant ingen feil på ram'en. Så nå leter vi på hovekortet, finnes det noe lignende check-programmer til det? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Så nå leter vi på hovekortet, finnes det noe lignende check-programmer til det? Hvorfor det? Ta heller ut usb nettverkskortet og se om maskinen er mer stabil da. Ingen vits å prøve noe helt annet først. Lenke til kommentar
ZenMuch Skrevet 20. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2010 Så nå leter vi på hovekortet, finnes det noe lignende check-programmer til det? Hvorfor det? Ta heller ut usb nettverkskortet og se om maskinen er mer stabil da. Ingen vits å prøve noe helt annet først. Har prøvd det og, ingen forskjell.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå