HåkonN Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 Skal utvide et nettverk jeg har i leiligheten min med trådløst nettverk. Har i dag en SMC 7004ABR router tilkoblet ADSL (via Telenor). Denne deler bredbånd mellom 2 PC`er via 100mbps. 2 stk stasjonere PC`er og en bærbar skal tilkobles trådløst. Forbindelsen må være 54Mbps, og rekkevidden lengst mulig. Så det jeg lurer på er om dette er det jeg trenger for å utvide det jeg allerede har (alle produktene er 54Mbps)?: 2 stk. Linksys trådløse PCI-kort WMP54G 1.498 1 stk Linksys trådløst PCMCIA-kort WPC54G 749,- 1 stk. Linksys trådløst aksesspunkt/Gateway WRT54G 1.349,- Totalt 3.596,- Neste spørsmål er selvfølgelig om dette er bra produkter med hensyn til stabilitet og rekkevidde (alternativer?). Og om dette vil være grei sak å koble opp med routeren jeg allerede har. Spørsmål nr. 2 er om det går ann å bruke et trådløst USB-nettverkskort 54Mbps fra en annen produsent på dette aksesspunktet? USB er jo litt lettere å plassere med hensyn til antenne osv, men det virker ikke som Linksys leverer 54Mbps USB nettverkskort. Alle PC`ene skal kjøres med Windows XP. På forhånd takk for alle svar som kan være til hjelp... Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 18. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2003 Ingen som kan dette? Noen som vet support nummer til D-link da? Lenke til kommentar
Yoshy Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 De sakene du har lista opp skal vel fungere helt fint tenker jeg... med tanke på å bruke utstyr fra andre produsenter sammen så skal dette i teorien fungere, i alle fall når alle begynner å bruke den endelige 54 mbits standarden. Har selv aldri hatt kompabilitetsproblemer mellom forskjellige produsenter på 802.11b nettverk i alle fall. Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 18. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2003 Men er det riktig type for å koble til det jeg allerede har? Hvordan er rekkevidden på disse tingene.....? Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 20. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2003 Noen som har det nummeret i det minste? Lenke til kommentar
RolloThomasi Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Nå må du huske at 54Mbps er teoretisk makshastighet. Har lest at reell makshastighet til 802.11g skal ligge rett over 10Mbps. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå