Gå til innhold

Er Komplett og MPX samme butikk?

Anbefalte innlegg

Skulle ikke forundre meg mye om brukeren "faq" skulle vise seg å være U. Meyer som har interesser i beec.no...

Å registrere seg kun for en slik kommentar fremstår som rimelig tvilsomt.

Mye mulig du synes det, men dersom du ser på utvalget, så selges de nøyaktig samme maskinene både på mpx, komplett og beec. Bare med litt forskjellige priser.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Reklamasjon

Dersom det foreligger en mangel ved varen, må du innen rimelig tid etter at du oppdaget den, gi BeeC skriftlig melding (e-post eller brev) om at du vil påberope deg mangelen.

BeeC vil da gi deg informasjon om hva du skal gjøre videre. Reglene om reklamasjon finnes i Lov om forbrukerkjøp (forbrukerkjøpsloven).

Urm, jasså, trodde jeg hadde 5 års reklamasjonsfrist på slike varer de selger jeg...

Lenke til kommentar
Reklamasjon

Dersom det foreligger en mangel ved varen, må du innen rimelig tid etter at du oppdaget den, gi BeeC skriftlig melding (e-post eller brev) om at du vil påberope deg mangelen.

BeeC vil da gi deg informasjon om hva du skal gjøre videre. Reglene om reklamasjon finnes i Lov om forbrukerkjøp (forbrukerkjøpsloven).

Urm, jasså, trodde jeg hadde 5 års reklamasjonsfrist på slike varer de selger jeg...

Beec har sitt på det tørre her. Selv om man har 2 eller 5 års reklamasjonsrett (avhengig av type vare) så man ta reklamasjonssaken med butikken innen rimelig tid etter at man har oppdaget mangelen. Det fremgår av forbrukerkjøpslovens §27, første ledd. Med innen rimelig tid menes i praksis innen et par måneder. Går det lengre tid så gjelder ikke lengre reklamasjonsretten. Men det er jo rimelig vanskelig for en butikk å oppdage når du fant ut av feilen og i og med at de har bevisbyrden så blir det ennå vanskeligere for butikken å avvise en reklamasjon på grunnlag av denne paragrafen.

Lenke til kommentar

Det samme skjer i "dataverdenens webshopper" som i lang tid har skjedd i dagligvarebransjen.

Noen butikker blir kjøpt opp av eiere av andre butikker og disse blir slått sammen.

Butikken på hjørnet får en Joker eller Meny klistret på døren i stedenfor "Andersens dagligvare" skiltet. I dagligvarebransjen så har det også hvert slik at man har forsøkt å skjule dette, for eksempel så er Norgesgruppen ASA de som råder over kjedene Meny, Spar, Joker og KIWI.

Dette er nok ikke helt tilfeldig da jeg ser fra netshop sine sider at styret i Netshop ASA er blant annet Jan Magne Borgen (Meny, Norgesgruppen), Per-Erik Burud (KIWI, Norgesgruppen).

Min spekulasjon i forhold til den grupperingen med butikker (MPX, Netshop, Komplett ++) er at de kommer til å satse på en markedsandel på 30-40%, går de noe særlig over dette så får de trøbbel med konkuransetilsynet.

Når det kommer til denne saken så snakket jeg nylig med en kundebehandler på Datakjeden (om noe helt urelatert) Men han kunne ihvertfall informere meg om at Amenito og Datakjeden nå skulle bli slått sammen.

Han kunne også informere om at de arbeidet med strukturen på sidene til firmaet (tidligere firmaene) slik at det ble mer forståelig for kunden, samt en restrukturering av hvordan de hadde lagere og leveranser til kunden (muligheter for at datakjeden sine butikker også blir fungerende som "hentebu" i fremtiden, men han var ikke sikker på det.

Lenke til kommentar

Det samme skjer i "dataverdenens webshopper" som i lang tid har skjedd i dagligvarebransjen.

Noen butikker blir kjøpt opp av eiere av andre butikker og disse blir slått sammen.

Butikken på hjørnet får en Joker eller Meny klistret på døren i stedenfor "Andersens dagligvare" skiltet. I dagligvarebransjen så har det også hvert slik at man har forsøkt å skjule dette, for eksempel så er Norgesgruppen ASA de som råder over kjedene Meny, Spar, Joker og KIWI.

Dette er nok ikke helt tilfeldig da jeg ser fra netshop sine sider at styret i Netshop ASA er blant annet Jan Magne Borgen (Meny, Norgesgruppen), Per-Erik Burud (KIWI, Norgesgruppen).

Min spekulasjon i forhold til den grupperingen med butikker (MPX, Netshop, Komplett ++) er at de kommer til å satse på en markedsandel på 30-40%, går de noe særlig over dette så får de trøbbel med konkuransetilsynet.

Når det kommer til denne saken så snakket jeg nylig med en kundebehandler på Datakjeden (om noe helt urelatert) Men han kunne ihvertfall informere meg om at Amenito og Datakjeden nå skulle bli slått sammen.

Han kunne også informere om at de arbeidet med strukturen på sidene til firmaet (tidligere firmaene) slik at det ble mer forståelig for kunden, samt en restrukturering av hvordan de hadde lagere og leveranser til kunden (muligheter for at datakjeden sine butikker også blir fungerende som "hentebu" i fremtiden, men han var ikke sikker på det.

Datakjeden og Amentio ble slått sammen for halvannet år siden.. eller amentio kjøpte opp datakjeden. De har også kjøpt opp et annet selskap for litt siden.

Eierne i netshop var medeiere i komplett før og jobbet der noen en av dem.

Komplett eier flere selskaper... www.komplett.com så ser du alle.

Distributøren Hattelco som eier www.ps.no også.. Og hattelco selger til de fleste forhandlerne.. amentio. ps og mange mange flere..

Norek er jo også distributør av Komplett systemet.. Rimi hagen eier jo mye av komplett konsernet også.

Så i den bransjen er det mange som kjenner hverandre godt.

fra brrg.no

ps.no as eies av eieren og en av brødrene hatteland som startet hattelco og mange andre selskaper .

http://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj.jsp?orgnr=982553830

Endret av datagnom
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...