TheOats Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Nettsidene deres er praktisk talt like og de har samme adresse. Ser ut som lagerstatusen er lik på mange av tingene deres også. Ble bare nysgjerrig når jeg la merke til at de var så like =P Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Ja, mpx ble kjøpt opp av komplett eller noe sånt Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 det samme gjelder forøvri Microplex og netshop og Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Og Amentio og Datakjeden hvis jeg ikke tar feil. Lenke til kommentar
-ɐMoԀ- Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Same shit different wrapping Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Det var litt skummelt. Tidligere idag bestilte jeg en 2TB harddisc, jeg gikk originalt inn på komplett. Plutselig var jeg inne på mpx uten at jeg hadde merket noe. Ting var bare blitt blått istedet for gult :b Lenke til kommentar
Maxibull Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 hmm det var jeg ikke klar over takk for opplysningen ,ikke det at det var så banebrytende ,men greit å vite Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Komplett er: MPX Itegra Norek Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 3. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2010 Hvorfor gidder de å ha flere nettsider for samme butikk da? Kanskje får å lure brukere til å handle hos dem. Jeg så for eksempel at MPX hadde tilbud på en TV uten at Komplett hadde det samme tilbudet. Men uansett så er det de som får pengene :/ Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Hvorfor gidder de å ha flere nettsider for samme butikk da? Hvis de tjener mer på å ha to nettsider i stedet for en, hvorfor ikke? Det blir jo litt som Coop prix vs Coop mega. Det er samme eier, samme importør, distributør, lagre og innkjøpskontrakter osv. Tilbudene rullerer mellom butikkene og kjeden gir inntrykk av at det finnes konkurranse mellom butikkene. Kundene får inntrykk av at de kan velge og vrake blant mange butikkjeder, men realiteten er at det i praksis bare finnes 4 matvarekjeder i norge: Rema 1000, ICA, NorgesGruppen og Coop. Det er lignende tilstander blant nettbutikker for datautstyr. Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 3. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2010 Greit nok. Men er det lov? Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Kan vel knapt være ulovlig, de kjøper opp en annen butikk så siden de har et eksisterende kjent merke så beholder de navnet. Ikke nødvendigvis at alle som nå er kunder hos mpx ville fulgt med i en sammenslåing av butikkene etter gjerne en dårlig retur etc tidligere Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 3. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2010 Ikke nødvendigvis at alle som nå er kunder hos mpx ville fulgt med i en sammenslåing av butikkene etter gjerne en dårlig retur etc tidligere Å så ender kunden opp med å gi samme butikk penger allikevel. De blir lurt i isåfall. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Det er lov. Det eneste som kan nærme seg en kant av loven er hvis markedsmakten misbrukes (monopol-lignende oppførsel). Jeg kan ikke se at det gjelder i Komplett/MPX sitt tilfelle, selv om det svekker generell konkurranse i markedet. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 (endret) De blir lovlig lurt Endret 3. juli 2010 av cruzader Lenke til kommentar
provolone Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 elkjøp og lefdal er samme dritten og btw Lenke til kommentar
QQX Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Noen som vet når MPX sitt tilbud går ut? Lenke til kommentar
faq Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Er www.beec.no også samme opplegg som komplett, mpx og de andre? Ser beec.no har mye nøyaktig likt de andre, bare billigere...? Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 (endret) Skulle ikke forundre meg mye om brukeren "faq" skulle vise seg å være U. Meyer som har interesser i beec.no... Å registrere seg kun for en slik kommentar fremstår som rimelig tvilsomt. Endret 9. juli 2010 av Rookie_NO 1 Lenke til kommentar
valentino Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Hvorfor gidder de å ha flere nettsider for samme butikk da? Det blir jo litt som Coop prix vs Coop mega. Det er samme eier, samme importør, distributør, lagre og innkjøpskontrakter osv. Tilbudene rullerer mellom butikkene og kjeden gir inntrykk av at det finnes konkurranse mellom butikkene. Er bare til en viss grad enig med deg i det du skriver her. Har et inntrykk av at de ulike butikkene har forskjellige konsepter alt etter hvilken del av kjeden de tilhører. Coop Mega har for eksempel ferskvaredisk, mens prix ikke har det. Tror en av de COOPene også skal være lavpris i konkurranse med Rema o.l., men vet ikke hvilken. I tillegg har de vel en liten lokalbutikk tilsvarende ICA nær med basisvarer. Coop Obs er vel den største butikken etter det jeg har forstått. På samme måte kan det hende Komplett og MPX hjemmesidene har litt ulikt konsept og retter seg mot ulike markedssegmenter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå