Marius5051 Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Nei, programmer, spill og andre ting som lastes opp vil også reagere startes raskere. Tenk på det slik, SSD'n blir som å kjøre E6'n i forhold til å kjøre en gammel skogsvei; det går rett og slett raskere Lenke til kommentar
horse4life Skrevet 3. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2010 synes nå min acer aspire 5740g går fint nok jeg:P og den er 5400 rpm Lenke til kommentar
Marius5051 Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Folk syntes det var fink nok med isdn også, før kabel kom. Du får prøve i butikken er det eneste jeg kan foreslå. Deretter må du selv bestemme om du synes det koster mer enn det smaker eller ei. Lenke til kommentar
Jolo Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Kjøpte SSD hardisk for ca 2 mnd siden. Intel 80gb. Det er den største oppgraderingen jeg har merket på PCen min. Alt går lynkjapt. Har faktisk vurdert å kjøpe en å sette i laptoppen bare fordi det er en slik kraftig forskjell. Lenke til kommentar
horse4life Skrevet 3. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2010 regner med at prisene vil rase ned etterhvert.. så kan jo alltids vente Lenke til kommentar
Marius5051 Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Klart man kan, det er ikke noe vanskelig å ettermontere en harddisk. Lenke til kommentar
horse4life Skrevet 3. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2010 (endret) Men å bytte OS fra en HD til andre, hvordan gjøres det da? Endret 3. juli 2010 av exburn Lenke til kommentar
Marius5051 Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Ved formatering og re-installering! Det finnes sikkert mange guider på det området, om du er i tvil om hvordan man gjør det. Lenke til kommentar
Jolo Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Om du bytter OS disk vil at du har på C disken og alle programmene du har forsvinne. Det kan også kreve at du instalerer spill på nytt fordi de fleste spill lagrer noen filer på C: disken eller i registeret. Å bytte OS disk er litt arbied, og om din Windows cdkey er kun for en bruker så vil du måtte kjøpe ny lisens til windows. Lenke til kommentar
Marius5051 Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 (endret) Å bytte OS disk er litt arbied, og om din Windows cdkey er kun for en bruker så vil du måtte kjøpe ny lisens til windows. Der tar du feil. Det du må gjøre er å aktivere windows på nytt via telefon, dvs, mate inn en 35-siffers kode for å motta en ny 35-siffers kode som du skal benytte for å aktivere. Dette har jeg selv gjort på en av mine maskiner, faktisk pga bytte av harddisk. En annen gang jeg måtte gjøre det var for å legge inn OS'n på en annen maskin. Altså, du trenger ikke å kjøpe en ny lisens Faktisk har jeg hørt folk påstå at man trenger en ny lisens hvis man legger inn hvilken som helst ny hardware, eksempelvis et skjermkort. Microsoft har siden dårlige sider, men så ille er de ikke. Endret 3. juli 2010 av Marius5051 Lenke til kommentar
bertie Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Om du har en 2 år gammel PC (som var rimelig bra den gang)med bra grafikkort og nok minne idag, og oppgraderer til en ny PC, så vil jeg nesten tørre å påstå at du vil oppleve det (i daglig bruk) som en større oppdatering å skifte til SSD-disk enn ny PC. Såpass sterkt vil jeg anbefale SSD. Har selv Intel 80GB, men du kan jo evt. se på denne http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=144468 Holder i de fleste tilfeller som OS-disk er min erfaring. Lenke til kommentar
horse4life Skrevet 3. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2010 Hva med det at den har så så mange skrivninger? Hvor lang tid tar det før dette påvirker ytelse Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 (endret) Vil regne med at prisene går ned med tiden. Så hosj med SSD. Men da kommer spørsmålet. Er det bedre å ha 2 Vanlige HDDer kjørende? Finnes den spinpointen i 500 gb versjon også feks? Tenker isåfall 2x f3 spinpoint; Eksempel: HDD1: OS og Programmer HDD2: Spill og Media God Ide? Du kjøper en på 500GB som OS disk. Og en på 1TB(1000GB) til lagring av spill, musikk, filmer osv osv, you name it Å kjøp F3 serien. Her er link til 500GB hos dustin: http://www.dustinhome.no/pd_5010329453.aspx og her til 1TB(1000GB) hos dustin: http://www.dustinhome.no/pd_5010329452.aspx Ser komplett.no har en 250GB versjon av den. Sånt jeg ser det, så vil jo den vere raskere til OS igjen, da det er mindre å søke gjennom når du skal starte opp et program eller noe sånt Link: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=586419 Viss du synes dette går tregt da, som jeg har liten tro på at det gjør, så kjøper du bare en SSD disk Men prøv pcen først Endret 3. juli 2010 av sveibuen Lenke til kommentar
Marius5051 Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Ser komplett.no har en 250GB versjon av den. Sånt jeg ser det, så vil jo den vere raskere til OS igjen, da det er mindre å søke gjennom når du skal starte opp et program eller noe sånt Link: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=586419 Mener du her at en disk er raskere dersom den er mindre? Isåfall tror jeg at du misforstår. Når Maskinen startes opp er det en rekke forutbestemte filer som skal lastes og prosesser som skal startes. Blant annet kan man velge hvilke programmer som skal startes på oppstart, eksempelvis MSN, steam, antivirus og alt mulig annet. Datamaskinen kjenner plasseringen til disse filene, og den leter ikke gjennom hele disken hver eneste gang man starter opp. Lenke til kommentar
Maccan Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Tenkte å komme med mitt innspill her. Var nylig i nesten samme posisjon som deg. Både HAF X og HAF 922 har støvfiltre foran ved intake fan. 922 er noe mindre og mer transport venlig vil jeg påstå. HAF X trekker nok det lengste strået i kjøling, men med mindre du setter inn 2 GPU og klokker kraftig vil du ikke merke spesielt. Endte opp med 922 selv, siden jeg bestilte for en måned siden og 1 måned var lenge å vente på HAF X som kommer ut om en uke. Strålende fornøyd. Tiltrekker ikke mye støv. Den har ikke glassvindu, men bikubet innsyn. Ser flott ut, og hvis du kan modde er det ikke noe problem med et glassplate. Fint rom til cable management. Anbefaler begge to. HAF X er litt bedre, 922 er halvparten av pris og lettere å bære rundt. 1000 W er alt for mye. Du kan glatt droppe end til 750-850W og spare masse penger. Anbefaler Corsair HX 750/850 W. Kjøpte F3 Spinpoint selv, syntes den funker utmerket, men har dog tenkt å bytte til en SSD disk mot høsten. Du kan jo regne med at prisene synker litt nå som markedet virkelig begynner å få inn nye konkurrenter Lenke til kommentar
horse4life Skrevet 4. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2010 Maccan: Er 750w nok til videre i tid?, for crossfire og vifter? vil ha modulær forresten Lenke til kommentar
Maccan Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 (endret) Holder fint til CF. Skal du stappe inn en haug med ekstra vifter ville jeg kanskje gått for 850W. Sjekk ut Corsair sine hjemmesider - http://www.corsair.com/psufinder/default.aspx Der får du ca en rough guide på hva du trenger. EDIT: Velger du etterhvert å ha en SSD disk i tillegg ville jeg definitivt gått for 850W Endret 4. juli 2010 av Maccan Lenke til kommentar
horse4life Skrevet 4. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2010 (endret) Den sa jeg burde ha 850w... så da burde vell den nexusen med 1000w være fint for framtiden da? Uansett så er Nexusen billigere en 850w Endret 4. juli 2010 av exburn Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 En SSD bruker så å si nesten ingenting av strøm. Ingen grunn til å gå opp 100w for å ha mulighet til å sette inn en ssd. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Viss jeg husker rett, så klarte den dere Corsair sin 750W dra opp i mot 900W. Husker ikke den testen hvor jeg leste det. Men jeg er ganske så sikker at den gjor det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå