Gå til innhold

Bil-lappen med a1 fra før

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjør masse og lær deg trafikken godt.

Det er det å færdes i trafikken man trenger å lære seg under øvelseskjøring med bil, men den får jo du mens du kjører sykkel.

Da trenger du bare ta de 3 obligatoriske kjøretimene, glattkjøring, langkjøringene, teori, og oppkjøring. Dette vil vel koste rundt 12000 kroner tror jeg.

Du slipper ikke unna teoriprøven eller slikt hvis det var det du lurte på.

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg regnet sammen at det ble nærmere 17 000 med det obiligatoriske, men priser varierer litt. Selv tok jeg et par ting ekstra, som forbikjøring og praktisk tentamen ("liksom-oppkjøring") før jeg hadde oppkjøringen, og endte på 22 000 for billappen.

Sikkerhetskurs på vei + sikkerhetskurs på bane + teoridel for trinn 2+3 utgjorde det dyreste, med en prislapp på 13 800 tilsammen. I tillegg kommer som nevnt "veiledningstimer", oppkjøring, gebyr til statens vegvesen for prøvene etc. Det skal ihvertfall ikke være lettvint...

Endret av grizzlyx
Lenke til kommentar

Hvis du tenker på Trafikalt grunnkurs holder det vel med det du har hatt.

Utover det så vil jeg si at du bør kjøre motorsykkel så mye du kan, lære deg trafikken osv så mye som mulig før du begynner å kjøre opp til bil.

Det kan skjære ned på antallet kjøretimer utover det obligatoriske.

Jeg klarte meg med det obligatoriske, jeg kjørte endel moped og syklet en del i trafikken før jeg kjørte opp til bil.

Lærer du deg trafikkforståelse nå ender du bare opp med å lære deg å håndtere kjøretøyet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...