Gå til innhold

Hvilke minnekort støtter PSP?

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en PSP i dag, men da jeg skulle prøve den fikk jeg beskjed om at jeg ikke har et minnekort? Det burde da følge med? Men det ser ut til at jeg blir nødt til å kjøpe ett, men hvilket skal jeg velge? Det er så utrolig mange varianter nå at jeg ikke aner hva som kan brukes.:roll: Jeg tar gjerne så stor filstørrelse som mulig, så har jeg litt å leke med. Planen er å kjøpe et i morra, så det haster litt. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-NIoHlfL

Det er Sonys eget (og dyre) Memory stick (Pro) Duo som brukes. Opptil 32GB støttes, men det er litt overkill med så mye mindre du planlegger å bruke den som portabel mp3-spiller. Har du en gammel Sony Ericson-telefon eller annet Sony-utstyr liggende kan du muligens hente et minnekort derfra, det ble løsningen min.

For øvrig fulgte minnekort med i starten, men ble tatt bort for å få ned retail-prisen.

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Sony utviklet formatet, men det finnes flere produsenter.

Memory stick kommer i flere størrelser da de har blitt mindre og mindre med årene, og derfor finnes det et par ulike adpatere også. Kjøper du Memory Stick Pro Duo er du trygg, de fleste som selger slikt har også grei peiling, om du skal handle i fysisk butikk.

Lenke til kommentar

Jeg var innom Elkjøp i dag og sa jeg ville ha et minnekort til PSP. Fyren hadde tilsynelatende peiling, lette litt og gav meg et 16GB Memory Stick PRO Duo av merket Lexar. Men da jeg kom hjem og satte det i PSPen prøvde jeg å starte et spill. Da jeg skulle lagre var savingen korrupt, og etter det har PSPen ikke klart å finne kortet i det hele tatt? Jeg prøvde det på PCen, og der fungerer det helt fint. Er det kortet eller PSPen det er noe i veien med, og kan jeg gjøre noe med det?

Jeg har kjøpt et 4GB kort fra Sony som en nødløsning, men det er jo en viss forskjell på 4GB og 16GB... ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...