Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Lyd over HDMI plutselig forsvunnet?

Anbefalte innlegg

Hei,

Har med min Acer Aspire 4820GT i det siste sett på film. da har jeg koblet til tv med HDMI (profigold). Både bilde og lyd har funket perfekt, helt til i dag.

Jeg har ikke gjort noe i mellomtiden som kunne endret instillinger, etc. Kun skrevet mail \ surfet på nett og skrevet lekser.

Nå i dag får jeg ikke lyd over HDMI lenger. Har testet med 2 skjermer (TV og Acer-skjerm med lyd) begge spiller automatisk lyd over hdmi. De har iallefall gjort det til nå >_>

Har også testet med både profigold kabel OG bandridgekabel - ingenting funker.

Jeg gikk så over til å avinstallere drivere, restarte og installere nye drivere. Prøvde både med driverne jeg hadde lastet ned fra før, og nye drivere. Re-installerte både windows automatiske system og ved å laste ned.

Både skjermkortdriver (driver fra acer.com pga spesielle drivere) og lyd-driver (lastet ned fra station-drivers.com, men funket ikke, så ble bare gjennom windows denne.) Det fungerer fortsatt ikke.

Daglig hjelper jeg andre med denne typen problemer på jobb, men nå har jeg møtt veggen, hverken jeg eller kollegaen min finner en enkel løsning på dette.

skjermkort:

ATI Mobility Radeon HD 5650

Andre spesifikasjoner om nødvendig:

Her

noen som har noen fikse løsninger her? Alle forslag og tips tas godt imot!

Mvh

Stian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...