Gå til innhold

Kamptråd - Argentina vs Tyskland (Kvartfinale)

Latias

VM  

46 stemmer

1. 1. Hvem vinner?

Anbefalte innlegg

Personlig liker jeg at ett lag rundspiller ett annet som jo Argentina på mange måter gjorde...

Må bare spør, mener du at Argentina rundspilte Tyskland i dag? Kan du forklare litt nærmere hva du mener?

de spilte jo rundt de i perioder synes jeg. dog, etter at de spilte rundt de, så bommet de. De trenger jo ikke å score for å ha rundspilt ett lag. Det var jo ikke langt ifra at det var annethvert angrep til lagene...Noen ganger var det sistepasningen som var for dårlig eller avslutningen...

men var det noe jeg la merke til, så var det at kommentatorne mente at Tyskland tok ut Messi. Altså flere ganger spilte han rundt 3-4 tyskere, kom til innlegg og store sjanser. Hadde han vært skarpere så hadde innleggene vært ganske så presise og han hadde sikkert puttet ett par ganger...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde skjønt utsagnet ditt hvis de hadde spilt mot ett defensivt lag, men er det liksom en seier for fotballen at Argentina røk?

Personlig liker jeg at ett lag rundspiller ett annet som jo Argentina på mange måter gjorde...

Synest ikke Argentina rundspillte Tyskland på noen som helst slags måte, Argentina var best de siste 10 av første og de første 10 i andre omgang, men ellers var Tyskland fullt på høyde og til tider til og med bedre Argentina. Det å stå 30-50m fra mål og trille ball er på ingen måte rundspilling. Hvor mange store målsjanser var det Argentina klarte å komme seg til? Det var neimen ikke mange, det endte stort sett opp med dårlige skudd fra distanse.

det jeg tenker på er når Messi flere ganger drillet 3-4 tyskere innenfor 20 meter og spilte ballen videre eller skjøt. Bare spissene hadde vel 6/7 store de kunne ha scoret på...

Lenke til kommentar

Jeg hadde skjønt utsagnet ditt hvis de hadde spilt mot ett defensivt lag, men er det liksom en seier for fotballen at Argentina røk?

Synest ikke Argentina rundspillte Tyskland på noen som helst slags måte, Argentina var best de siste 10 av første og de første 10 i andre omgang, men ellers var Tyskland fullt på høyde og til tider til og med bedre Argentina. Det å stå 30-50m fra mål og trille ball er på ingen måte rundspilling. Hvor mange store målsjanser var det Argentina klarte å komme seg til? Det var neimen ikke mange, det endte stort sett opp med dårlige skudd fra distanse.

det jeg tenker på er når Messi flere ganger drillet 3-4 tyskere innenfor 20 meter og spilte ballen videre eller skjøt. Bare spissene hadde vel 6/7 store de kunne ha scoret på...

Vet ikke om du har sett mye av Barcelona de siste årene, men der herjer Messi. I denne kampen så får han ikke til noe i sammenligning til hjemme i Spania. Det hjelper lite å finte bort 4 mann når du er såpass pressa i avslutning øyeblikket at du ikke får skuddt ordentlig eller sentret en god nok ball.

Lenke til kommentar

Hvis du mener at Argentina rundspilte Tyskland tror jeg du bør pusse øynene.

nok ett eksempel på at alle plussene deles ut veldig enkelt. dette er bare en liten diskusjon og man deler ut i øst og vest.

ellers lurer jeg på din versjon av å rundspille ett lag. Jeg mener at man rundspiller ett lag når man spiller rundt både 3 og 4 motstandere og kommer til sjanser som Argentina gjorde flere ganger...

Lenke til kommentar

Da er meningene dine helt på trynet. Man rundspiller ikke et lag når man taper 4-0.

men det har jeg og lagt ettertrykkelig vekt på. Man blir ikke nødvendigvis rundspilt på banen selv om man taper på målprotokollen.

Jeg synes at Argentina var fullt på høyde med Tyskland spillmessig, bare at det var Tyskland som scoret målene. Og Diego er enig med meg ;)

Lenke til kommentar

ellers lurer jeg på din versjon av å rundspille ett lag. Jeg mener at man rundspiller ett lag når man spiller rundt både 3 og 4 motstandere og kommer til sjanser som Argentina gjorde flere ganger...

Det er jo helt bak mål.

Så hvis lag A har ballen i 90 minutter pluss tilleggstid, men i 23 sekunder så har stjernen på lag B ballen og dribler av fire fem spiller fra lag A så kvalifiserer det til at lag B har rundspilt lag A?

Satt på spissen for at du skal skjønne hvor latterlig det utsagnet du kommer med er. Man kan ikke basere seg på at et lag rundspiller et annet bare på bakgrunn av noen få potensielle sjanser skapt av en mann når det andre laget skaper flere sjanser, scorer på sjansene, sjansene de skaper er større og det andre laget avslører svakheter gjennom hele kampen.

jeg favoriserer Argentina.

Her ligger problemet ditt. Du er jo sveiseblind for hva det andre laget gjør.

Lenke til kommentar

Messi kranglet seg gjennom 3-4 mann flere ganger, men de fikk han alltid over på feil bein og presset han så kraftig at alt jeg så av innlegg og skuddforsøk gikk rett til helvete. Når man blir så satt ut av spill, selv om det ser fint ut å drible 3-4 mann, så har man ikke rundspilt noen.

Lenke til kommentar

Det er jo helt bak mål.

Så hvis lag A har ballen i 90 minutter pluss tilleggstid, men i 23 sekunder så har stjernen på lag B ballen og dribler av fire fem spiller fra lag A så kvalifiserer det til at lag B har rundspilt lag A?

Satt på spissen for at du skal skjønne hvor latterlig det utsagnet du kommer med er. Man kan ikke basere seg på at et lag rundspiller et annet bare på bakgrunn av noen få potensielle sjanser skapt av en mann når det andre laget skaper flere sjanser, scorer på sjansene, sjansene de skaper er større og det andre laget avslører svakheter gjennom hele kampen.

jeg favoriserer Argentina.

Her ligger problemet ditt. Du er jo sveiseblind for hva det andre laget gjør.

Argentina var helt bak mål i går ja ;)

nå var det ikke langt fra annethvert angrep til lagene, så det var voldsomt satt på spissen ja. Synes å huske at det var sånn bortimot 10 klare 100% sjanser til Argentina.

Lenke til kommentar

Messi kranglet seg gjennom 3-4 mann flere ganger, men de fikk han alltid over på feil bein og presset han så kraftig at alt jeg så av innlegg og skuddforsøk gikk rett til helvete. Når man blir så satt ut av spill, selv om det ser fint ut å drible 3-4 mann, så har man ikke rundspilt noen.

hadde Messi vært i grei form så hadde de innleggene vært bra servert og skuddene hadde satt der de skulle. På den måten synes jeg ikke at han ble satt ut av spill på noen måte, så er fremdeles av den oppfatning at han rundspilte de.

Lenke til kommentar

hadde Messi vært i grei form så hadde de innleggene vært bra servert og skuddene hadde satt der de skulle. På den måten synes jeg ikke at han ble satt ut av spill på noen måte, så er fremdeles av den oppfatning at han rundspilte de.

Eh, det var jo nettopp forsvarsspillet som gjorde at Messi ikke klarte å servere pasninger og skudd, så da ble han direkte satt ut av Tyskland. Å si at hadde han bare vært god nok så hadde han satt de, derfor rundspilte han de, er jo særdeles svak logikk.

Endret av Rampage
Lenke til kommentar

Det er så RÅTT at tyskland banker argentina! Er stor fan av hvordan tyskland spiller fotball. Rett frem, bånn gass og det at de har ett ungt lag er bare positivt. Nå håper jeg bare de gjør det samme med spania som absolutt skal ha 100 pasninger for å score mål. I'm lovin it!

Og det at Mascherano er ute av VM er bare bra for fotballen.

Endret av Kjartan1234
Lenke til kommentar

Kjipt å være på hytte uten internett og ikke kunne være med i diskusjonen under kampen, får vel fyre av litt nå jeg da :p

Heiet på Argentina og de var egentlig min siste favoritt i dette VM, jeg har aldri likt Tyskland og på samme måte som folk alltid misliker Italia, vil jeg alltid mislike Tyskland. Er bare noe med landet, språket, holdningen jeg ikke liker. Det skal sies at jeg er imponert over spillere som Özil og Schweinsteiger blant mange andre og at 2010-utgaven spiller veldig fin og positiv fotball. Likevel håper jeg de ryker på hue og ræva ut mot Spania.

Helt ufattelig å høre på Semb og Alsaker, forbanna medgangskommentatorer. I hele VM har de hyllet og ropt etter Messi, hver gang han har hatt ballen. Skrytt av han etter hver kamp og sagt at bare scoringen som manglet. Men etter 4-0 igår var han liksom bare en parantes i VM totalt sett? En skuffelse? Samme går for rendyrkelsen av Tyskland i tillegg, lurer på hvor langt tid det tar før dere går lei av den og hater Tyskland av den grunn(samme som skjedde med Messi/Barca.

Tyskland åpnet knallbra og fikk 1 tidlig scoring Argentina ikke var forberedt på, Argentina så skakkjørte ut fra begynnelsen og Tyskland var på og overkjørte dem fra starten av. Men etter ca. 20 minutter dabbet det av, og fra 20-65 var Argentina det beste og helt klart førende laget. De kunne godt scoret og etter de minuttene hadde de fortjent det også. Så får Tyskland lov til å trille ball igjen, og så får de et mål i det Argentina er blottet bakover. Det at Tyskland overkjører Argentina etter 2-0 er jo ikke noen stor overraskelse i det hele tatt. Det allerede dårlige forsvaret til Argentina ble mer og mer ofret for å prøve å få et mål, da er det ikke rart Tyskland ser gode ut offensivt.

Tyskland fikk veldig mye ekstra og ufortjent hype fra kommentatorene, som da også smitter over på det norske folk(her representert ved dette forumet). Tyskland er ikke så ufattelig fantastiske som man skal ha det til. Fra de omtalte 20-65 minuttene i kampen hadde Tyskland masser av kontringsmuligheter som de ikke greide å bruke. 3 og 4-0 er flotte mål/kontringer, men Argentina hadde omtrent gitt opp på det tidspunktet uansett.

Synes Drillo oppsummerte det bra. Tyskland var ikke så fantastiske man skulle ha det til, selv om de imponerte veldig igår og tidligere i mesterskapet. Argentina derimot var dårlige bakover, som ikke er så rart grunnet et dårlig utgangsåunkt fra før, skade på deres beste forsvarer Samuel og den tidlige scoringen som ødelegger kampen for Argentinas del til de grader. Tyskland er gode, det er ikke det, men hypen de har fått etter denne kampen er mer hvertfall like ufortjent som den hypen Messi og Barcelona har fått, i mine øyne.

Når det kommer til Messi har han hatt et bra mesterskap om man skal vurdere han likt som de andre spillerene. Han har vært den mest toneangivende spilleren på et av de mest imponerende lagene i VM. I forhold til sitt vanlige nivå skulle han kanskje spilt litt bedre og hatt et par mål, men med 2 stangskudd og flere skudd og muligheter med marginer imot, så hadde det ikke vært noe å si på om han hadde hatt hvertfall 3 mål i dette VM.

Maradona vs Messi er nok en diskusjon som kommer til å pågå lenge, jeg gidder ikke å ta stilling til dette. Det er det Maradona og Messi selv sier også. De har spilt i 2 forskjellige fotballgenerasjoner, som gjør det nesten umulig å sammenligne. Men fotball utvikler seg i likhet med alle andre sporter, så det er naturlig å tro at spillerne nå til dags er bedre enn de var for 20 år siden. Velger å stille meg nøytral til den diskusjon av respekt for både Maradona og Messi, som begge kan sies å være/ha vært fantastiske fotballspillere.

Nå for resten av Vm vet jeg ikke helt. Håper Uruguay går på snørra etter handsen til Suarez, fryktelig kjipt å se på. Nederland har ikke imponert så langt, men jeg vet de har det inne og Sneijder er jo bare elsk. Håper de viser seg fra sin beste side mot Uruguay og holder seg for det meste unna Robben-taktene fra Nederland-Brasil. Tyskland spiller pent og har noen fantastiske spillere, men håper lett de ryker både fordi jeg vil ha slutt på overhypingen de har fått i VM og fordi jeg rett og slett pleier å mislike Tyskland i det meste :p Spania er nok min favoritt siden de har flere spillere på Barcelona som jeg liker godt(Pedro<3) og samtidig håper jeg de faktisk får til spillet sitt for en gang skyld i dette mesterskapet. Når de får det til er det vakkert og underholdene å se på, mens når de sliter blir det ofte til denne veldig possesion-orienterte fotballen dere klager på, liker ikke at de skaper et feil bilde av måte de spiller fotball på som også går tilbake på fotballen Barcelona representere, siden folk feilaktig tenker at Spania=Barcelona ofte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...