Trikrin Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Har en WD Sharespace NAS-disk som jeg har satt fast IP-adresse på. Så har jeg byttet ISP, og og da er den faste ipadressen feil i forhold til mitt nye nett. Problemet er at jeg ikke klarer å huske hvilken ipadresse jeg hadde, og finner den heller ikke via WD Discovery. Noen tips til hvordan finne den så jeg får koblet meg på? For jeg er helt blank :-) Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Det er ikke mulig å få kontakt hvis du ikke har samme subnet adresse. F.eks hvis NAS er på 192.168.x.x og router nå er 10.0.x.x. Det bør være en reset knapp på NAS som får den tilbake til DHCP. Er en slik funksjon på min Synology: Pressing the “RESET” button and hold it for about 4 seconds before you heard a beep sound will restore IP, DNS, passwords for the "admin" account to default value, and reset the “guest” account to the “enabled” status. The default password of the “admin” account is blank. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Men vær obs på at en slik reset knapp kan også slette data på disken. Sjekk manualen før du gjør dette. Lenke til kommentar
Trikrin Skrevet 5. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2010 Ja, har tenkt tanken, men er litt skeptisk til at jeg kommer til å miste data... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå