Sk!ppy Skrevet 18. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2010 Heh, alle jeg har snakka med har sagt sånn "Rs ja, det skulle X ha, den var drit rå! " Det er noen sykkler som merker seg positivt ut. Jeg skal f.eks øvelsekjøre med en CBR. Lenke til kommentar
LysDiode Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 Heh, alle jeg har snakka med har sagt sånn "Rs ja, det skulle X ha, den var drit rå! " Det er noen sykkler som merker seg positivt ut. Jeg skal f.eks øvelsekjøre med en CBR. Ja, noen sykler er vel bare bedre gjennomført enn andre. Jeg tror mange av de eldre motorsyklistene, og spesielt tenker jeg nå på Harley gutta, fasineres over at CBR'en er såppas liten i total størrelse, samt liten motor, og allikevel holder følge med dem. Flere av harlyfolka jeg har snakket med har sagt at dems harly ikke går noe særlig mere enn 140 dems heller, og at 110 er en passende og komfortabel fart på motorveien feks. "Det samme gjelder denne", sier jeg og peker på CBR'en min. "Og den var bare på 125 kubikk sa du?" også lager de store øyne:p Selv syns jeg RS'en er dritrå og kunne gjerne hatt en, men den er dyr. Hadde den vært billigere kunne den vært aktuell, men betaler ikke 24 tusen mer for å kjøre 10 km/t fortere og litt mer plast på sidene så den ser ut som en 600cc. Der går grensa Har veldig lyst til å prøve en RS da. kanskje jeg burde prøve å få noen jeg kjenner til å kjøpe en... Eller kanskje jeg leier en på Motorport for en dag neste gang CBR'en skal på service. Hvem vet:ph34r: YZF'en er ikke helt gjennomført etter min mening. Den ser sammentrykt ut - det ser ikke ut som om den lener seg og presser seg fremover for fart, men som om den er på vei i full fart fremover, men ble redd og trekker seg tilbake. I tillegg er potta fail og måten de fester vindskjermen på er bare helt fail - de stygge skruene rundt hele vindskjermen... hvem fant på no sånt? Kanskje noen liker det, vel. Ikke jeg iallefall Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 18. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2010 Jeg er kanskje litt mer racing-typen, utrolig fasinert av sykkler, og alltid lyst til å starte å kjøre. Pappa sier nei, for han var tulling å kræsja med formula etellerannet i 160km/t i en murvegg. Jævla kløne. Men aprilia Rs bruker kåpene til RSV (2010 modellen av rs), som er en 1000cc racingsykkel. Lenke til kommentar
Tekk Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 (endret) YZF vs RS? Jeg vet at rs går mye fortere og bedre originalt, men du trenger jo ikke en sykkel som går i 150? Vil bare skyte inn en ting her; du snakker om YZF vs RS, og snakker om at YZF går mye dårligere enn RS. Det går fram i innlegget her at du har funnet ut at RS'en går i 150 km/t. Min CBR gjør 140 uten problemer, og det skal vist gå ganske så dårlig (skal man tro alt drittet som står på nettet om den sykkelen...). Så hvis YZF koster vel ca 54 store, da vil RS'en koste ca 64. Sett at RS går i 150, og den går "mye" bedre enn YZF, da kan ikke YZF gjøre stort mer enn 130-135. Min CBR (2010 mod) går i 140 - no problems. Den koster 40 store helt flunkende ny med 5 (!) års garanti. Det betyr +24 store = +10 km/t i toppfart og litt ekstra plast på sidene så den blir bredere:ph34r: Du får gjøre deg opp et valg selv, men for min del ser jeg på en CBR som et godt valg av lettsykkel men mye valuta for pengene! Du må tydeligvis ha byttet motor eller satt i en større sylinder eller lignende? For aldri i verden at CBR går i 140 uten en god del modifikasjoner på motoren. Eller har Honda gjort store endringer på 2010 modellen? Film det, og KANSKJE jeg tror deg. Endret 18. juli 2010 av Tekk Lenke til kommentar
LysDiode Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 YZF vs RS? Jeg vet at rs går mye fortere og bedre originalt, men du trenger jo ikke en sykkel som går i 150? Vil bare skyte inn en ting her; du snakker om YZF vs RS, og snakker om at YZF går mye dårligere enn RS. Det går fram i innlegget her at du har funnet ut at RS'en går i 150 km/t. Min CBR gjør 140 uten problemer, og det skal vist gå ganske så dårlig (skal man tro alt drittet som står på nettet om den sykkelen...). Så hvis YZF koster vel ca 54 store, da vil RS'en koste ca 64. Sett at RS går i 150, og den går "mye" bedre enn YZF, da kan ikke YZF gjøre stort mer enn 130-135. Min CBR (2010 mod) går i 140 - no problems. Den koster 40 store helt flunkende ny med 5 (!) års garanti. Det betyr +24 store = +10 km/t i toppfart og litt ekstra plast på sidene så den blir bredere:ph34r: Du får gjøre deg opp et valg selv, men for min del ser jeg på en CBR som et godt valg av lettsykkel men mye valuta for pengene! Du må tydeligvis ha byttet motor eller satt i en større sylinder eller lignende? For aldri i verden at CBR går i 140 uten en god del modifikasjoner på motoren. Eller har Honda gjort store endringer på 2010 modellen? Film det, og KANSKJE jeg tror deg. Skal få filma det jeg neste gang jeg tar en tur på motorveien, men det blir etter jeg kommer hjem fra vestlandet, hvor jeg drar i morra Den er 100% original - vet ikke om de har gjort noe spesielt på 2010 modellen i forhold til -07 modellen utover finpirking på den elektroniske innsprytninga Lenke til kommentar
Tekk Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 Har ALDRI hørt om en CBR som har gått bedre enn YZF! Post i tråden eller send link på PM! Lenke til kommentar
Dagsbergs Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 Har kjørt sammen med CBR 09 og den gikk iallefall saktere enn min YZF 09 (sperrer på 134 km/h i slakk nedoverbakke på speedo) Speedo viser jo gjerne litt for mye også. Ta med deg GPS LysDiode! Lenke til kommentar
LysDiode Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 Har kjørt sammen med CBR 09 og den gikk iallefall saktere enn min YZF 09 (sperrer på 134 km/h i slakk nedoverbakke på speedo) Speedo viser jo gjerne litt for mye også. Ta med deg GPS LysDiode! Farta jeg gav var basert på speedo avlesning, det er vel det de fleste gjør når de oppgir toppfart. Når jeg kommer hjem fra vestlandet så skal jeg ha med meg GPS når jeg filmer Idag kjørte jeg på riksvei 4 forbi Bjerke/Årvoll der de har et skilt som viser farten din montert på brua som går over veien. Jeg var nøye med at nåla på speedo var på akkurat 80, og da sto det 76 på skiltet. (Kan være litt feil med den målinga også - noen ganger når jeg har kjørt forbi har den ikke vist noe. Den ser ikke alltid mc tror jeg). Lenke til kommentar
L4ss3 Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 Har kjørt sammen med CBR 09 og den gikk iallefall saktere enn min YZF 09 (sperrer på 134 km/h i slakk nedoverbakke på speedo) Speedo viser jo gjerne litt for mye også. Ta med deg GPS LysDiode! Farta jeg gav var basert på speedo avlesning, det er vel det de fleste gjør når de oppgir toppfart. Når jeg kommer hjem fra vestlandet så skal jeg ha med meg GPS når jeg filmer Idag kjørte jeg på riksvei 4 forbi Bjerke/Årvoll der de har et skilt som viser farten din montert på brua som går over veien. Jeg var nøye med at nåla på speedo var på akkurat 80, og da sto det 76 på skiltet. (Kan være litt feil med den målinga også - noen ganger når jeg har kjørt forbi har den ikke vist noe. Den ser ikke alltid mc tror jeg). De fleste oppgir vel speedo + 15% Den gangen jeg hadde en RS 125 målte jeg toppfart EN gang. Sykkelen var kun uplombert og med 34mm dellorto flatslide forgasser. Målte 158 km/t med GPS den gang, husker ikke helt dreving men.. Må ikke henge dere for mye opp i toppfart gutter, akselerasjon, det er tingen! Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 For all del Har dritlyst på ktm exc, men noe av det som dreper er jo at du er begrenset til en passasjer. Skal nok skaffe meg en feit sykkel når jeg får tunglappen. Endel EXC er reg for 2.. hovedsaklig de fleste ny(ere) KTMene... Har forøvrig hatt 07' Cagiva Mito og 10' KTM 125 EXC(SM, CE).. lurer du på noe angående disse, eller generelt, så bare spør i vei.. Scott Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 20. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2010 Veldig sugen på en Mito, hvordan er draget og toppfarten på disse? Og pris? Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 (endret) Originalt eller trimmet? Evo(frem til 2007) eller SP525(2008 oppover) du er interessert i? Originalt så er det helt greit, som forventet, på lik linje med konkurrentene. Toppfarten er vel rundt 140 ekte km/t med standard dreving. Trimmer du kommer turtallskicket fram. Ganske enkle å trimme sammenlignet med f.eks RS. Bytt effektanlegg og dys om så er du klar, evt still opp oljepumpa. Toppfart er kanskje 160 med litt medvind? Ellers en viktig ting, er at styringen og responsen på sykkelen er veldig god! Pris? Sjekk finn.no.. nypris er 60 tusen. Endret 20. juli 2010 av Scotty Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 20. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2010 Hm, tror nok muligens det blir en rs - mito er jo ganske fin den og! Men RS 06+ slår nok mito'en der Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 I utseende tenker du på? Smaksak selvsagt, finnes ingen definisjon.. du får gå for det du liker og føler for Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 20. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2010 Ender alltid opp på rs'en, uansett hvilke sykler jeg ser på, så er en viss mulighet for at det blir rs. Hehe Lenke til kommentar
livingman Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 http://www.bikez.com/125cc/index.php. let the browsing begin Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 20. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2010 Not Found The requested URL /125cc/index.php. was not found on this server. Apache/2.2.3 (CentOS) Server at www.bikez.com Port 80 Lenke til kommentar
livingman Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 linken funker fint for meg :dontgetit: Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 20. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2010 Lurte seg visst inn et lite punktum på slutten der Funker nå. Lenke til kommentar
Tekk Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Har kjørt sammen med CBR 09 og den gikk iallefall saktere enn min YZF 09 (sperrer på 134 km/h i slakk nedoverbakke på speedo) Speedo viser jo gjerne litt for mye også. Ta med deg GPS LysDiode! Farta jeg gav var basert på speedo avlesning, det er vel det de fleste gjør når de oppgir toppfart. Når jeg kommer hjem fra vestlandet så skal jeg ha med meg GPS når jeg filmer Idag kjørte jeg på riksvei 4 forbi Bjerke/Årvoll der de har et skilt som viser farten din montert på brua som går over veien. Jeg var nøye med at nåla på speedo var på akkurat 80, og da sto det 76 på skiltet. (Kan være litt feil med den målinga også - noen ganger når jeg har kjørt forbi har den ikke vist noe. Den ser ikke alltid mc tror jeg). Eh, ja... Jeg venter fortsatt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå