Eaan Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Det er nok ikke helt sant at YZF går 100 km/t med passasjer lett. Den er en racing sykkel av design, men den lille motoren sliter med to stykk på. Glad på TS vegne med at han kjøpte en brukbar RS. Lenke til kommentar
Tekk Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Er ikke det jeg sier, men med YZF så har du et bedre drag på lavere turtall, som er en fordel for deg som skal bruke det som A til B sykkel, hvis jeg ikke leste feil? På hvilken annen måte er RS racing sykkel i forhold til Yzf? :!: Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 14. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2010 Rs er tatt rett fra bane, og de nye 2010 modellene har fått kåpene til RSV - Som er en racingsykkel. Den skal brukes for det meste A-B-C, og litt langkjøring, hvor jeg regner med å holde god fart Lenke til kommentar
Tekk Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 YZF er jo nesten prikk lik R1 og R6 også, men selvfølgelig det er en smaksak, og du heller mot RS siden Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Hei, vil bare si at jeg ikke er noen fanboy, og at jeg 100% respekterer dem som liker RS best selv om jeg er uenig. Jeg kjøpte meg en 2008 Blå yzf og er strålende fornøyd med den. Har ikke lappen enda men øvelsekjører endel med pappa og vi kommer lett over hundre med oss to på. Den er veldig behagelig å kjøre og den bruker veldig lite bensin. Anbefales! Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 14. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2010 Jeg har veldig lyst på yzf, den erj o billigst men rs ser så mye diggere ut Lenke til kommentar
L4ss3 Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Hei, vil bare si at jeg ikke er noen fanboy, og at jeg 100% respekterer dem som liker RS best selv om jeg er uenig. Jeg kjøpte meg en 2008 Blå yzf og er strålende fornøyd med den. Har ikke lappen enda men øvelsekjører endel med pappa og vi kommer lett over hundre med oss to på. Den er veldig behagelig å kjøre og den bruker veldig lite bensin. Anbefales! Er redd du blir lei av de 15 hk en liten stund etter du har fått lappen.. Lenke til kommentar
Tekk Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Hei, vil bare si at jeg ikke er noen fanboy, og at jeg 100% respekterer dem som liker RS best selv om jeg er uenig. Jeg kjøpte meg en 2008 Blå yzf og er strålende fornøyd med den. Har ikke lappen enda men øvelsekjører endel med pappa og vi kommer lett over hundre med oss to på. Den er veldig behagelig å kjøre og den bruker veldig lite bensin. Anbefales! Er redd du blir lei av de 15 hk en liten stund etter du har fått lappen.. Er ikke alle som vil ta den risikoen med at hvis du kommer bort i en ulykke og motorsykkelen blir skadet, så bortfaller forsikringen, på grunn av at sykkelen ikke lenger er orginal. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Hvor mye koster en ny RS foresten? Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 15. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2010 rundt 54 , men skal kjøpe brukt for mellom 30 og 40 Lenke til kommentar
Tekk Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Hvor mye koster en ny RS foresten? Veiledende pris er 59900,- Er en del som har kampanjer på syklene til 54900,- Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Å bruke så mye penger på en sykkel du skal ha i 2 år er innsane. Lenke til kommentar
Eaan Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Hvorfor da? Om du tar godt vare på den så får du solgt den for en god del penger. Da er ikke tapet så mye. Man taper ikke alle pengene man bruker på en sykkel. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Ja, men hvor får en 16 åring tak i så mye penger? 59k på sykkel, 10-25k på lappen, og noen tusen på utstyr. Lenke til kommentar
L4ss3 Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Tapet blir uansett mye større enn ved kjøp av en 2008 modell Lenke til kommentar
Haugli Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Jeg ser poenget ditt, andersio, men ikke vær urimelig.. Ingen bruker 59k på lettsykkel, med mindre de kjøper en kliss ny også kjører den på havet. Hvis du betaler 40 kan du kanskje få 30 igjen dersom den er noenlunde pent behandlet og vedlikeholdt. Da har du altså brukt 10 på sykkelen og kanskje 3 i vedlikehold. Lappen koster neppe 25k, men heller halvparten. Personlig hadde jeg det fryyyyktelig morsomt med min 12 hesters rieju moped. Denne gikk akkurat like godt som kompisen min sin furia med trimoppsett fra SO med påstått 30+ hk. Den gjorde 100 flatt ut og man steila så lenge man ville på 2 gir. Med mindre du skal kjøre milevis hver dag eller bare vil vise hvor mye faren din tjener så ser jeg INGEN grunn til å handle lettsykkel. Hvorfor ikke bruke under halvparten på en moped som går ca like bra som de "dårligste" lettsyklene med 12hk? Moped og/eller lettsykkel er IKKE kult uansett. Hvis du har venta i årevis på sykkel klarer du å vente 2 år til og få nesten 100 hk mer med enkle inngrep Lenke til kommentar
L4ss3 Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Jeg ser poenget ditt, andersio, men ikke vær urimelig.. Ingen bruker 59k på lettsykkel, med mindre de kjøper en kliss ny også kjører den på havet. Hvis du betaler 40 kan du kanskje få 30 igjen dersom den er noenlunde pent behandlet og vedlikeholdt. Da har du altså brukt 10 på sykkelen og kanskje 3 i vedlikehold. Lappen koster neppe 25k, men heller halvparten. Personlig hadde jeg det fryyyyktelig morsomt med min 12 hesters rieju moped. Denne gikk akkurat like godt som kompisen min sin furia med trimoppsett fra SO med påstått 30+ hk. Den gjorde 100 flatt ut og man steila så lenge man ville på 2 gir. Med mindre du skal kjøre milevis hver dag eller bare vil vise hvor mye faren din tjener så ser jeg INGEN grunn til å handle lettsykkel. Hvorfor ikke bruke under halvparten på en moped som går ca like bra som de "dårligste" lettsyklene med 12hk? Moped og/eller lettsykkel er IKKE kult uansett. Hvis du har venta i årevis på sykkel klarer du å vente 2 år til og få nesten 100 hk mer med enkle inngrep Skal du ha morsom sykkel så tror jeg supermotard er det beste du får tak i. Flere jeg vet om har hatt R-sykler i alle år og gått over til supermotard, ikke uten grunn! Lenke til kommentar
Tekk Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 Jeg ser poenget ditt, andersio, men ikke vær urimelig.. Ingen bruker 59k på lettsykkel, med mindre de kjøper en kliss ny også kjører den på havet. Hvis du betaler 40 kan du kanskje få 30 igjen dersom den er noenlunde pent behandlet og vedlikeholdt. Da har du altså brukt 10 på sykkelen og kanskje 3 i vedlikehold. Lappen koster neppe 25k, men heller halvparten. Personlig hadde jeg det fryyyyktelig morsomt med min 12 hesters rieju moped. Denne gikk akkurat like godt som kompisen min sin furia med trimoppsett fra SO med påstått 30+ hk. Den gjorde 100 flatt ut og man steila så lenge man ville på 2 gir. Med mindre du skal kjøre milevis hver dag eller bare vil vise hvor mye faren din tjener så ser jeg INGEN grunn til å handle lettsykkel. Hvorfor ikke bruke under halvparten på en moped som går ca like bra som de "dårligste" lettsyklene med 12hk? Moped og/eller lettsykkel er IKKE kult uansett. Hvis du har venta i årevis på sykkel klarer du å vente 2 år til og få nesten 100 hk mer med enkle inngrep Du bor vell ikke i byen, og hvis du faktisk gjør det, så går du i hvertfall ikke på videregående? Neida, men på videregående skolene i Trondheim i hvertfall, er det minst én kontroll på mopeder i året, som er på vei til skole... Det er ikke alltid det er like artig å måtte ut med penger for bot, og senere hente mopeden på trafikktilsynet(?), avskiltet. Lenke til kommentar
Haugli Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 Er akkurat ferdig på videregående.. Har selv kjørt moped i 2 år, ikke i byen, men heller ikke "på landet".. En kontroll på mopeder i året? Det er jo... ingenting? Lenke til kommentar
Eaan Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 Jo det er en gang i året, og om du er en god elev så vil det med høy sannsynlighet være en dag du er på skolen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå