Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Det å kjøpe en ny lettsykkel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ikke det jeg sier, men med YZF så har du et bedre drag på lavere turtall, som er en fordel for deg som skal bruke det som A til B sykkel, hvis jeg ikke leste feil?

På hvilken annen måte er RS racing sykkel i forhold til Yzf? :!:

Lenke til kommentar

Hei, vil bare si at jeg ikke er noen fanboy, og at jeg 100% respekterer dem som liker RS best selv om jeg er uenig. Jeg kjøpte meg en 2008 Blå yzf og er strålende fornøyd med den. Har ikke lappen enda men øvelsekjører endel med pappa og vi kommer lett over hundre med oss to på. Den er veldig behagelig å kjøre og den bruker veldig lite bensin. Anbefales!

Lenke til kommentar

Hei, vil bare si at jeg ikke er noen fanboy, og at jeg 100% respekterer dem som liker RS best selv om jeg er uenig. Jeg kjøpte meg en 2008 Blå yzf og er strålende fornøyd med den. Har ikke lappen enda men øvelsekjører endel med pappa og vi kommer lett over hundre med oss to på. Den er veldig behagelig å kjøre og den bruker veldig lite bensin. Anbefales!

 

Er redd du blir lei av de 15 hk en liten stund etter du har fått lappen..

Lenke til kommentar

Hei, vil bare si at jeg ikke er noen fanboy, og at jeg 100% respekterer dem som liker RS best selv om jeg er uenig. Jeg kjøpte meg en 2008 Blå yzf og er strålende fornøyd med den. Har ikke lappen enda men øvelsekjører endel med pappa og vi kommer lett over hundre med oss to på. Den er veldig behagelig å kjøre og den bruker veldig lite bensin. Anbefales!

 

Er redd du blir lei av de 15 hk en liten stund etter du har fått lappen..

Er ikke alle som vil ta den risikoen med at hvis du kommer bort i en ulykke og motorsykkelen blir skadet, så bortfaller forsikringen, på grunn av at sykkelen ikke lenger er orginal.

Lenke til kommentar

Jeg ser poenget ditt, andersio, men ikke vær urimelig.. Ingen bruker 59k på lettsykkel, med mindre de kjøper en kliss ny også kjører den på havet. Hvis du betaler 40 kan du kanskje få 30 igjen dersom den er noenlunde pent behandlet og vedlikeholdt. Da har du altså brukt 10 på sykkelen og kanskje 3 i vedlikehold. Lappen koster neppe 25k, men heller halvparten.

 

Personlig hadde jeg det fryyyyktelig morsomt med min 12 hesters rieju moped. Denne gikk akkurat like godt som kompisen min sin furia med trimoppsett fra SO med påstått 30+ hk. Den gjorde 100 flatt ut og man steila så lenge man ville på 2 gir. Med mindre du skal kjøre milevis hver dag eller bare vil vise hvor mye faren din tjener så ser jeg INGEN grunn til å handle lettsykkel. Hvorfor ikke bruke under halvparten på en moped som går ca like bra som de "dårligste" lettsyklene med 12hk? Moped og/eller lettsykkel er IKKE kult uansett. Hvis du har venta i årevis på sykkel klarer du å vente 2 år til og få nesten 100 hk mer med enkle inngrep :p

Lenke til kommentar

Jeg ser poenget ditt, andersio, men ikke vær urimelig.. Ingen bruker 59k på lettsykkel, med mindre de kjøper en kliss ny også kjører den på havet. Hvis du betaler 40 kan du kanskje få 30 igjen dersom den er noenlunde pent behandlet og vedlikeholdt. Da har du altså brukt 10 på sykkelen og kanskje 3 i vedlikehold. Lappen koster neppe 25k, men heller halvparten.

 

Personlig hadde jeg det fryyyyktelig morsomt med min 12 hesters rieju moped. Denne gikk akkurat like godt som kompisen min sin furia med trimoppsett fra SO med påstått 30+ hk. Den gjorde 100 flatt ut og man steila så lenge man ville på 2 gir. Med mindre du skal kjøre milevis hver dag eller bare vil vise hvor mye faren din tjener så ser jeg INGEN grunn til å handle lettsykkel. Hvorfor ikke bruke under halvparten på en moped som går ca like bra som de "dårligste" lettsyklene med 12hk? Moped og/eller lettsykkel er IKKE kult uansett. Hvis du har venta i årevis på sykkel klarer du å vente 2 år til og få nesten 100 hk mer med enkle inngrep :p

 

Skal du ha morsom sykkel så tror jeg supermotard er det beste du får tak i.

Flere jeg vet om har hatt R-sykler i alle år og gått over til supermotard, ikke uten grunn! :D

Lenke til kommentar

Jeg ser poenget ditt, andersio, men ikke vær urimelig.. Ingen bruker 59k på lettsykkel, med mindre de kjøper en kliss ny også kjører den på havet. Hvis du betaler 40 kan du kanskje få 30 igjen dersom den er noenlunde pent behandlet og vedlikeholdt. Da har du altså brukt 10 på sykkelen og kanskje 3 i vedlikehold. Lappen koster neppe 25k, men heller halvparten.

 

Personlig hadde jeg det fryyyyktelig morsomt med min 12 hesters rieju moped. Denne gikk akkurat like godt som kompisen min sin furia med trimoppsett fra SO med påstått 30+ hk. Den gjorde 100 flatt ut og man steila så lenge man ville på 2 gir. Med mindre du skal kjøre milevis hver dag eller bare vil vise hvor mye faren din tjener så ser jeg INGEN grunn til å handle lettsykkel. Hvorfor ikke bruke under halvparten på en moped som går ca like bra som de "dårligste" lettsyklene med 12hk? Moped og/eller lettsykkel er IKKE kult uansett. Hvis du har venta i årevis på sykkel klarer du å vente 2 år til og få nesten 100 hk mer med enkle inngrep :p

Du bor vell ikke i byen, og hvis du faktisk gjør det, så går du i hvertfall ikke på videregående? :p

Neida, men på videregående skolene i Trondheim i hvertfall, er det minst én kontroll på mopeder i året, som er på vei til skole...

Det er ikke alltid det er like artig å måtte ut med penger for bot, og senere hente mopeden på trafikktilsynet(?), avskiltet. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...