Sk!ppy Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 (endret) Hei, Jeg mangler for øyeblikket 30.000 kr for å kjøpe drømmesykkelen. Men jeg har sikret en måte å få de inn på. Jeg driver å kjører opp til lettsykkel nå, mangler kun mørkekjøring og kjøretimer før jeg kan ta teori og så oppkjøring. Siden jeg ikke får oppkjøring før neste år, nærmere sagt 18. april (Faen at 17 er søndag, worst b-day ever). Jeg har sett på sykler nå i snart et år, og funnet fram til Aprilia RS eller en Yamaha YZF. Yzf'en koster 10 høvdinger mindre enn RS, men går dermed mye dårligere, så jeg vil ha rs om jeg har råd. jeg ønsker å kjøpe helt ny, ivertfall 08++. Men, jeg tar jo lappen på starten av sommeren, og er det ikke så at sykkler blir dyrere da? MYE dyrere? Det er jo det jeg har erfart ved å følge prisene til nå. Så, er det smart å kjøpe så nær sommeren? Blir det dyrere hos forhandler også, eller holder forhandlere samme prisen året rundt? YZF vs RS? Jeg vet at rs går mye fortere og bedre originalt, men du trenger jo ikke en sykkel som går i 150? Hvilke forhandlere i Ski/Ås Akershus/Oslo(Jo lenger vekk, lenger å kjøre hjem ) området er det som selger sykler? Jeg vet om èn på vinterbro, som jeg ikke vet hva heter. Ble litt rotete dette, men takk om du gidder å forstå og/eller svare (Sykkelen vil bli mest brukt til kjøre A-B, kjøre fort for å få litt spenning(Ikke moralpreik takk) og showoff) Endret 2. juli 2010 av Sk!ppy Lenke til kommentar
Läkerol Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Når det gjelder brukt salg så pleier prisene og gå betydelig ned ved høst, men utvalget blir også dårligere. Hos forhandlere veit jeg ikke sånn helt sikkert. Men jeg kjøpte ihvertfall en helt ny honda CBR 2008 for 35 lapper hos forhandler. Tror den kostet over 45 en gang. Grunnen var da siden de hadde mange 2008 de ville ha vekk før 2010 kom inn. YZF vs RS mener jeg er smak og behag. Les erfaringer osv om syklene og sammenlign, så vil du nok finne et svar Lenke til kommentar
Eaan Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 RS og YZF burde ikke sammenlignes. Min erfaring med YZF tilsier en behagelig sykkel med brukbart dreiemoment selv fra lavt turtall. Den bruker lite på mila og går stille. Eneste problemet med den jeg kjørte var at om jeg låste forhjulet i fart, så gikk sikringen til displayet Men det er generelt en god sykkel som jeg ikke har noe imot å kjøre. Aprilia RS derimot... En kompis av meg kjøpte en RS til 19.000 og håper (med tanke på hans egen naivitet) at han angrer kjøpet. Første problemet hans var at clutchen ikke funka. Så han trillet sykkelen til en i gata hans som fiksa den for 6000. (!) Regner ikke med at cluchsettet kostet mer en 2-3 tusen uten å ha sjekket. Så du kan spare noen kroner om du kan å skru selv. (er da også en fantastisk mulighet til å lære det) Så er det kjørekomforen. Liker å tenke at RS står for ''racing sykkel'' for komforten er deretter. Den er ikke så stødig, tanken er litt liten så du kan ikke gripe i den med bena mens du bremser. Den skrangler og er litt ''sloppy'' i mangel av et bedre ord, og du irriterer hele nabolaget om du gir på nedover gata. Men ikke tro at det er en ubrukelig drittsykkel som bruker 1 l/mila. Så snart du får turtallet over 7-8 tusen så er det blandt de beste lettsyklene man kan får tak i. Selv om den har en tendens til å dette ut av gir når man akselerer hard med passasjer så er den fantastisk gøy å kjøre. Så det kommer an på hvor mye du gidde å holde på med sykkelen. For min del så er det 4-takter som gjelder, bare fordi jeg ikke gidder å skru/justere så mye. Men det finnes selvfølgelige gode 2-taktere når du kommer over 30.000. Lykke til Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 9. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2010 Har nok bestemt meg for en RS, Så langt pengene rekker! Men det sier seg egentlig selv, en 125cc til 19 lapper? Da må den være rævkjørt, gammel eller ødelagt. Jeg har lyst på en 06++ modell, for da ble hele sykkelen "ny". Tenker å legge 30-40000 i sykkelen, og da mekke litt(mye?) selv Lenke til kommentar
Stubba Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Det er Yamaha på vinterbro, ligger rett ovenfor elkjøp (ved siden av elprice), der selger dem riktignok YZF og ikke RS. YZF er 4 takter, mens RS er 2 takter. Jeg ville personelig godt for 4 takter, bedre sykler spør du meg , men hvor 2 taktere gjerne har bedre akserlasjon 4 taktere har vel også en tendens til å ikke gå i stykker så fort? Rett meg hvis jeg tar feil, men har hørt at 4 taktere holder seg bedre. >Link til YZF 360 grader visning< Les litt fakta om syklen så sammenligner du, men jeg mener ihvertfall at 4 takter er bedre Kjøper du Yamaha får du også god service på Yamaha Vinterbro - Daniel Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 9. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2010 Kjøper jeg Yamaha så tror jeg at jeg kjøper av en kamerat, som kjøpte helt ny på Yamaha Vinterbro, han bor bare 10 min sykkeltur unna Tror jeg skal spørre han om å prøvekjøre sykkelen. Jeg vil jo at den skal gå litt over 100, hørte at han slet med å få den over 100 med passasjer. Lenke til kommentar
Eaan Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Du burde få en grei 2-takt til 35 laken. Kommer en del an på eieren og da. Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 9. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2010 Jepp, Det er så sant! Men jeg ser ann sykkelen, kjøper ikke overprisa dritt "I want that one!" Lenke til kommentar
multisync Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 (endret) Jeg vil anbefale deg å kjøpe brukt, det er sykt hvor mye sykkelen går ned i pris det første året, så om du bare kjøper en som er 1-2 år gammel så har du uansett spart mye. Nysykkel må også registeres, noe som koster en del i tillegg til nyprisen, mens en (såvidt) bruktsykkel koster gjerne mindre enn en nysykkel og den er førstegangsregistrert så det blir bare omregistreringsavgift (1700 kr) som du må betale i tillegg til kjøpsprisen. Jeg har personlig sikla over Yamaha YZF, den ser bra ut, og går greit nok. Jeg liker 4-taktere selv om toppfarten er noe lavere. Endret 9. juli 2010 av multisync Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 9. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2010 Det som er vettu Har bestemt meg for å ivertfall kjøpe brukt. Lenke til kommentar
Eaan Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Strøken den ja, bare gått 6k km så den er jo nesten ny. Har aldri sett en slik RS forresten. Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 9. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2010 06 modellene på rs ble HELT nye, 2010 og forsåvidt (Fikk RSV kåpene). Men den der har uheldigvis sprekk i kåpene.. Lenke til kommentar
Vodka Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Kjøp totakter. firetakter er tragisk spurde meg. En 250 cc kan godt være firetakter, men ikke moped og lettmotorsykkel Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 9. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2010 Har bestemt meg for en rs, og sist jeg skjekket var det en totakter Lenke til kommentar
L4ss3 Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Har bestemt meg for en rs, og sist jeg skjekket var det en totakter Godt valg! Enkle å skru på, spreke når de er uplombert og ser bra ut. Står mye tull lenger opp her ser jeg, hehe. Sier seg selv at 30 hk går bedre enn 15 hk, og det merkes. Kjøp en brukt med kvitteringer for service er nok lurest. Lenke til kommentar
Vodka Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Har bestemt meg for en rs, og sist jeg skjekket var det en totakter Ja, de er totaktere Lenke til kommentar
Läkerol Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Jeg vil anbefale deg å kjøpe brukt, det er sykt hvor mye sykkelen går ned i pris det første året, så om du bare kjøper en som er 1-2 år gammel så har du uansett spart mye. Nysykkel må også registeres, noe som koster en del i tillegg til nyprisen, mens en (såvidt) bruktsykkel koster gjerne mindre enn en nysykkel og den er førstegangsregistrert så det blir bare omregistreringsavgift (1700 kr) som du må betale i tillegg til kjøpsprisen. Jeg har personlig sikla over Yamaha YZF, den ser bra ut, og går greit nok. Jeg liker 4-taktere selv om toppfarten er noe lavere. Vil bare rette på en feil der. Du skriver at på ny sykkel må du betale ekstra for registrering, men dette er feil.(Spørs riktignok hvor du ser prisen) Siden på lett så koster det 10000 for registrering, som er inkludert i prisen hos forhandler. så hvis forhandleren skal ha feks 45 får en yzf, så koster den egentlig 35. Altså kan du få den til 35 hvis du kun skal på bane eller.slikt. Lenke til kommentar
multisync Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 (endret) Da er det greit nok, men vet også at det ofte står at det IKKE er inkludert i prisen. Ville aldri tatt det som en selvfølge at det var det med mindre de sto spesifikt Endret 9. juli 2010 av multisync Lenke til kommentar
Tekk Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Kjøper jeg Yamaha så tror jeg at jeg kjøper av en kamerat, som kjøpte helt ny på Yamaha Vinterbro, han bor bare 10 min sykkeltur unna Tror jeg skal spørre han om å prøvekjøre sykkelen. Jeg vil jo at den skal gå litt over 100, hørte at han slet med å få den over 100 med passasjer. Vet du har bestemt deg for RS, men for å gjøre det klart så går YZF i 130 km/t, og det skal ikke være noe problem å få den over 100 km/t med passasjer på. Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 14. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2010 Du trenger jo ikke så veldig stor fart i norge akkuratt, og rs er liksom racing-sykkel, og det er drømmen. (Vet at YZF er racing og, men ikke på samme måte) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå