Gå til innhold

Andre måter å komme inn i BIOS på enn restart?

Anbefalte innlegg

Er det ikke andre måter å gå inn i BIOS på enn å restarte (boote)? Måten jeg gjør det på nå er å avbryte restarten ved å trykke på "delete" når ASUS-logoen kommer opp, men synes dette virker veldig tungvint...

Takknemlig for tips!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmmmm, hva er vitsen, må ta seg bryderiet å vente et minutt på restart og så trykke delete, hva er det for jobb?

BIOS gjør jo forandringer med hardware da, og bios kjøres ikke av noen hard-disk o.l. så kan nok ikke kjøres i noe os. tror jeg, rett meg ved feil.

Men er jo et meget lite problem å restarte?

Lenke til kommentar
hmmmm, hva er vitsen, må ta seg bryderiet å vente et minutt på restart og så trykke delete, hva er det for jobb?

BIOS gjør jo forandringer med hardware da, og bios kjøres ikke av noen hard-disk o.l. så kan nok ikke kjøres i noe os. tror jeg, rett meg ved feil.

Men er jo et meget lite problem å restarte?

Nemlig!

Eneste måte å komme inn i BIOS er en tast under oppstaten...

Følte bare for å skrive noe nå... :D

Skal vise min intelligens: :roll: BIOS'en inneholder en program-kode som først startes under oppstarten og leser inn operativ systemet... :woot:

Lenke til kommentar
Å tukle med BIOS mens OS er oppe og går? Hallo?

Det jeg tenkte mest på var når jeg går inn og sjekker diverse setting, BIOS monitoring osv. Skjønner at jeg kunne ha utdypet dette i hovedinnlegget. Maskinen må jo uansett restartes hvis det blir gjort forandringer i BIOS set-up, det vet jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...