hanssennord Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Hei. Jeg er mildt sakt ganske grønn på dette.. og lurer på om RCA kabel er dt samme som signalkabel? Lenke til kommentar
hanssennord Skrevet 2. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2010 Ja, det er det Så det vil si at jeg kobler kabelen fra forsterkeren til spilleren der det strå RCA? Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Ja, husk å sette de på riktig farge da. Lenke til kommentar
formann Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 RCA er en type kobling/plugg, og har ikke noe med type kabel eller signaler å gjøre. RCA blir som oftest brukt på analoge signalkabler, men også til 75ohm digitale kabler (SPDIF), og litt mer sjeldent til høytalerkabler på mini-anlegg eller proprietære interlink forbindelser. Om spilleren din har 2stk RCA (hvit/sort+rød) så skal disse kobles til forsterkerens CD/AUX/Video inngang. Men om det kun er én plugg, så er det mest sannsynlig en digital utgang (SPDIF). Lenke til kommentar
transmedia.no Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Om spilleren din har 2stk RCA (hvit/sort+rød) så skal disse kobles til forsterkerens CD/AUX/Video inngang. Men om det kun er én plugg, så er det mest sannsynlig en digital utgang (SPDIF). Nå er vi på bilstereo-avdelingen dah... Den kan forøvrig også være gul og ha et kompositt analogt videosignal om det er en DVD-spiller. Digital audioutgang (SPDIF) skal være oransje. Subwoofer-utgang lilla, men finnes også som grønn isteden. RCA-kabler/signalkabler/phonokabler er begreper som går om hverandre i dagligtalen og har samme mening: Lenke til kommentar
hanssennord Skrevet 3. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2010 (endret) Om spilleren din har 2stk RCA (hvit/sort+rød) så skal disse kobles til forsterkerens CD/AUX/Video inngang. Men om det kun er én plugg, så er det mest sannsynlig en digital utgang (SPDIF). Nå er vi på bilstereo-avdelingen dah... Den kan forøvrig også være gul og ha et kompositt analogt videosignal om det er en DVD-spiller. Digital audioutgang (SPDIF) skal være oransje. Subwoofer-utgang lilla, men finnes også som grønn isteden. RCA-kabler/signalkabler/phonokabler er begreper som går om hverandre i dagligtalen og har samme mening: Takk så mye for hjelpen. Men nå har jeg ett annet problem. Jeg trenger en ISO overgang for å kunne koble spilleren min til. Jeg er helt grønn på dette, koblingen til spilleren er en likesidet trkant:p mens det orginale i bilen er i alle muligense former:p Jeg kjører en passat 01 modell sedan. 3bg Endret 3. juli 2010 av hanssennord Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Overganger får du kjøpt på alle bilrekvisitaforhandlere. Lenke til kommentar
transmedia.no Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 koblingen til spilleren er en likesidet trkant:pBilde? Takk! Lenke til kommentar
hanssennord Skrevet 3. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2010 koblingen til spilleren er en likesidet trkant:pBilde? Takk! skal fikse det så snart som mulig!! men je må ha vært meget trøtt da jeg skrev likesidet trekant..er jo en firkant! Lenke til kommentar
hanssennord Skrevet 3. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2010 koblingen til spilleren er en likesidet trkant:pBilde? Takk! Lenke til kommentar
transmedia.no Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 (endret) men je må ha vært meget trøtt da jeg skrev likesidet trekant..er jo en firkant!Ahh... ja da ble det ikke så spennende allikavel. Men den så temmelig ukjent ut den ~kvadratiske klossen der, så du mangler nok en overgangskabel som kanskje står igjen i forrige bil den satt i. Hva er spillerens navn/nummer? Endret 3. juli 2010 av transmedia.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå