Gå til innhold

Kamptråd - Uruguay vs Ghana (Kvartfinale)

Latias

VM  

24 stemmer

1. 1. Hvem vinner?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg mener ikke røde kort er en del av spillet, og i kamper med redelige lag blir det ikke delt ut kort på grunn av hendelser gjort med vilje, der personen som gjorde det var klar over konsekvensene. Det ser ut som det er der vi har forskjellig tankegang. Jeg mener alle handlinger som gir kort er tabu, dere mener de er en del av spillet.

Du MEINAR raude kort ikkje ein del av spelet? Err. Veit faktisk ikkje kva eg skal sei, bortsett frå at det må vere noko av det mest tåpelege eg har lest i dag.

Jeg mener ikke røde kort er en del av spillet,

Neida, men det er en del av spillet.

Det var ikke slik jeg mente det, og det er jeg ganske sikker på at dere forstod. Det jeg sier, er at tankegangen "Jeg får rødt kort for dette, men det er verdt det" ikke er rett, og at røde kort skal brukes som straffemetode, kun det.

Lenke til kommentar

Hvorfor John Mensah og Dominic Adiyiah? Han må da vel kunne trylle frem litt mer rutinerte straffeskyttere enn det der.

Rutinen var vel kanskje en del av grunnen til at Mensah tok straffe. Så uansett ikke ut som han var noe stødig på straffe, nei. TV2 eller SVT diskuterte det for noen dager siden. Rutinerte forsvarsspillere som egentlig ikke er noen gode straffetakere bommer oftest.

Lenke til kommentar

At Gyan bommet på den straffen var en tragedie i Apartheid-klassen. Utrolig kjipt at Ghana ikke kom seg til semifinale, men nå vet jeg hvertfall hvem jeg skal heie på i semifinalen. Har ikke så veldig imot Uruguay men de fortjener ikke noe finale om de må ha to keepere på banen. Det var jo en reaksjon som de fleste ville ha hatt, men uff, du skulle satt den straffen Gyan! :(

• Liker 1
Lenke til kommentar

er vel på tide at fotballen får samme regel som i håndball, nemlig at alle utvisninger de siste 2 minuttene kan bli gransket --> ekstra karatene, for å forhindre slike usportsligheter som dette i sluttminuttene av en kamp...

Lenke til kommentar

Spennende kamp, mye rart som skjedde. I sum er jeg bare glad for at Afrika er ute av VM.

Ordspill mot Vuvuzelaen? :p

:!:

Det er den største grunnen ja. Gleder meg allerede til Brasil 2014. Er vel også bare å sette pengene på at Brasil tar VM på hjemmebane.

Lenke til kommentar

Hvorfor John Mensah og Dominic Adiyiah? Han må da vel kunne trylle frem litt mer rutinerte straffeskyttere enn det der.

Rutinen var vel kanskje en del av grunnen til at Mensah tok straffe. Så uansett ikke ut som han var noe stødig på straffe, nei. TV2 eller SVT diskuterte det for noen dager siden. Rutinerte forsvarsspillere som egentlig ikke er noen gode straffetakere bommer oftest.

Mensah er rutinert så det holder, men om han tar så mye straffer vet jeg ikke. :p

Lenke til kommentar

At Gyan bommet på den straffen var en tragedie i Apartheid-klassen.

Skjerpings...

Ellers så må jeg si meg sterkt uenig med alle som dømmer Suarez nord og ned. Hands og røde kort er en del av spillet. Hvem hyllet f. eks. ikke Solskjær etter den her?

Ikke jeg. Usportslig og skittent spill. Men så er ikke jeg untied supporter heller..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...