Gå til innhold

Kamptråd - Uruguay vs Ghana (Kvartfinale)

Latias

VM  

24 stemmer

1. 1. Hvem vinner?

Anbefalte innlegg

uru.png Uruguay - Ghanagha.png

Fotball-VM, kvartfinale

02-07-2010 Kl. 20:30

Johannesburg/Soccer City Stadium

Vises på: tv2logo.jpg

soccer_city.jpg

----------------------------------------------------

Head-to-head:

Uruguay - Ghana

0 - Seier - 0

0 - Uavgjort - 0

0 - Mål scoret - 0

Uruguay

Uruguary-Squad-World-Cup-2010_2389143.jpg

Uruguay tok seg videre som gruppevinnere, uten å ha tapt en eneste kamp. De var sterke offensivt, og defensivt slapp de ikke inn et eneste mål på de tre første kampene. I åttendedelsfinalen ventet Sør-Korea, og de fikk en fantastisk start da Suarez sendte dem i ledelsen. Sør-Korea ga ikke opp, og de greide å utligne midtveis i andre omgang. Det så ut til å gå mot ekstraomganger, men ti minutter før slutt var Suarez frampå nok en gang. Uruguay vant kampen 2-1, og tok seg fortjent videre. Laget til Uruguay er allerede offentliggjort. Godin fikk seg en skade sist og står over her, Victorino kommer inn som hans erstatter. En annen endring i laget siden sist er at Alvaro Fernandez kommer inn for Alvaro Perreira på midten.

Veien til kvartfinale:

Uruguay 0-0 Frankrike

Sør-Afrika 0-3 Uruguay

Mexico 0-1 Uruguay

Uruguay 2-1 Sør-Korea

Ghana

Ghana-Squad-World-Cup-2010_2389112.jpg

Som det eneste afrikanske igjen i mesterskapet, er det knyttet høye forventninger til Ghana før denne kampen. Laget tok seg videre fra gruppespillet med en grei 2. plass bak Tyskland, og de er også den eneste toeren som har tatt seg videre til kvartfinalen. Mot USA sist fikk de en tidlig scoring da KP Boateng satte ballen i mål, men Donovan utlignet for amerikanerne da klokka rundet en time. Denne stillingen holdt seg ut ordinær tid, noe som førte til de første ekstraomgangene i årets VM. Et par minutter inn i første ekstraomgang, sender Gyan Ghana opp i ledelsen. USA kom aldri tilbake, og Ghana gikk videre fra denne jevne åttendedelsfinalen. Når det gjelder laget til Ghana, så er det ventet at KP Boateng og Gyan begge blir klare til tross for småskader. Vorsah er tilbake fra skade, og tar trolig over plassen til Jonathan Mensah som soner karantene her. Ayew soner også karentene, og det er ventet at Sulley Muntari tar over hans plass.

Veien til kvartfinale:

Serbia 0-1 Ghana

Ghana 1-1 Australia

Ghana 0-1 Tyskland

USA 1-1 Ghana (1-2 eeo.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjære Uruguay. Vær så snill og slå juksemakerne i dag...

Det er feil lag som er i kvartfinalen i dag synes. Ett stort tap for fotballen at man belønner juks på denne måten. Annan f.eks synes jeg burde vært ute av VM før kvartfinalen(nei, Ghana kommer ikke til semien er jeg overbevist om)

Og ikke minst så slipper vi det tullpreiket om at Ghana er Afrikas håp og blablabla. Og Davy tok opp ett veldig viktig poeng, men han tar og veldig feil synes jeg. Det er akkurat det samme om Tyskland hadde vært Europas håp i VM. Sør-Afrikanerne røk jo ut av VM og har sterke meninger om Mokoena osv...

I mine øyne blir det da veldig rart om man skal være i feststemning og virkelig krysse fingrene og håpe at Ghana går videre. Hvor er lojaliteten til deres eget land? Det er jo de de bør fokusere på og ikke ett annet land.

At over 900 millioner mennesker skal holde med ett eneste land i den nest største verdensdelen på Jorden bare fordi de er i kvartfinalen i VM, blir for meg veldig feil. De aller fleste av disse landene har ikke noe forhold i det hele tatt til Ghana. Om Elfenbenskysten, Burkina Faso og Togo holder med de, greit, det er noe helt annet! Til nød Vest-Afrika, men dette blir veldig drøyt!

Greit om man vil holde med Ghana på samme måte som vi holder med Nederland, Tyskland og Argentina. Men å fronte det på den måten Afrikanerne gjør, blir veldig rart synes jeg.

Lenke til kommentar

Step_Up: Du slutter ikke å overaske ser jeg.

Registrerer at selv med Godin ute så prioriteres ikke Caceres. Walter G blir utalatt for emte gang av en uforståelig grunn, dessuten blir Lodeiro, et potensielt stjerneskudd i dette VM, starffet for sitt røde kort i sine første VM minutter og sin første VM kamp.

Lenke til kommentar

Step_Up: Du slutter ikke å overaske ser jeg.

Registrerer at selv med Godin ute så prioriteres ikke Caceres. Walter G blir utalatt for emte gang av en uforståelig grunn, dessuten blir Lodeiro, et potensielt stjerneskudd i dette VM, starffet for sitt røde kort i sine første VM minutter og sin første VM kamp.

Vet ikke helt hva du mener Giallorossi :hmm: .

Det er så hårreisende å se at Uruguayspilleren fikk kort for ingenting, mens så mange Ghanesere ikke fikk kort mot USA! Hvilken Ghaneser var det som protesterte mot det soleklare gule kortet for noen minutter siden forresten?

Score da Suarez!!! :ermm:

Endret av Step_up
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...