Gå til innhold

Aktiviteter i Japan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mt. Fuji er i høysesongen en tur der du går i kø hele veien opp. Iallefall dersom du går om natten for å få med deg soloppgangen. For min del var den turen laber, kom opp og så var det sterk vind, regn og overskyet så ikke mer enn 10 meter. Men det skal være veldig bra dersom du er heldig med været.

Kawagoe er litt stilig, masse gamle bygninger i samme stil som i Edo (tidligere Tokyo).

Tempelet i Nikko er verdt en tur.

Den tiden du reiser på er høytid for fyrverkeri festivaler, disse inneholder ofte ~1 time med fantastisk fyrverkeri (gitt at du får god utsikt).

Typisk crazy Japan er en tur til Odaiba (i Tokyo) og Gundam statuen.

Lenke til kommentar

Har kun vært i Tokyo og det er bare å gå i en eller annen retning så kommer man over masse spennende å se.

Noe man må få med seg er Yohogi park på søndag og Takeshita like ved som er senteret for deres "street fashion". Regner med at det fremdeles er "Lolita goth" det går i.

Akihabara var litt skuffende, det gikk mest i hentai der og jeg fant bare én stor butikk med elektronikk. Sony Center ved Ginza var også en skuffelse.

Lenke til kommentar

Akihabara var litt skuffende, det gikk mest i hentai der og jeg fant bare én stor butikk med elektronikk. Sony Center ved Ginza var også en skuffelse.

Kan skrive under på det, iallefall dersom du er ute etter elektronikk. Det meste er også samme pris eller dyrere enn hjemme. Men stedet er absolutt verdt en tur også, det har en helt spesiell atmosfære.

Uansett er det viktig å huske at Japan er mye mer enn Akihabara, og at det du måtte finne der ikke er representativt for den typiske japaner.

Lenke til kommentar

I den ene store elektronikkbutikken i Akihabara som er verdt et besøk blir sansene fullstendig bombardert. Det er reklmaebudskap på alle vegger, i taket og på gulvet. Det er ikke mulig å se noe sted uten å se reklame. Og så er det flere som står rundtom med mikrofon og pusher foreskjellige varar samtidig som det er annonseringer over høyttaleranlegget.

Det er ikke stedet å kjøpe vanlig elektronikk som ikke er tilpasset våre stendarder eller har kun japanske menyer og bruksanvisning, men man kan se mye rare elektroniske leker og gadgets der som man garantert ikke har sett før.

Kan si at de har litt dobbel kommunikasjon om enkelte av raritetene de lager:

Lenke til kommentar

Yodobashi senteret i Akihabara er verdt å oppleve. Har enda den der

(fant bare odobashi Shinjuku sangen) de spilte hele tiden, på hjernen.

Var 2 uker i tokyo i fjor, 29. juni -> 13. juli.

Er mye å se i Tokyo.. vet ikke hvor jeg skal begynne.

Hør med www.japaneksperten.no, de kan hjelpe deg med mye.

Lenke til kommentar

Da jeg reiste til Japan satt jeg ved siden av en japansk pensjonist som var med i en gruppe som hadde vært på Svalbard. Hans engelsk var nesten like begrenset som min japansk så kommunikasjonen var meget forenklet. Jeg skjønte at han prøvde å forklare fenomenet "maid cafe" og det så ut til å tenke på fenomenet fikk gamlingen til å sitte og glise i nesten en halvtime.

@home

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...