Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Heisann! Jeg tenkte å kjøpe nytt anlegg til min Mazda 626 1988 modell. Pr. i dag står det 4,5" i dashbordet, disse låter rett og slett veldig dårlig. Jeg har lyst å oppgradere med et fronsett som kan drives direkte av spilleren min. Jeg har en Blaupunkt Alaska RDM168: http://www.baris.net/boat/trawler/Owners%20Manuals/blaupunkt_radio.jpg For det første, ja jeg er helt klar over at dette på ingen måte er en veldig god spiller, men erstatter tross alt den ødelagte kasettspilleren som sto der fra før og jeg fikk den gratis. Dessuten har jeg ikke så mye penger å bruke på dette. Så tilbake til frontsettet. Jeg vil helst ikke bruke mer enn +/- 1000,- og har funnet ut at Hertz og Focal har noen som kan være interessante begge to. Men, jeg spør dere, hva gir mest bang for the buck? Er ikke så farlig om de ikke passer i de originale høyttalerplasseringene, da jeg evt. kan lage nye i dørene.. På forhånd takk for hjelpen!.. Freebird Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Det du skal se etter, er høyttalere med høy følsomhet, gjerne over 95DB, men over 90db er greit. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Du har ikke noen konkrete forslag? Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Glem Focal og Hertz (spesiellt Hertz, som jeg mener er oppskrytt), prøv heller på f.eks. dette settet: Dynabel.no Lenke til kommentar
tmolberg Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 Simen, noen grunn til at han skal glemme Focal og Hertz? Mener at focal og hertz har helt grei lyd når en går opp til en rimelig prisklasse. Fins mye bra der ut, Seas, Polk, Pioneer, Hertz, Focal, Dynabel. Det jeg ville sett på er hvordan elementene spiller og hvor lavt de spiller. Følsomhet har også mye og si for min del. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå