igxx Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 hei! hvor mye koster en vanerlig gipsplate? hvor mye koster en 2 langs gipsplate? hvor stor er de? Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 (endret) Gipsplater er typisk 120 cm brede (tilsvarer to stenderavstander) og 240 cm lange (tilpasset vanlig takhøyde, men du kan få kjøpt lengre om du har stor takhøyde) og 13 mm tykke. De koster typisk 70-100 kr per stykk. Tolangs (tolags?) gipsplater har jeg aldri hørt om, men i noen tilfeller skal man legge to lag med gipsplater utenpå hverandre. Endret 2. juli 2010 av Svinks Lenke til kommentar
ThOms-N Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Tolangs (tolags?) gipsplater har jeg aldri hørt om, men i noen tilfeller skal man legge to lag med gipsplater utenpå hverandre. 79 betalte jeg på Coop. To lags gips legges med overlapp(krav?) Altså at ein begynner gipslag nummer 2 med en halv plate, så skjøten treffer midten av platene i bakerste lag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå