Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Forvandle pakker til bytes...

Anbefalte innlegg

...bruker ADSL fra BlueCom, og siden denne ikke baserer seg på PPPoE, kan jeg ikke lenger se hvor mange bytes jeg lastet ned/opp (hadde Telenor før). Den eneste måten jeg kan se at det er aktivitet på linja er å dobbeltklikke på selve nettverksforbindelsen til kabelmodemet. Der står data overført i, som sagt, pakker. Er det mulig å forvandle dette til bytes?

Takker for alle svar 8)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

pakker har ikke en bestemt størrelse, men kan variere i størrelse. Det finne sikkert en drøss med programmer som kan holde styr på hvor mye du laster opp og ned. men hvorfor vil du vite det forresten? Det er vel ingen grense på opplasting med Bluecom?

Lenke til kommentar

Neida, men det er jo "kjekt å vite". Greit å vite mao. Liker ikke å installere småprogrammer med en drøss av totalt unyttige funksjoner - bedre å benytte operativsystemet mener nå jeg.

Ante forresten ikke at størrelsen på TCP/IP-pakker var variable. Gidder du å utdype dette? :)

Lenke til kommentar

I windows xp kan alt dette måles af perf. monitoren. bare å adde en måler for network interface (den du bruker til inet) og bytes sent/recieved

Hvis du vil ha alt av slik info handy (som cpu bruk, ram bruk, linje bruk, etc etc, sjekk ut samurize ( www.samurize.com ) dette lar deg koke sammen din egen lille desktop infosentral)) :woot:

Lenke til kommentar

en pakke kan bestå av inntil 1500 byte, av naturlige grunner som jeg ikke helt husker nå. 20 av bytene brukes til IP hode.

du kan jo prøve å pinge hw.no

kjør cmd for ledetekst

skriv ping -f -l 1472 www.hw.no

da sender du en pakke med 1500 byte, hvorav 20 byte er IP hode og 8 byte er ping hode.

skriver du ping -f -l 1473 www.hw.no

vil du få meding om pakken må deles opp. Du kan også sende en pakke på 2 byte hvis du vil. Derfor kan en pakke variere fra 28 til 1500 byte.

Lenke til kommentar
...bruker ADSL fra BlueCom, og siden denne ikke baserer seg på PPPoE, kan jeg ikke lenger se hvor mange bytes jeg lastet ned/opp (hadde Telenor før). Den eneste måten jeg kan se at det er aktivitet på linja er å dobbeltklikke på selve nettverksforbindelsen til kabelmodemet. Der står data overført i, som sagt, pakker. Er det mulig å forvandle dette til bytes?

Takker for alle svar 8)

Legg inn dumeter, der kan du få nøyaktig hvor mye du har lasta ned i byte, megabyte, gigabyte, terrabyte osv.. 8)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...