FrankBjarne Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Mail tjenesten på telefonen kan settes til å synke hvert 15 min. (ikke gmail, men den andre) Lenke til kommentar
;_; Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 ^Tror du misforsto litt, han vil at den skal synces hvert 15. minutt på dagen, men ikke når han sover. Lenke til kommentar
borchgrevink Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Egne erfaringer etter en ukes bruk. Noen viktige ting (for meg) som gjør at jeg foreløpig ikke kan slutte å bruke min Nokia N97 mini: 1. Exchange klienten på Galaxy S -> mangler muligheten for å synke mail på bestemte tider. dvs hvis jeg ønsker å synke hvert 15. minutt, må jeg gjøre det hele døgnet... (ønsker ikke å bli vekket av mail på natta) 2. Stemmestyrt oppringning. Det bruker jeg hele tiden på N97 mini, fungerer perfekt. På Galaxy S fungerer det ikke i det hele tatt. Ikke støtte for Norsk. Hvis det er noen som har en løsning på disse kan jeg legge fra meg min Nokia.. Som beskrevet i en annen tråd: Bruk appen Locale, da kan du f.eks. slå av syncing om natten. Til en annen som skriver her. Touchwiz kan fint slåes av uten at telefoner er rootet eller noe annet. Bruker selv Launcher pro. Raskere og mer tilpasningsmuligheter. Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 Pass på de forskjellige tillegspakkene til locale. mange av de sluker strøm i lange baner. Lenke til kommentar
TheScorp Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 (endret) Pass på de forskjellige tillegspakkene til locale. mange av de sluker strøm i lange baner. Hallais, Etter en god periode med iphone, bestemte jeg meg for å skifte beite. Det som virkelig tippet meg over var antenneproblemene for iphone 4, og hvordan det har blitt håndtert fra apple's side. Det var rett og slett på tide og komme i gang litt på Android og se hva støyen handlet om. Og selv om jeg riktignok bare er en uke inni bruken av Galaxy S'en så er jeg fornøyd på alle måter. Det som slo meg mest var åpenheten rundt applikasjonene, og det setter jeg stor pris på. Selv om det riktignok er noen applikasjoner jeg muligens kommer til å savne fra Appstore, ser det ut som Market kan levere noenlunde det samme. Jeg har foreløpig ikke gjort noe fiksfakseri med telefonen, rett og slett fordi jeg ikke synes det trengs. TouchWiz fungerer liksom helt greit for meg, så kan ikke klage men det er mulig jeg må ta en titt på Launcher Pro. Sitter også og vurderer om jeg skal prøve meg på den market enabler biten. Men, ett par spørsmål; Er det noe ETA for Android 2.2? Er det noen andre måter å synkronisere kontakter, etc enn den samsung applikasjonen. Er vel kanskje ikke videre imponert over den... Savner i tillegg en skikkelig kalender, ikke det at iphonen sin var noe bedre. Fant ikke noen som var gode nok i appstoren heller, men har ikke sett på market enda. Noen tips? Endret 16. juli 2010 av TheScorp Lenke til kommentar
Mata- Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 Ingen vet eksakt når Android 2.2 ankommer, men etter hva jeg skjønner så er det sannsynlig at den vil dukke opp august/september Den letteste måten å synce kontakter er vel å gjøre alle kontaktene til google-kontakter. Så syncer den jo av seg selv, lett som en lek Angående kalenderen vet jeg ikke, men jeg synes den som ligger der er mer enn god nok ihvertfall Lenke til kommentar
Morghus Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Bestilte denne her på flekken når eg las kor bra den var. Det merkelige er at ingen reviews har bemerket kor usaklig mykje denne telefonen lugger når det blir masse skriving og lesing frå den interne lagringsplassen. Det er faktisk så gale at eg vurderer å levere den inn igjen pga av at den er nesten ubrukelig. Er for teit at telefon-samtaler skal lugge som juling berre fordi det er ein eller annan synkronisering i bakgrunnen. Lenke til kommentar
Prognatus Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Sånn sett er kanskje Samsung vanskeligere å forstå når de utelater kameralys på et produkt som faktisk hadde potensiale til å være komplett. Det er din mening. Du savner kanskje ikke mer enn kameralys på denne telefonen? Isåfall forstår jeg hvorfor du mener at den er nesten komplett. Jada, kameralys sier vi jatakk til, men det betyr ikke at jeg er enig med deg i at det da blir komplett. Jeg har flere krav enn det til noe jeg vil kalle en "komplett" mobiltelefon. Misforstå meg rett: jeg synes ikke at Samsung Galaxy S er en dårlig telefon, tvert imot, jeg kommer antagelig til å kjøpe den selv, men det er et stykke igjen til å kalle den komplett. Men det kommer seg, det kommer seg! Lenke til kommentar
Holyfrey Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 Jeg synes den mobilen rule og er den beste jeg noen sine har hatt. Selvfølgelig den kan ikke gjøre alt for deg, ingen ting kan det. Og det me kamera lys blitz, det er ikke viktig den tar bilder som er bra nok uansett, vis du klarer å se det du tar bilde av så greier mobilen å ta bilde av det også å du kan se ka det er å det er mer en bra nok. Ja mobilen har en tendens av og til til og lægge når du byter mellom programer eller blar i menyer, det skyldes de programene som går i bakgrunnen, dette er samsung klar over og komer til og fikses i neste versjon 2.2 de komer med senere i år. Den lægginga skjer veldig sjelden vis du ikke har instaler programer ifra Android makred place som har funskjoner som må gå i bakgrunnen har jeg funnet ut. Men du kan laste ned task manager som du kan bruke til å avslutte programer, og jeg pleier og bruke den til å avlsute programer som jeg ikke har behov for etter jeg har brukt de, og det hjelper perfekt, og mobilen lægger mellom menyer utrolig sjelden. Så det kan jeg leve med til neste vesjon av OSet kommer, dette er ikke et stort problem i det helle tatt. Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 22. juli 2010 Del Skrevet 22. juli 2010 Er det noen eiere som kan kommentere her angående responsen til denne telefonen? Eller Android generelt? Selv har jeg HTC Touch Pro2, og er i grunn veldig fornøyd. Men, og det er et ganske stort men; telefonen er treg. Rett og slett treg. Windows 6.5 og Sense har nok mye av skylden, sammen med at hardware i telefonen begynner å bli relativt gammel nå. Mao kunne jeg ha løst mye av å legge inn Windows 6 igjen. Dette har jeg ikke lyst til å gjøre da oppdateringer og "bug fixes" om du vil kommer sammen med de offisielle ROM oppdateringene til HTC. Samme oppdateringer som inneholder ny Windows versjon. Skriving av sms f.eks. begynner nå å bli såpass tregt at det nesten stopper opp (om man svarer på melding i en samtaletråd som inneholder noen hundre meldinger). Scrolling i nevnte samtaletråd er også latterlig tregt. Åpning av bildemapper med masse bilder bruker lang tid, men bla mellom dem går fort. Åpning av et bilde i seg selv går fort. Det samme gjelder forsåvidt sms. Åpning av en sms går fort. Hovedproblemet ser ut til å være scrolling, enten det er mange sms, bilder eller andre ting. Om Galaxy S er like treg så er det jo dumt å kjøpe den. Om Galaxy S er raskere, men fortsatt oppleves treg så er det jo fortsatt ganske dumt å kjøpe den Derimot om den er "rask", eller flyter godt for å si det på en annen måte, så vil det være helt supert å kjøpe den for min sin del. I tillegg så mangler jeg Æ, Ø og Å på skjermtastaturet på HTC (får det fram ved å holde inne andre taster). Det irriterer meg grenseløst når jeg skriver mye tekst. Det fysiske tastaturet har samme problem. Ikke egne nordiske taster. En god kalkulator mangler HTC'en fullstendig. Denne er i praksis ubrukelig. Kalender er bra, og den vil jeg kanskje savne om jeg bytter. Usikker på kalenderfunksjon i Android/Samsung GUI, men den er kanskje brukbar? For å få skikkelig svar på slike ting så må man nesten prøve telefonen.. Hva som oppfattes tregt er jo veldig individuelt. Mange telefoner er jo også ganske kjappe i avtrekkern i starten, for å bli stadig verre etter en stund. Men tviler på at noen vil låne bort sin Galaxy S et par uker liksom Vi får se. Håper på noen gode tilbakemeldinger fra Galaxy S eiere her på forumet Lenke til kommentar
Mata- Skrevet 22. juli 2010 Del Skrevet 22. juli 2010 Er det noen eiere som kan kommentere her angående responsen til denne telefonen? Eller Android generelt? Selv har jeg HTC Touch Pro2, og er i grunn veldig fornøyd. Men, og det er et ganske stort men; telefonen er treg. Rett og slett treg. Windows 6.5 og Sense har nok mye av skylden, sammen med at hardware i telefonen begynner å bli relativt gammel nå. Mao kunne jeg ha løst mye av å legge inn Windows 6 igjen. Dette har jeg ikke lyst til å gjøre da oppdateringer og "bug fixes" om du vil kommer sammen med de offisielle ROM oppdateringene til HTC. Samme oppdateringer som inneholder ny Windows versjon. Skriving av sms f.eks. begynner nå å bli såpass tregt at det nesten stopper opp (om man svarer på melding i en samtaletråd som inneholder noen hundre meldinger). Scrolling i nevnte samtaletråd er også latterlig tregt. Åpning av bildemapper med masse bilder bruker lang tid, men bla mellom dem går fort. Åpning av et bilde i seg selv går fort. Det samme gjelder forsåvidt sms. Åpning av en sms går fort. Hovedproblemet ser ut til å være scrolling, enten det er mange sms, bilder eller andre ting. Om Galaxy S er like treg så er det jo dumt å kjøpe den. Om Galaxy S er raskere, men fortsatt oppleves treg så er det jo fortsatt ganske dumt å kjøpe den Derimot om den er "rask", eller flyter godt for å si det på en annen måte, så vil det være helt supert å kjøpe den for min sin del. I tillegg så mangler jeg Æ, Ø og Å på skjermtastaturet på HTC (får det fram ved å holde inne andre taster). Det irriterer meg grenseløst når jeg skriver mye tekst. Det fysiske tastaturet har samme problem. Ikke egne nordiske taster. En god kalkulator mangler HTC'en fullstendig. Denne er i praksis ubrukelig. Kalender er bra, og den vil jeg kanskje savne om jeg bytter. Usikker på kalenderfunksjon i Android/Samsung GUI, men den er kanskje brukbar? For å få skikkelig svar på slike ting så må man nesten prøve telefonen.. Hva som oppfattes tregt er jo veldig individuelt. Mange telefoner er jo også ganske kjappe i avtrekkern i starten, for å bli stadig verre etter en stund. Men tviler på at noen vil låne bort sin Galaxy S et par uker liksom Vi får se. Håper på noen gode tilbakemeldinger fra Galaxy S eiere her på forumet Anbefaler deg å prøve telefonen ja! Galaxy S er en veldig rask telefon, men det bør nevnes at om du har oppe mange programmer som ligger å kjører, har den en tendens til å gå treigere. Dette er en kjent "feil" som kanskje fikses ved en firmwareoppdatering. Om man installerer taskkiller kan man drepe kjørende applikasjoner noe som gjør det betraktelig bedre. Jeg vil tro at når Android 2.2 kommer til Galaxy S vil den bli enda raskere. Angående skriving av SMS så kan jo swype fås til Galaxyen, den raskeste skrivemetoden på markedet. Faktisk meget effektivt!(ÆØÅ som egne taster). Kalkulatoren er også meget bra, ligner litt på iPhone sin kalkulator om du har sett den Vet ikke hvordan kalenderen på HTC'en din er, men Galaxy har en god kalender til de fleste sitt bruk, og spesielt gode muligheter om du bruker gmail/google calendar! Men som sagt, anbefaler deg å gå til en butikk å teste! Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 22. juli 2010 Del Skrevet 22. juli 2010 Sjekket opp 3-4 Elkjøp butikker i de nærmeste byene, og ingen har den inne. Bestilte meg like godt en Galaxy S på nett nå istad til 4500,- ink frakt (uten ab selvfølgelig). Så får vi se Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 22. juli 2010 Del Skrevet 22. juli 2010 Er det noen eiere som kan kommentere her angående responsen til denne telefonen? Eller Android generelt? Det eneste jeg vil si - uten å være eier eller ha erfaring - er at det er veldig viktig at du gjør mye research før du kjøper. Mest i ulikheter mellom Android og Windows Mobile. Jeg tror personlig at forskjellene ikke er veldig store, så om du ikke er veldig selvdreven og ikke har noe i mot å kanskje måtte hente en ny applikasjon fordi den som følger med ikke er god nok (eksempel) bør du kanskje vurdere en annen platform. Syntes jeg har lest nok poster fra bl.a Desire-kjøpere som følte seg bittelitt lurt fordi de ikke fikk vite hele 'sannheten' til platformen de endte opp med å velge til. Lenke til kommentar
Holyfrey Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 I dag 1 måned etter jeg fikk min Samsung galaxy s I9000 så prøvd jeg en HTC desire, lol den er som en baby i forsjell, jeg fikk følelsen av at ejg satt med en gamel android mobil lol Ærlig talt etter jeg har hatt Samsungen i snart 1 måned så er jeg utrolig fornøyd med min ja, HTC er som en liten lilebror i forsjell. Kjøp deg Samsung galaxy S I9000 du komer ikke til å angre er min anbefaling. Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 Bestilte som sagt Galaxy S i går, så venter bare på å motta den. Prøvde en Samsung Galaxy litt i går, og den var ikke noe sånn kjempebra følte jeg, men så er jo det også en annen telefon. Skal ikke dømme Galaxy S basert på det. Antar jeg får telefonen i dag eller i morgen.. Om jeg ikke må vente til mandag da. Uansett, jeg bør ha den ganske snart. Så får vi rett og slett se Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 Du vil merke stor forskjell mellom A1.6 og A2.1 snart A2.2 Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Hvorfor står det i teksten at denne bruker 1GHz Snapdragon? Er det ikke en "Hummingbird" prosessor i denne? Snapdragon er vel en Qualcomm (QSD8×50) prosessor, mens Hummingbird er laget av Intrinsity/Samsung selv (S5PC110). Lenke til kommentar
Trikkern19 Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Det står i artikkelen at den har 512 mb ram... Litt merkelig for jeg har samme tlf, og lurer på hvor jeg finner ut specs på det, for når jeg går inn på instilling/programmer så står det at jeg kun har 89 mb:@ og har ikke lastet ned noe særlig fra android market... Lenke til kommentar
oslo121 Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Kobler telefonen til pc via USB, men virker ikke som den registrerer at den er koblet til. Er inne på Samsung Kies, men ingen ting skjer. Gjør alt som står i bruksanvisningen Noen som kan hjelpe meg med dette eller har samme problem? Håper på et godt svar Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Det står i artikkelen at den har 512 mb ram... Litt merkelig for jeg har samme tlf, og lurer på hvor jeg finner ut specs på det, for når jeg går inn på instilling/programmer så står det at jeg kun har 89 mb:@ og har ikke lastet ned noe særlig fra android market... Du bommer på ram og rom, ram er hvor mye hurtigminne og rom er lagringsminne for apps. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg