FrankBjarne Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Det virker som testen er skrevet av noen som er ganske fersk på Android. GUI på Android er forskjellig fra iOS 4, men langt fra ulogisk. Et hvert operativsystem krever litt tilvenning. Funka ikke sånn med iPhone. Jeg kjøpte den når den var ny i juni 2007 og det ble derfor mange som ville prøve og se på den. Det eneste folk spurte om var "hvordan kommer jeg ut av dette?" og da svarte jeg: "med den knappen under skjermen". Etter jeg hadde sagt det kunne gjøre alt... Bra test, gjorde meg sikrere på mitt valg av iPhone 4. Jeg klarer ikke å leve uten App Store fant jeg ut etter og ha prøvd Android Market. Utrolig mye dritt der. Ingen har spurt meg hvordan man kommer ut av ting på Android. Hvorfor? Fordi alle vet at den snu pilen betyr tilbake. Android er ikke vanskelig og innviklet som folk skal ha det til. Hva trenger man å vite om android? 1. Hold inne taster eller ikoner for å få opp flere menyer. Har spesielt en kamerat som satt med iPhone 3g før. Han byttet til X10 og skjønte hele operativsystemet med en gang. Han er en slik fyr som må ha hjelp til det meste på pc. Sier litt... Lenke til kommentar
johome Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 (endret) Jeg er i grunnen godt fornøyd med testen. Ble litt skuffet over kameraet. Trodde de hadde puttet inn en stor sensor, siden den "bare" har 5 Mpx, men der tok jeg visst feil. Endret 3. juli 2010 av johome Lenke til kommentar
Qweeerty Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Vurderer å kjøpe denne telefonen selv, er det mulig å legge inn HTC Sense på denne? Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 HTC Sense er vel lukket kildekode fra HTC. Tror ikke det funker. Correct me if im wrong Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Det er enklere å bare kjøpe en telefon fra HTC. 1 Lenke til kommentar
Qweeerty Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 (endret) Ja, men så er jeg ivrig på denne. Men jeg viiil ha Sense Endret 3. juli 2010 av Viruskongen Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Det er jo mulig å roote telefonen får så å legge inn sense ROM, men det krever litt erfaring også. Lenke til kommentar
Qweeerty Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Har ingen anelse, har aldri hatt en smarttelefon (Dette blir den første). Lenke til kommentar
Vice Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Litt synd at det ligner endel på det nå etterhvert aldrende Iphone GUI'et ja, men det fungerer forsåvidt bedre på Samsung'en enn på Iphone fordi man har muligheter til å gjøre egne tilpasninger på arbeidsflaten. Man er ikke tvunget til kun å ha en drøss med ikoner liggende slik som på Iphone. Lenke til kommentar
hvakrg Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Har denne en skikkelig bilholder slik som f.eks. HD2 og Nexus One? Lenke til kommentar
different Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Ja, men så er jeg ivrig på denne. Men jeg viiil ha Sense HTC Desire/Bravo er en telefon du kan vurdere hvis du absolutt må ha Sense. Jeg vet desverre ikke om du kan få Sense på Galaxy S, men Desire er absolutt en kraftpakke den også. Lenke til kommentar
Qweeerty Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Det står mellom Samsung Galaxy S og HTC Desire. Lenke til kommentar
Mata- Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Skjønner ikke hvorfor man skulle velge en telefon utifra noe så lite som sense... Når du først kjøper en så dyr telefon, hvorfor betyr det så mye? Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Skjønner ikke hvorfor man skulle velge en telefon utifra noe så lite som sense... Når du først kjøper en så dyr telefon, hvorfor betyr det så mye? Software betyr minst like mye som hardware, kanskje mer. Lenke til kommentar
Mata- Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Skjønner ikke hvorfor man skulle velge en telefon utifra noe så lite som sense... Når du først kjøper en så dyr telefon, hvorfor betyr det så mye? Software betyr minst like mye som hardware, kanskje mer. Ja men fortsatt, sense er ikke en så stor del av softwaret. Hadde det vært snakk om android hadde jeg skjønt det men... Lenke til kommentar
Qweeerty Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Jeg bryr meg mye om GUIet. Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 flere som driver med hacks HTC. http://www.xda-developers.com/ Har jo LezHak fra Samdroid.net som driver med i9000 hacks også nå. Lenke til kommentar
Leifen18 Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Seriøst?! Jeg så ikke prisen på denne før nå!? Jeg så også at noen mente den skulle få trekk for å være dyr, men denne er jo dødsbillig!!! Det vil si... Relativt dødsbillig :-P Jeg kjøpte min Omnia HD i August, og den hadde lansering i Mai. Da hadde jeg Djuice Non-stop, altså det mest subsidierte abonnementet på markedet. Jeg brukte lang tid til å finne mobilen billig, og fant den til 4200. Det var det billigste mulig å finne. Denne kan du jo faktisk få for under halvparten av prisen!! 1500 kroner er jo latterlig billig for en slik utrolig mobil! ^^ At denne sammenlignes med Iphone 4 er forøvrig litt merkelig. Produkter med utsalgspris på 2000 kroner sammenlignes ikke med denne? Det er jo to HELT forskjellige prisklasser... 4700 mot 9000. Hadde Samsungen bare vært 200,- billigere, hadde det vært dobbel pris.... Det blir som å sammenligne Nokia 5800, Nokia 6700 og Nokia E52 med denne!! Da Omnia HD kom ut var det i hvert fall "bare" ca 2000,- i forskjell... Brukte forresten Komplett til å sammenligne prisene med de ifra prisguiden ifølge artikkelene, da prisguiden for øyeblikket er nede, kanskje litt urettferdig, men definitivt ikke direkte urealistisk. Og for å kommentere testen... Ser at flere har reagert på at denne trengte tilvenning... Men ALLE Android-telefoner jeg har prøvd, har hatt denne "hold inne for å få en meny opp"-funksjonen. Jeg er rimelig sikker på at vi kan konkludere med at testeren her aldri har vært borti Android-telefoner før, eller i hvert fall ikke testet noen ordentlig. Jeg har kun hatt S60 siden N95 8GB var "Det aller hotteste av det hotte", og til og med jeg fant lett fram første gang jeg brukte Android. Neste mobilen min blir nok en Android, og med den prisen der, skal man ikke se bort ifra at det til og med blir en Galaxy S, selv om min kjære Omnia HD på ingen måte har sviktet meg, spesielt ikke etter at jeg fikk SPB Mobile Shell på den ^^ Etter å ha lest testen satt jeg også igjen med et inntrykk av at dette var en sekser, da det bare var småplukk og irrelevante ting (Utenom kameraet) de kunne hakke på. Og til han som nevner proxy-servere... Jeg er rimelig sikker i min påstand om at det er ytterst få som kaller muligheten for proxy-server for en dealbreaker :-) Min påstand er at den gemene hop ikke en gang vil registrere om muligheten hadde vært der. Selv om det kanskje er crucial for deg, betyr ikke det at det er det eneste logiske for en jobb-mobil. Jeg kan for eksempel utnytte denne til det maksimale på jobb, og jeg jobber i Ventelo. En snekker vil derimot ikke kunne bruke denne til å gjøre livet lettere som snekker (annet enn kanskje å holde styr på når og hvor til enhver tid). Det betyr ikke at det ikke er en "jobb-mobil" allikevel... Denne har mer enn nok av proffunksjoner, og personlig dekker den alle mine behov, og vel så det :-) Og jeg vil anse min bruk av mobil som både kravstor og avansert, både på media og på proffbruk. Jeg ville muligens ikke tatt et tilbakeskritt på kamera, though... Det er den eneste grunnen til at jeg ikke kjøper denne på flekken. Lenke til kommentar
Mata- Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 (endret) Det pris-snakket ditt skjønte jeg ingenting av... Den er da ikke dødsbillig? Endret 3. juli 2010 av REBBERN Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Har det noe å si hvor mye telefonene koster når man sammenlikner dem? Er ikke innmaten mer viktig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg