Gå til innhold

Anbefalte innlegg

- Iphone mangler FM-radio. Jeg hører mye på det, det hadde vært helt uakseptabelt hvis det ikke var for tredjeparts-hodetelefon-dingser med både fjernkontroll og radio med tilhørende App. Uavgjort, men det er såpass unødvendig å droppe, og såpass usympatisk av Apple å si "Nei, det har du ikke bruk for" at det er fristende å gi et poeng til Samsung bare for den. Faktisk, det gjennomsyrer hele Apple å påstå at de vet bedre enn meg hva jeg vil. 1-1.

Morsomt! :p

 

Så, du tror de velger bort FM-radio bare for at de tror de vet bedre enn deg? FM-radio er ikke akkurat en av tingene jeg ser på som selvsagt i en mobiltelefon. Faktisk ikke i en dyr smarttelefon heller.

 

Tja. Lommeboka får avgjøre, 9000 er helt utelukket. Noen som har sett noen signaler om hvor Iphone kommer til å lande i pris til slutt?

9000,- kommer hvertfall ikke iPhonen til å havne på, så den er ganske safe. Signaler? Tja, Apple endrer så og si aldri prisen på sine produkter. De koster så og si det samme hele tida. iMacene ligger på 9490,- til 15 490,- og har gjort det nå i årevis. De lanserer bare oppdateringer. Samme gjelder alle andre Apple-produkter med noen få unntak. Så du kan nok regne med cirka samme pris som 3GS. Billigste pris på Netcom (med brutt abonnement og opplåst for å bruke hvilket som helst abonnement) ble 5400,- Tipper den legger seg på noe sånn. Hvis de kommer til å tilby den uten abonnement i det hele tatt kan det kanskje hende den legger seg en del under dette igjen. Nå snakker jeg forresten om 32GB-versjonen.

 

Usj, jeg har brukt alt for mye tid på dette. Det er bare en telefon, det er bare en telefon, det er bare en telefon. Hadde en av dem hatt et kartsystem med gratis turn-by-turn-navigering, og som ikke krever kontinuerlig streaming av data (sånn at det blir rådyrt når man er i utlandet der man faktisk har BRUK for kartene), hadde saken vært mye klarere.

Er ikke akkurat gratis, men jeg vet bare at pappa byttet ut sin Garmin (2500,- innkjøpspris + 1000,- for Europakart) med Navigon Mobile (500 kr tror jeg det var for hele Europa, jeg kjøpte på tilbud for 400) på iPhone. Da ligger alt av kart på mobilen og det er 100% gratis å bruke i utlandet.

Endret av Nimrad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor kan ikke en test være en test, og ikke en sammenligning? Sammenligninger kan gjøres som en sammenligning, ikke en test.

 

Når en tester noe må man ha erfaringen og kunskapen til å utføre en test. Det blir helt feil å la Thomas Nataas (Dragracer) utføre en test på Petter Solbergs WRC bil, og motsatt. Det blir også feil å sammenligne Top Fuel Dragsteren med en WRC bil.

 

Standardiser testene.

Når en sammenligner gjøres dette i kontrollerte former og forhold.

Når en tester gjøres dette etter standardiserte normer og forhold.

 

F.eks.

Hvor lang tid tar det å laste opp en fast nettside med Wi-Fi og med GSM nettet?

Hvordan blir nettsiden presentert?

Er det mulig å gjennomføre en transaksjon i nettbank?

Hvor lang tid tar det å overføre en fil via blåtann?

Er det mulig å gjennomføre en GSM samtale/datanedlasting fra en testposisjon med dårlig dekning?

Hvor lang tid varer batteriet med at fast oppsatt applikasjonsbruk?

 

Listen kan gjøres uendelig lang, men gjør dette etter "Harde fakta" ikke synsing.

Endret av Jamm
Lenke til kommentar

 

Så, du tror de velger bort FM-radio bare for at de tror de vet bedre enn deg? FM-radio er ikke akkurat en av tingene jeg ser på som selvsagt i en mobiltelefon. Faktisk ikke i en dyr smarttelefon heller.

 

 

Takk for tips om pris og kart - this changes everything. ;)

 

Når det gjelder radio, tja, jeg mener å huske at Apple har vært tydelige (når de fikk spørsmål om hvorfor iphones ikke har radio) på at de VELGER å ikke legge inn denne funksjonen fordi de anser at forbrukerne heller vil gå over til streaming-baserte tjenester.

 

Sånn jeg ser det, er teknologien så billig og enkel å legge ved, at når man fratar forbrukeren den muligheten - selv når det har vært jevnt etterspurt fra forbrukerne (ikke deg, det er greit nok, men det er mange av oss som ser det som en mangel) - framstår det som arrogant. Kanskje ikke så mye å vite hva jeg vil, det var jo satt på spissen, men jeg kan ikke se det som så mye annet enn et dårlig kamuflert forsøk på å presse forbrukerne over på en annen markedsplass*host*iTunes*host.

 

Men nå skal det sies at Apple jo er unike på at det IKKE nødvendigvis er sånn at man kan forvente at de utgir toppmodeller som er full-spec'et. Alt sammen er toppmodeller, Apple er bare Apple, take it or leave it. Sånn sett er kanskje Samsung vanskeligere å forstå når de utelater kameralys på et produkt som faktisk hadde potensiale til å være komplett.

 

Nå synes jeg jo som sagt Iphone er en naturlig sammenligning, men dette begynner kanskje å bli litt off-topic nå?

Endret av Onkel
Lenke til kommentar

for meg, som sikkert mange andre, sto valget mellom galaxy s og iphone 4. Veldig glad jeg gikk for galaxy s av flere grunner. Begynte å bli litt lei iphone mot slutten faktisk, så hvorfor skulle jeg da kjøpe samme med mobilen med litt forandring i design?

 

Merker hvor lekent og friskt android er. Kanskje kjedelig med at man ikke får lasta ned paid apps, men det er utrolig fort å endre. Så nå har jeg mange gratis og betalings apper på telefonen.

 

Man merker hvor låst man er til iphone, etter man har gått til en android mobil. Jeg merker iallefall det.

 

Får se neste år hv apple kommer med, men for nå så skal jeg ialleflal kose meg med android og min samsung galaxy s :D

Lenke til kommentar

savner spill biblioteket til iphone. Der er det mange spill, ikke like mange spill til android, men har funnet mange bra der å.

 

Av nytteprogrammer så laster jeg ned faktisk ned mye mer på android enn jeg gjorde på iphone.

 

dessuten er grensesnittet helt utrolig på denne mobilen. Angrer ikke et sekund på kjøpet. Om du vil kjøpe enda en iphone, som er litt tynnere osv enn forgjengeren så gjør du det. Vil du ha en helt ny opplevelse med en helt ny mobil så gjør du det. Ditt valg :)

Lenke til kommentar

LBP: Du som har erfaring med begge deler, noen erfaring med Android-apps sammenlignet med Iphone sine? Noe du savner? Noe som er enda bedre?

Tar meg friheten til å svare jeg også, har begge OS-ene i skrivende stund.

 

App Store er for meg ganske overlegen. Jeg bruker for det meste nytteapplikasjoner, og de bruker jeg daglig og noen av dem er jeg veldig avhengig av. Blant de jeg virkelig hadde savnet om jeg gikk over til Android er logging av trening, GTD-app(ikke fornøyd med de på Android, betaler lett en slant for en enormt bra app på iPhone synket med alle mine maskiner) og mulighet til å logge episoder jeg har sett av TV-serier. Det finnes en del tilsvarende apps til mye av det på Android Market, men de er nesten gjennomgående av dårligere kvalitet enn på App Store. Til gjengjeld koster de ofte penger på App Store.

 

PS: tendensen er også veldig klar. Jeg har aldri sett viktige, store apps først komme til Android for så å komme til iPhone. Det er helt klart motsatt som er trenden, spesielt på norske apps.

Lenke til kommentar

PS: tendensen er også veldig klar. Jeg har aldri sett viktige, store apps først komme til Android for så å komme til iPhone. Det er helt klart motsatt som er trenden, spesielt på norske apps.

Her er jeg ikke helt enig. Tendensen viser at fler og fler apps kommer til Android før iPhone, om de i hele tatt kommer til iPhone. Se på Voddler f.eks. Tror denne utviklingen kommer til å fortsette

Lenke til kommentar

PS: tendensen er også veldig klar. Jeg har aldri sett viktige, store apps først komme til Android for så å komme til iPhone. Det er helt klart motsatt som er trenden, spesielt på norske apps.

Her er jeg ikke helt enig. Tendensen viser at fler og fler apps kommer til Android før iPhone, om de i hele tatt kommer til iPhone. Se på Voddler f.eks. Tror denne utviklingen kommer til å fortsette

Akkurat Voddler er faktisk det eneste jeg har sett nå. Men grunnen er at alt fra Voddler kjører i flash og derfor sa de at det blir vanskeligere å utvikle til iPhone. Hvis du mener tendensen er annerledes nå, har du noen flere apps å vise til?

 

Jeg vet f.eks. på internnettet her i Telenor maser de masse om WiMP til iPhone, veldig lite nytt angående Android-versjonen.

I tillegg fikk jeg Kindle, IMDb, eBay, PayPal og Evernote først på iPhone.

Lenke til kommentar

PS: tendensen er også veldig klar. Jeg har aldri sett viktige, store apps først komme til Android for så å komme til iPhone. Det er helt klart motsatt som er trenden, spesielt på norske apps.

Her er jeg ikke helt enig. Tendensen viser at fler og fler apps kommer til Android før iPhone, om de i hele tatt kommer til iPhone. Se på Voddler f.eks. Tror denne utviklingen kommer til å fortsette

 

 

Jeg vet f.eks. på internnettet her i Telenor maser de masse om WiMP til iPhone, veldig lite nytt angående Android-versjonen.

 

 

WiMP var da først ute på Android, skjønner ikke helt hva du mener?

Endret av Mufcy93
Lenke til kommentar

 

 

Jeg vet f.eks. på internnettet her i Telenor maser de masse om WiMP til iPhone, veldig lite nytt angående Android-versjonen.

I tillegg fikk jeg Kindle, IMDb, eBay, PayPal og Evernote først på iPhone.

 

Appen til Wimp for android kom ut ganske lenge før appen til iphone ble sluppet og android versjonen blir oppdatert jevnlig (1-2 ganger i uken) med nye funksjoner og bugfixes. Jobber ikke for telenor eller noe, men har brukt wimp til android ganske så lenge :)

Lenke til kommentar

 

 

Jeg vet f.eks. på internnettet her i Telenor maser de masse om WiMP til iPhone, veldig lite nytt angående Android-versjonen.

I tillegg fikk jeg Kindle, IMDb, eBay, PayPal og Evernote først på iPhone.

 

Appen til Wimp for android kom ut ganske lenge før appen til iphone ble sluppet og android versjonen blir oppdatert jevnlig (1-2 ganger i uken) med nye funksjoner og bugfixes. Jobber ikke for telenor eller noe, men har brukt wimp til android ganske så lenge :)

Det jeg mener er at jeg aldri har sett info om WiMP til Android på internnettet, mens det ofte står med store bokstaver bare de har oppdatert iPhone-versjonen. Det er alt jeg vet.

Lenke til kommentar

WiMP har hvert lenge til Android ja. De viser det ikke på forsiden fordi de fleste vet om det. iPhone vises fordi det ikke har kommet før i senere tid.

 

De reklamerer mer for iPhone og bruker sannsynligvis mer ressurser for iPhone fordi i Norge er de mange flere iPhone brukere enn Android brukere. Men det kommer til å endre seg ganske fort.

 

Det er nok fremdeles en stund til at Android Marked er på samme nivå som App Store, men Android har en del gode applikasjoner som ikke er tilgjengelig for iPhone. Slik som Google Goggles, Gule sider caller id og widgets.

Lenke til kommentar

Ah. En interessant anmeldelse.

 

http://gizmodo.com/5573952/iphone-4-review?skyline=true&s=i

 

Selv om det er en iPhone-anmeldelse er det verdt å dele her, for den tar på alvor hva en iPhone er (eller i alle fall vil være) som Galaxy'en ikke er: ikke så mye en telefon eller et verktøy, men mer en godfølelse som også kan brukes som telefon.

 

Sikkert bra for mange, men jeg for min del fikk MINDRE lyst på iPhone av å lese dette. Det ser ut til å være sammenlignbart med crack. Det er fantastisk og avhengighetsskapende allerede fra første gang. Og så, når du er mentalt og vanemessig låst til den, begynner irritasjonsmomentene å hope seg opp. Og de bare følger med som del av pakken, du får ikke forandret særlig på det.

 

Kanskje spesielt problematisk at dette med dekning og utfall ser ut til å være et større problem enn jeg hadde trodd (og ikke avhengig av at du holder den på en sær måte). Og det at det fantastiske designet er lagd av glass og kan være MER, ikke mindre, utsatt for ødeleggende skade enn en god gammel plastic-fantastic-byggekvalitet - forsterkning eller ei:

 

http://gizmodo.com/5572546/design-test-note-fragile-beauty

 

Forfatteren selv sammenligner det med et barn: "You love it too much, and you can't give it up, but something's wrong. So like most, I focus on the good qualities. The speed, the camera, the screen. So what if he throws a tantrum when I hold him wrong? He's my boy." Men sånt skal man spare til ungene, ikke telefonen sin. :)

 

PS: i rettferdighetens navn skal det sies at iPhone faktisk har blitz til kameraet. På den andre siden, jeg begynner å få tro på Android.

Endret av Onkel
Lenke til kommentar

WiMP har hvert lenge til Android ja. De viser det ikke på forsiden fordi de fleste vet om det. iPhone vises fordi det ikke har kommet før i senere tid.

 

De reklamerer mer for iPhone og bruker sannsynligvis mer ressurser for iPhone fordi i Norge er de mange flere iPhone brukere enn Android brukere. Men det kommer til å endre seg ganske fort.

 

Det er nok fremdeles en stund til at Android Marked er på samme nivå som App Store, men Android har en del gode applikasjoner som ikke er tilgjengelig for iPhone. Slik som Google Goggles, Gule sider caller id og widgets.

 

Tror ikke google goggles blir gratis eller tilgjengelig på iPhone :tease: Husker å ha lest at iPhone har en variant av googles?

Lenke til kommentar

Problemer dukker opp når du eksempelvis skal sette opp en ny e-postkonto. Vi valgte manuelt oppsett. Når du trykker på øverste tekstboks kommer du inn i dette egne inn-data-programmet. Ved første felt fikk vi opp "brukernavn", og etter å ha bekreftet dette kommer vi direkte til neste boks der det står "passord". Ved å bekrefte det får vi opp "143" uten noen forlaring på hva telefonen er ute etter. I dette tilfellet er det portnummer. På neste valg får vi opp "valgfritt" - igjen uten å få vite hva vi skal skrive i denne boksen.

 

 

For å kvitte deg med tastaturet må du trykke deg gjennom alle disse boksene.

 

Dette stemmer ikke for å få bort tastaturet for å se ka som liger bak trykk bare på "TILBAKE" knappen 1 gang, den pila som tar en usving. Da forsviner tastaturet og du kan se ka som er bak. Du tryker bare med finger i tekst ruten igjen for å få fram tastaturet tilbake.

Lenke til kommentar

Egne erfaringer etter en ukes bruk. Noen viktige ting (for meg) som gjør at jeg foreløpig ikke kan slutte å bruke min Nokia N97 mini:

1. Exchange klienten på Galaxy S -> mangler muligheten for å synke mail på bestemte tider. dvs hvis jeg ønsker å synke hvert 15. minutt, må jeg gjøre det hele døgnet... (ønsker ikke å bli vekket av mail på natta)

2. Stemmestyrt oppringning. Det bruker jeg hele tiden på N97 mini, fungerer perfekt. På Galaxy S fungerer det ikke i det hele tatt. Ikke støtte for Norsk.

Hvis det er noen som har en løsning på disse kan jeg legge fra meg min Nokia..

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...