Wmisuksess Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Hva mener du/dere om at vaktselskaper ansetter personer som har hvert dømt? 1. Noen mener det er greit så lenge det ikke har noe i form for (vold, vinning og narkotika.) Fartsbøter og lignende saker vil ikke ses på som en høy risiko. 2. Vektere som har blitt dømt for bilkjøring, vold, nasking osv.. Hvordan er tanken for mange om at slike personer passer på ditt hjem mens du er borte? Jeg sier ikke at de gjør noen dårligere innsats men, vil gjerne høre hva andre mener om denne saken i og med det har hvert tatt opp som en small sak men det kommer jo helt ann på hver enkelt? Legg gjerne til din formening rundt dette. Lenke til kommentar
Nox4o Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Nå vet eg ikke helt angående andre vaktselskap, men vet at vaktselskapet eg jobber i (G4S) ikke ansetter folk som har vært dømt for vold, narkotika og vinning.. Har dog hørt om at det ikke var så nøye før, men det var før.. Arbeidsgiveren min har hvertfall kjørt politiattest på meg 2 ganger i løpet av 6 måneder.. Men så snill som eg er så var det "intet å bemerke" Nå til spørsmålet ditt, i mitt synspunkt så tror eg ikke at vaktselskapet hadde bare sendt ut en "tidligere dømt" vekter til høyprioritert objekt med det første.. Tror de heller hadde sendt han til et byggeplass der han bare passet på at ingen uvedkommende befant seg på området og "sett" om de kan stole på han.. Sjefene er ikke så dumme heller skjønner du Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Tror folk tyr til f.eks nasking fordi de ikke har noe særlig jobb. Nå har de jobb, de vil ikke miste den. De kommer ikke til å gjøre noe. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Personer dømt for vold osv har ingenting i vakt bransjen å gjøre i det heletatt i mine øyne. Men har dem kjørt litt for fort eller noe slikt småtteri har det vel ikke noe serlig å si. Lenke til kommentar
Wmisuksess Skrevet 3. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2010 SETTER PRIS PÅ SVARENE Refererer til denne linken: http://www.bilbergern.no/viewtopic.php?f=24&t=508&start=15 Vandalielsen skrev:"Falck har INGENTING med NOKAS og det som hendte der å gjøre. " Nå er du litt sånn optimistisk, vel??? Ranet skjedde i 2004. og Falck Norge solgte vel ikke vakt-biten før i 2006??? Ikke det at det nødvendigvis har så mye med bilbergingen å gjøre, men rett skal være rett. Merkelig nok hører jeg fremdeles om Falck-bergere som rykker ut på litt av hvert. Ække det rart??? Men at folk spør hva i all verden Falck driver med, er vel ikke særlig merkelig. Eller hur??? At lika kan bli hengende igjen i skapa, kan du se helt ifra ABB til Aker Yards. Kodeordet er asbest. :wink: falck redning as ble stiftet 01.04.04 Siste falckstasjon ble solgt ut desember 2003 Nokas ranet var 05.04.04 Enten skjønte jeg ikke spørsmålet, eller så skjønte jeg ikke svaret???? Det Vandalielsen spør om er vel om ikke vekterselskapet som hadde vaktholdet I FORKANT av ranet het Falck. For det er vel det de skal saksøke. De som hadde den innformasjonen som disse Nokasranere kjøpte. Denne Toska fikk sin innformasjon fra en Falck vekter. Dette vekterselskapet heter nå G4S, men når Toska fikk sin innformasjon het det Falck. På http://WWW.G4S.NO står det: 1. mai 2006 endret virksomheten navn fra Falck til G4S. Alarmvirksomhet heter nå G4S Security System AS (tidligere Falck Norge AS) og vaktvirksomheten; G4S Security Services AS (tidligere Falck Vakt AS). Så, Rimi, det het Falck da. I følge G4S. Hvem som skal saksøkes nå vet jeg ikke, men jeg tror uansett ikke det når fram. Hva Falck redning angår, som er eget selskap, så tjener de penger. Det kan Dere se her: http://www.purehelp.no/vis.asp?t_page=2 ... 4116404040 De omsetter hvertfall for mer enn Viking, ingen tvil om det, selv om resultatet ikke er like bra, så går det oppover med Fack Redning. Pass på. Lenke til kommentar
Wmisuksess Skrevet 3. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2010 Nå vet eg ikke helt angående andre vaktselskap, men vet at vaktselskapet eg jobber i (G4S) ikke ansetter folk som har vært dømt for vold, narkotika og vinning.. Har dog hørt om at det ikke var så nøye før, men det var før.. Arbeidsgiveren min har hvertfall kjørt politiattest på meg 2 ganger i løpet av 6 måneder.. Men så snill som eg er så var det "intet å bemerke" Nå til spørsmålet ditt, i mitt synspunkt så tror eg ikke at vaktselskapet hadde bare sendt ut en "tidligere dømt" vekter til høyprioritert objekt med det første.. Tror de heller hadde sendt han til et byggeplass der han bare passet på at ingen uvedkommende befant seg på området og "sett" om de kan stole på han.. Sjefene er ikke så dumme heller skjønner du Lenke til kommentar
schtrongl Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Det er verre å se bole-tryner som man vet er stokk dumme finne seg til rette i slike yrker. Jeg har inntrykk av at terskelen er relativt lav for å bli ansatt i slike yrker og at eneste kriterium som stilles i første omgang er at man har plettfri vandel. Selv har jeg en dom for bruk, ervervelse og besittelse av hasj. Selv om det er mange år siden jeg røykte dette sist, samt at jeg var 19 år da jeg ble dømt, synes jeg det er rart at dette skal forfølge meg resten av livet i forhold til å kunne få en jobb i et slikt selskap. Jeg er en ærlig person og har aldri vert borti annen kriminalitet (hvis man ser bort i fra nedlasting av programvare, film og musikk), som vold, nasking, stjeling, hærverk, trusler eller annet. Min eneste synd var å røyke meg litt hasj i ung alder å bli tatt for det. Faktisk har et stort flertall av de som jobber i G4S på den olje-/gass-installasjonen jeg jobber på erfaring med både hasj og sterkere stoffer. Forskjellen er at de ikke ble oppdaget av politiet. Dette er generelt folk som satt i kassen på Spar etter fullført almennefag og som aldri egentlig gadd å finne seg en bedre jobb. Når jeg tenker på det er det faktisk svært mange av de jeg kjenner som har hatt befatning med narkotika som jobber i dag jobber i Gay4Sure. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå