Gjest Trådstarter Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Hei! Jeg er en gutt på 19 år, og dama er også 19 år. Etter nesten tre gode år ble det plutselig slutt mellom meg og henne. Skulle bare en fire minutter lang telefonsamtale til. Hun mente at vi ikke hadde noe framtid sammen. Hun så ikke for seg oss sammen i familie om noen år. At vi måtte bruke ungdomstida mer på andre folk, venner og sånt. Jeg takla det fint i starten, og sa at jeg var enig i alt... Vet ikke om jeg egentlig var det. Men det kom faen meg så brått på at det er skummelt. Hun har ALDRI nevnt noe av dette tidligere. For bare noen uker siden nevnte jeg at vi måtte lære oss å kommunisere bedre, ellers kan ikke forholdet fungere... Og hun ble skikkelig lei seg, redd for å miste meg. Hun sa at hun ville gjøre hva som helst for at det skulle funke. Ukene etter denne lille krangelen fikk vi det bedre, og ble mer glade i hverandre. Men nå ble det plutselig slutt? Klokken 12 fikk jeg en sms om at vi måtte snakke sammen, om pause i forholdet. Tenkte vi kunne møtes og sendte sms om det, men så ringte hun bare, og etter 4-5 minutter lang samtale var det over. Samtalen endte slik som det ofte gjør, med at vi fortsatt skulle være venner... Men det vil jeg ikke. Takler det ikke. Likevel var det jeg som sa det. Bør jeg slette henne og familien hennes fra facebook? Er det vanlig at folk gjør sånn? Er helt forvirret og fortsatt litt i sjokk. Vil bare at alle spor etter henne skal forsvinne fra livet mitt. Prøver å glemme henne, fortrenge henne. Er plutselig tre tomme år som ikke gir meg noe lenger. Har ikke felt en eneste tåre, lurer på om det er fordi jeg takler det bra, eller fordi jeg takler det dårlig. Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Dette var i går forresten. Følte meg bedre da, men når jeg stod i morrest var det vanskeligere... Lenke til kommentar
Knife Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 (endret) Det synes jeg du burde. Hvorfor være venn med en person som gjør mer vondt enn godt? Endret 2. juli 2010 av Pijus Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Enig med Pijus, det er virkelig så enkelt. DU må gjøre et valg, om du vil ha henne i livet ditt (da som en venn) eller å ikke ha noe med henne å gjøre i det hele tatt. Av erfaring kan jeg si at sistnevnte ofte er det enkleste, og det er den beste måten å unngå massiv kjærlighetssorg og faktisk komme deg videre i livet ditt. Lenke til kommentar
Gjest trådstarter Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Fikk meg selv til å gjøre det, og familien hennes for at det ikke skal være awkward. Hadde bare kommet til å stalke profilen hennes uansett. Var litt terapi dette her. Kommer meg nok fint gjennom dette her, det bare føles så inni helvetes tomt nå... Takk for alle innspill! Og folk må gjerne komme med flere. Lenke til kommentar
insolvent Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Du valgte riktig løsning. Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Gjør det du kan for å glemme vedkommende. Det er særs vanskelig å få til noe forhold på nytt. For det første blir det utrolig klønete, og for det andre så er det ikke sikkert det er noe å satse på når den ene (eller begge) parten(e) føler det slik som beskrevet. Jeg slet i mange år etter min første kjærlighet, men det eneste som funket var å "glemme" personen og komme seg videre. Det gjorde vondt i mange år etterpå å se den personen med noen andre, men det er ikke noe man får gjort med det, så hvorfor prøve? Du er bare 19 år, du har hele livet foran deg og vil garantert treffe noen andre som det er verdt å satse på. Kjærlighetssorg er tungt, men man kommer seg over det og man treffer alltid noen som man vet passer bedre. Det er tross alt en eller flere grunner til at forholdet ikke fungerer. Hang in there, og lykke til! Nå kommer sommer`n, med miniskjørt og tubetops, kanskje greit å værra singel? Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Tusen takk! Jobber ganske ranskt i hodet mitt nå, og kommet til et punkt der jeg ikke har følelser for henne. Bare tenkte at man ikke slår opp via tlf på fem minutter når man har vært sammen i nesten 3 år. Er en person jeg ikke vil ha noe mer med å gjøre hvertfall. Og så dro hun på fest dagen etter hun slo opp, rart det der, siden hun sa at hun hadde mye å tenke over. Yea, right! Skal ut på byen med en kompis i kveld, og sjekke jenter uten å ha noe mål med det. Bare bevise for meg selv at jeg ikke trenger dama mi i det hele tatt. Er ikke klar for noe nytt forhold på leeeeeeeeeeeeeeeeeeeeenge. Skal nyte denne sommeren mer enn noen annen sommer. Lenke til kommentar
nnys Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Tusen takk! Jobber ganske ranskt i hodet mitt nå, og kommet til et punkt der jeg ikke har følelser for henne. Bare tenkte at man ikke slår opp via tlf på fem minutter når man har vært sammen i nesten 3 år. Er en person jeg ikke vil ha noe mer med å gjøre hvertfall. Og så dro hun på fest dagen etter hun slo opp, rart det der, siden hun sa at hun hadde mye å tenke over. Yea, right! Skal ut på byen med en kompis i kveld, og sjekke jenter uten å ha noe mål med det. Bare bevise for meg selv at jeg ikke trenger dama mi i det hele tatt. Er ikke klar for noe nytt forhold på leeeeeeeeeeeeeeeeeeeeenge. Skal nyte denne sommeren mer enn noen annen sommer. Det er akkurat denne innstillingen du skal ha. Er jo sommerferie nå. Flørt masse med jenter! The show must go on, dude! Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Man sier vel at det tar en måned per år dere har vært sammen å komme over noen. Så noen morsom sommer får du ikke - men lykke til. Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Det er nok ikke helt rett, det kommer an på hvordan man tenker. Har kommet over henne nå. Er det en ting hun ikke får lov til er det å ødelegge livet mitt i etterkant Sløser ikke bort noe mer tid på å tenke på henne nå, hun er dritt for meg. Har hatt 3 år uten problemer, alltid vært glad i hverandre. Så slår hun plutselig opp via tlf, og stikker til en dude på fest. Hun har vist at hun er en type person jeg ikke kommer til å savne. Hun er den personen som har såra meg mest i hele livet. Det er ikke noe i veien for at jeg skal gjøre henne til en fiende i livet mitt. Og man savner ikke fiender. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Fra mitt kyniske standpunkt har hun antageligvis forberedt seg siden samtalen om at dere måtte kommunisere bedre... Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Velkommen i klubben. Når kjæresten min var 19 år skjedde så å si akkurat det samme. Vi hadde vært sammen i nesten to år, og hadde store planer for fremtiden. Hun var veldig sjenert, og man kan vel trygt si at jeg var hennes første ordentlige kjæreste, men helt brått gjør hun det slutt med meg. Argumentet hennes for dette var at "man lever bare én gang", eller at hun rett og slett er ung om vil ha mer ut av ungdomsårene. Dette var selvfølgelig veldig tungt, og vi bestemte oss om å være gode venner, en vurdering som i etterkant har gitt bitter ettersmak. Resultatet er mye sjalusi, krangling, snoking på Facebook/Nettby osv. Jeg er veldig glad i henne, og tanken på å miste kontakt med henne skremmer meg veldig, men av og til lurer jeg på om det er det eneste valget for å få slutt på all den mentale lidelsen. Lenke til kommentar
SweetMaryJane Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 (endret) Godt valg å droppe kontakten på FB! Funker ikke med vennskap etter noe sånt. Bare husk den følelsen du har nå, når hun kommer krypende tilbake og angrer Endret 7. juli 2010 av SweetMaryJane Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Man kan velge å skjule innlegg, oppdateringer og aktiviteter fra folk. Mouseover personen når hun er på Nyhetsoppdateringer og velg SKJUL. Jeg tror dog ikke at Facebook er ditt største problem.. Råder deg heller ikke til å se på de siste 3 årene som "tomme" eller bortkastet. Du har sikkert lært mye fra forholdet og utviklet deg selv som person, spesielt som kjæreste, og alt positive fra dette må du bare bære med deg videre. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå