Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan er man "hard to get"?

Gjest Anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym

Vell, tittelen sier sitt. Jeg er intressert i en god veninne av meg og har vært alt annet enn hard to get, det har resultert i at hun bare ser på meg som sin aller beste venn. Fail med andre ord. Har fått høre fra enkelte at jeg må ta det litt mer rolig og være mer hard to get, så da lurer jeg på hvordan jeg er det. Håper på masse svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"...har vært alt annet enn hard to get,"

Basert på dette foreslår jeg at du prøver å gjøre det motsatte av hva du ville gjort tidligere. Det vil nok ikke stemme helt, men det er en start. Dog tror jeg du allerede har havnet i vennefellen, men det er jo verdt et forsøk.

Lenke til kommentar

Bare vær ærlig og si hva du føler/ønsker!

Det krever litt baller, siden det kan gå begge veier, men da vet ihvertfall hun hvor du står og vice verca :)

Det er to typer mennesker i Samlivsforumet: De som anbefaler deg å si det rett ut, og de som forteller deg at du på ingen måte må finne på å si det rett ut. Jeg har lest mange tråder lik denne og sett enda flere svar, men jeg har ikke blitt klokere av den grunn. Jeg er fortsatt usikker på hva som er den beste løsningen, hvis det er mulig med en løsning som passer alle situasjoner og personligheter.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Min erfaring er at å si det rett ut ikke funker, og er en sikker vei til vennefellen/avslag. Jeg vil ikke anbefale noen å lyge til jenten/gutten, men jeg tror faktisk at hard2get er veien å gå i veldig veldig mange tilfeller.

Uansett har jo ikke dette noe å si denne tråden, TS spør hvordan man er hard2get.

Lenke til kommentar

Bare vær ærlig og si hva du føler/ønsker!

Det krever litt baller, siden det kan gå begge veier, men da vet ihvertfall hun hvor du står og vice verca :)

Det er to typer mennesker i Samlivsforumet: De som anbefaler deg å si det rett ut, og de som forteller deg at du på ingen måte må finne på å si det rett ut. Jeg har lest mange tråder lik denne og sett enda flere svar, men jeg har ikke blitt klokere av den grunn. Jeg er fortsatt usikker på hva som er den beste løsningen, hvis det er mulig med en løsning som passer alle situasjoner og personligheter.

Som en hovedregel så skal man ikke si det rett ut, det trodde jeg de aller fleste var enige om.

Du skal være rimelig sikker på at den andre liker deg på den måten, før du begynner å legge ut om hva du føler for vedkommende.

Lenke til kommentar
Gjest Anonym

Takker for svar :) Men desverre svarer jo ingen av dere på det jeg spør om her. Vi har hatt en dialog om vårt vennskap og at vi er bestevenner osv. osv. men jeg har aldri sagt til henne at jeg liker henne, det er bare mange andre som sier/kommenterer at jeg liker henne og det er det vi har snakket om.

Men altså hvordan er man hard 2 get uten å plutselig virke avvisende og arrogant?

Lenke til kommentar

Vell, tittelen sier sitt. Jeg er intressert i en god veninne av meg og har vært alt annet enn hard to get, det har resultert i at hun bare ser på meg som sin aller beste venn. Fail med andre ord. Har fått høre fra enkelte at jeg må ta det litt mer rolig og være mer hard to get, så da lurer jeg på hvordan jeg er det. Håper på masse svar :)

Vill ikke anbefalle å prøve å være hard to get.

Du sier selv at du ikke vet hvordan du skal være hard to get, sjangsene er da store for at du blir alt for hard to get og hun tror du bare er sur på henne.

Begynn heller å erte henne litt og flørte, ikke tenk at du skal være hard to get tenk heller at du skal ta det litt med ro (tenk på hvordan din interaksjon er med andre venner du ikke er romatisk intresert i er)

Hvis hun flørter tilbake vis interese. ikke verbalt men feks ved å holde øyekontakten og smile lurt uten å si noe, ta på henne på en måte som du ikke ville tat på folk du ikke er intresert i (feks holde henne i hånda mens du stryker hånda hennes med tommelen Osv)

Dette er ikke noen supre tips og det er langt fra sikkert de vil fungere men du får hverfall sett om hun føler det samme.

Endret av eprep2000
Lenke til kommentar
Gjest Anonym

Men altså hvordan er man hard 2 get uten å plutselig virke avvisende og arrogant?

Avvis henne på en leken måte, samtidig som du tar på mye på og småkoser med henne, så småerter du hun når hun prøver å gjengjelde gleden.

Takker for svar :) Det du beskrev her skal nok gå fint ;) Glemte forøvrig å legge til en tilleggsopplysning i hovedutsnittet. Jeg har likt jenta over en lengre periode, men ikke hatt noen følelser for henne. De kom først da jeg fant ut at hun skulle ut med annen gutt. Jeg har etter det hatt en dårlig følelse i meg hele tiden og vet ikke om det er følelser, sjalusi, eller hva det er. Jeg prøver å innstille meg på at det ikke kommer til å bli noe av meg og henne men det er vanskelig.

Jeg har vært i en lignende situasjon tidligere, men da med en jente jeg ikke kjente så godt som den vi snakker om nå. Jeg spurte om hun ville være med ut, men fikk avslag. Det var utrolig deilig å bare bli ferdig med det den gang. Men jeg vil ikke risikere min aller beste veninne og det forholdet vi har på det å si rett ut at jeg har følelser for henne når de ikke er gjensidig.

Jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre :( :S

Lenke til kommentar

let me break it down for yah:

du har havnet i vennefellen, altså jenta ser på deg som en venn og ikke noe mer.

hvorfor? jo fordi du har vist henne kvaliteter av degselv som er den av en venn, vist du vil ha jenta må du vise henne at du har kvaliteter som er av den av en kjæreste.

å være hard to get kommer ikke til å hjelpe deg vist hun bare ser på deg som en kamerat.

Nå vet ikke jeg hvor gammel du er så blir litt vanskelig å vite hvilke kvaliteter du bør vise henne at du har som gjør deg til en egnet kjæreste. Kanskje du kan utdype litt mer om situasjonen, alder hvor lenge dere har kjent hverandre, går dere sammen på fritiden?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Få henne til føle seg spesiell ved å være med akkuratt deg.Det liker jenter.Dette trenger ikke nødvendigvis bare handle om hva du sier men også hvordan du ser ut. jenter liker også Gutter som er selvsikre, roglige og avslappet. det vil si ikke en "tøffel" videre så kan du begynne med berøring som følge av en skalering i en samtale.

men viktigst av alt : Vær deg selv og smil!

Lenke til kommentar
Gjest Anonym

let me break it down for yah:

du har havnet i vennefellen, altså jenta ser på deg som en venn og ikke noe mer.

hvorfor? jo fordi du har vist henne kvaliteter av degselv som er den av en venn, vist du vil ha jenta må du vise henne at du har kvaliteter som er av den av en kjæreste.

å være hard to get kommer ikke til å hjelpe deg vist hun bare ser på deg som en kamerat.

Nå vet ikke jeg hvor gammel du er så blir litt vanskelig å vite hvilke kvaliteter du bør vise henne at du har som gjør deg til en egnet kjæreste. Kanskje du kan utdype litt mer om situasjonen, alder hvor lenge dere har kjent hverandre, går dere sammen på fritiden?

Takker for svar! La meg utdype: Jeg er 18 år og hun er 19. Vi har et veldig tett forhold. Vi har kjent hverandre i 5-6 år, men det er først de to siste årene vi er blitt så close på hverandre som vi er i dag. Vi treffes ofte på fritiden, går turer sammen, sender meldinger osv. i tillegg til at vi driver med den samme fritidsaktiviteten og møtes flere ganger ukentlig i den sammenheng.

Det kaninkoker skriver om at fysisk kontakt er viktig, er vell og bra det. Og det har vi, vi maserer og kiler hverandre på armene og slikt, og ellers litt stryking, men ikke noe "kos" i den forstand.

Mange av våre fellesvenner og folk rundt oss har kommet og spurt meg om jeg liker henne og til noen har jeg bekreftet det og til andre har jeg ikke. Det ble etterhvert litt for mye av det gode og jeg ble usikker på om veninna mi også så på meg som en som liker henne og at hun utnytter det siden ingen har spurt henne om hun liker meg. Jeg spurte henne da om hun trodde at jeg likte henne og om hun utnyttet det. Jeg fikk til svar at hun ikke visste hva jeg følte men at hun hadde en aning. Altså et veldig kryptisk svar. Dette er rundt 4 måneder siden. Etter dette har vi kommet enda nærmere hverandre som venner, desverre. For rundt 3 uker siden fant jeg ut at hun skulle ut med en annen gutt nå til uken. Han er eldre og grunnet militærtjeneste har de ikke hatt mulighet til å møtes før nå.

Jeg har ymtet frempå for å få henne til å snakke om dette og fortelle om denne gutten, men hun har da bare blitt sur over måten jeg har funnet det ut på da ingen andre vet det og jeg var ganske sleip da jeg fant det ut. Det går fint nå men jeg har jo ikke peiling på hva jeg skal gjøre :)

Bare spør om mer info hvis dere trenger det, elle rom noe er uklart. Dette var det jeg fikk snekret sammen nå!

Håper på svar! :)

Lenke til kommentar
Gjest Legion Nella von Rupp

Fortsett med denne rasjonaliteten og pin det ut i det lengste eller drep alt angående dette og la følelsene gå videre. Noe som på sikt er bra ettersom man da er 100% genuin når det kommer til push/ pull ettersom man allerede har bestemt seg.

Start med å hate alt ved drittkjerringa, be henne hoppe utfor et stup e.l. Gir man selv bare en piko av en meter (gjelder også empati) så har du det gående, som å fore et sort hull, så spørs det på hvilken siden man befinner seg av Schwarzschilds sfære og om eventuellt eksistensen som sigularitet frister, ja.. gjør det egentlig det, hvor trykker skoen mest?

Helvete?

Lenke til kommentar

Det er en uhyre vanskelig situasjon å prøve å komme ut av vennesonen når du er så etablert som du er og jeg vil absolutt anbefale deg å la det hele ligge vist du ikke er heelt oppslukt i jenta. Ta deg fri fra henne nå i ferien, treff andre folk, møte nye jenter som kan være interessante, den beste måten å komme over noen på er å treffe noen nye og ha avstand fra frøken friend.

Vist du dog ikke klarer å bare være venn må du, vise at du er seksuell person, prøve å skape en seksuell spenning mellom dere. Den seksuelle spenningen som manglet i begynnelsen og som førte deg med første tog til venneby. Når du da har gjennskapt en seksuell spenning mellom deg og jenta bør du vise henne at du er interessert i jenter mens hun ser det, hun har deg som venn og som du sier føler hun seg sikkert trygg på at hu har deg i sin hule hånd, du må da skape en smule sjalusi for så og eskalere fysisk. Ikke si jeg liker deg, men si det med handling. Kyss henne når spenningen er på topp.

Vist du trenger hjelp om hvordan skape seksuell spenning så finnes det masse stoff om det på nettet.

Dette er dog en prosess som få klarer, men skal du få ei jente må du risikere å miste hu.

Endret av loffen90
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Anonym

Det er en uhyre vanskelig situasjon å prøve å komme ut av vennesonen når du er så etablert som du er og jeg vil absolutt anbefale deg å la det hele ligge vist du ikke er heelt oppslukt i jenta. Ta deg fri fra henne nå i ferien, treff andre folk, møte nye jenter som kan være interessante, den beste måten å komme over noen på er å treffe noen nye og ha avstand fra frøken friend.

Vist du dog ikke klarer å bare være venn må du, vise at du er seksuell person, prøve å skape en seksuell spenning mellom dere. Den seksuelle spenningen som manglet i begynnelsen og som førte deg med første tog til venneby. Når du da har gjennskapt en seksuell spenning mellom deg og jenta bør du vise henne at du er interessert i jenter mens hun ser det, hun har deg som venn og som du sier føler hun seg sikkert trygg på at hu har deg i sin hule hånd, du må da skape en smule sjalusi for så og eskalere fysisk. Ikke si jeg liker deg, men si det med handling. Kyss henne når spenningen er på topp.

Vist du trenger hjelp om hvordan skape seksuell spenning så finnes det masse stoff om det på nettet.

Dette er dog en prosess som få klarer, men skal du få ei jente må du risikere å miste hu.

Vi er begge vekkreist storedeler av ferien, så det blir ikke mye kontakt utenom på face og mobil. Jeg får prøve å holde meg unna, så får vi se hvordan dette går.. Kjiip situasjon!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...