Dimm Skrevet 30. januar 2002 Del Skrevet 30. januar 2002 noen som vet om det nye nForce brikkesettet er/blir noe bra i forhold til de gode gamle traverne som VIA Intel og AMD? Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 30. januar 2002 Del Skrevet 30. januar 2002 Før det kom på markedet leste om -veldig- lovende ord om det. Chipsettet viste seg å ikke være så bra. Jeg trodde det skulle bli helt sinnsykt -og det trodde mange andre også. Det viste seg at Via KT266A chipsettet rett og slett presterte bedre i maange tester. Jeg mener i hvert fall å ha lest det. Du har kanskje hørt mye dritt om Via, det har jeg i så fall. Men tenk deg: nVidia har aldri laget noe annet en skjermkort før.. vil det bli BUGS med chipsetta dems da, tror det!! Konklusjon: Jeg anbefaler deg å snoke litt rundt. Les noen tester (www.tomshardware.com, www.amdmb.com etc.) og kikk i forumet :smile: Personlig ville jeg gått for et skikkelig hovedkort med KT266A. nForce hadde jeg seriøst DROPPA. Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 30. januar 2002 Del Skrevet 30. januar 2002 Glemte å si en ting.. ettersom posten din lå i "Prosessor og Overklokking"; nForce kort har vist seg å ikke være så overklokkingsvennlige. Så skal du overklokke, er nForce feil valg! :wink: Lenke til kommentar
Duckman Skrevet 30. januar 2002 Del Skrevet 30. januar 2002 Det er mye som har blitt sagt, og mye mer vil garantert bli sagt om nForce. Etter min mening er nForce et revolusjonerende chipset, men problemet er at mange bedømmer det på feil grunnlag. nForce er ment å være et intigrert chipset, og kan ikke på noen måte direkte sammenlignes med AMD761, KT266A eller lignende. Anbefaler at du leser denne artikkelen: http://www.dwpg.com/content.php?contid=2&artid=80 PS: Så vidt meg bekjent er ikke 266A chipsettet raskere enn nForce... Lenke til kommentar
Danny Skrevet 30. januar 2002 Del Skrevet 30. januar 2002 vi bruker nforce på skolen satte det samme sjøl,ganske bra,stabilt og fått en xp1600 opp til xp 1800. Lenke til kommentar
RansoM Skrevet 30. januar 2002 Del Skrevet 30. januar 2002 Vist dere leser testen på http://www.tomshardware.com/mainboard/01q4...1126/index.html ser dere at KT266A slår nForce 420D på nesten samtlige tester. Denne testen fikk meg forresten til å kjøpe mitt hovedkort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå