Gå til innhold

Det nye nForce chip settet

Dimm

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Før det kom på markedet leste om -veldig- lovende ord om det. Chipsettet viste seg å ikke være så bra. Jeg trodde det skulle bli helt sinnsykt -og det trodde mange andre også. Det viste seg at Via KT266A chipsettet rett og slett presterte bedre i maange tester. Jeg mener i hvert fall å ha lest det. Du har kanskje hørt mye dritt om Via, det har jeg i så fall. Men tenk deg: nVidia har aldri laget noe annet en skjermkort før.. vil det bli BUGS med chipsetta dems da, tror det!!

Konklusjon: Jeg anbefaler deg å snoke litt rundt. Les noen tester (www.tomshardware.com, www.amdmb.com etc.) og kikk i forumet :smile: Personlig ville jeg gått for et skikkelig hovedkort med KT266A. nForce hadde jeg seriøst DROPPA.

Lenke til kommentar

Det er mye som har blitt sagt, og mye mer vil garantert bli sagt om nForce. Etter min mening er nForce et revolusjonerende chipset, men problemet er at mange bedømmer det på feil grunnlag.

nForce er ment å være et intigrert chipset, og kan ikke på noen måte direkte sammenlignes med AMD761, KT266A eller lignende.

Anbefaler at du leser denne artikkelen: http://www.dwpg.com/content.php?contid=2&artid=80

PS: Så vidt meg bekjent er ikke 266A chipsettet raskere enn nForce...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...