Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Datamaskin henger seg tilfeldig.

Anbefalte innlegg

Hei sitter her og prøver å feilsøke min gamle data da jeg skal selge den billig til en kamerat.

Jeg har nå testet alt jeg vet om av stabiliteststester, temperaturer, kabler og komponenter.

Alle temperaturene er helt normale, dataen er renset med trykkluft, jeg har kjørt memtest på rammen ,stresstest på cpuen, og alt mulig forskjellige diagnostikkprogrammer for lydkort,hardisker o.l uten å finne noe feil. Alikavel henger datamaskinen seg rundt 1-3 gang per dag. Har også sjekket at alle delene er kompatible med hverandre.

Jeg kjører Windows 7, alle drivere er helt nye og oppdatert.

Specs:

Gigabyte EP45-DS3L

Corsair TWIN2X PC6400 DDR2 4GB KIT CL5

Core 2 Quad Q8200 2,33Ghz

Corsair 550w PSU

Gtx 260

Noen som har noen forslag til hva jeg kan feilsøke? Vet ikke hvordan jeg kan få testet hovedkortet på noen måte. Ellers så er de fleste kompoentene også testet i en annen datamaskin.

Jeg fant mye rart om hovedkortet mitt på Google blant annet dette: http://forums.tweaktown.com/f69/gigabyte-ep45-ds3l-board-hell-unstable-need-some-tweak-advice-27647/

Det har seg slik at datamaskinen hengte seg før på samme måte men jeg fikset problemet ved å unngå den ene minnekanalen. Dermed sluttet datamaskinen å henge seg. Men nå etter at datamaskinen hadde stått avslått 1 måned begynte problemene igjen.

Tror dere jeg kan være sikker på at det er hovedkortet som er gåent(eller bare ekstremt dårlig? Å kjøpe et nytt 775 hovedkort er da kanskje verd det.

Takker for svar!

Dette kortet er vel kompatibelt om jeg skulle kjøpe meg et nytt? = MSI G31TM-P35

Endret av Ekinorak
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fant ut at rammen i datamaskinen er spesifisert til 1,9volt og default på hk var 1,8volt, justerte volten opp til 1,9. Antar det bør hjelpe på stabiliteten. Om den ikke henger seg på noen lange økter nå sitter jeg emnet som løst

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...