Gå til innhold

Fungerer Xbox spill kjøpt i amerika på norsk Xbox?

Anbefalte innlegg

Lurte på om vis jeg kjøper spill i Amerika hvor jeg her nå. og om det funker på min pc eller xbox som er kjøpt i norge ?

så vis jeg kjøper et xbox spill funker det online og slik på xboxen i norge.

og vis jeg kjøper et mmorpg spill som wow eller apb funker det at registrerer den accounten i EU ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det gjelder pc spill så er det fritt fram fra hvilke land du kjøper dem fra, de skal kunne funka uansett. Men du får kanskje ikke muligheten til og velge norsk språk og sånna ting siden du kjøpte det i USA. Men uten om det så er pc spilla ganske greie, eller disse MMORPG'a du skulle finne på og kjøpe i USA er nok låst til en US account, sånn at du da mest sannsynlig bare får spilt på US servere og ikke EU sine. Siden disse MMORPG'a ofte kommer ut i forskjellige utgaver ut ifra hvilke land dem kommer ut så blir dem som regel også låst til det landet du kjøpte det i.

Men når det gjelder Xbox 360 spill(Jeg mener disse fortsatt er låst til soner) så er vel disse fortsatt låst til PAL(Europa) og NTSC (USA). Så Xbox spilla du kjøper i USA vil nok være i NTSC format og ikke PAl formatet som vi bruker her i Europa. Men PS3 spill er hvis jeg husker riktig, sone frie eller det kommer annpå om spillutgiveren velger og ha en sone på dem eller ikke.

Håper dette var til noe hjelp :)

Lenke til kommentar

okey takker =) hvordan hvet jeg hva spill som er sone frie ?

Og skal spør folka på apb om det funker. siden jeg har closed beta account som er registrert i eu og keys to the city account som er registrert der, så skal spør dem om koden i amerika funker på Eu accounten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...