Gå til innhold

Oppdatering av datamaskin


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nettopp hatt konfirmasjon og skal oppgradere datamaskinen for rundt 7000 kr. Er det noen som har noen tips til hva jeg kan kjøpe?

Slik er maskinen jeg har fra før:

Hovedkort: MSI KT3 Ultra2

Prosessor: AMD Athlon XP 1600+

Skjermkort: Gainward GeForce 2 Ti

Minne: 512 MB DDR SD RAM

Harddisk: 40 GB

Skjerm: Daewoo 710B (fra 1998)

 

(Husker ikke flere detaljer på minne,harddisk og skjerm :oops: )

 

Maskinen skal brukes til spilling.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Jeg har nettopp hatt konfirmasjon og skal oppgradere datamaskinen for rundt 7000 kr. Er det noen som har noen tips til hva jeg kan kjøpe?

Slik er maskinen jeg har fra før:

Hovedkort: MSI KT3 Ultra2

Prosessor: AMD Athlon XP 1600+

Skjermkort: Gainward GeForce 2 Ti

Minne: 512 MB DDR SD RAM

Harddisk: 40 GB

Skjerm: Daewoo (fra 1998)

 

(Husker ikke flere detaljer på minne,harddisk og skjerm :oops: )

Tror jeg hadde sett på skjermkort og skjer (hvist den er dårlig) først,du får forresten tak i meget bra brukte skjermer, etter det hadde jeg tatt hk og ram, du får sikkert noen kroner til hvist du selger det gamle.

Lenke til kommentar

Nytt skjermkort og ny prosessor i første omgang. Kanskje ny skjerm også hvis du føler at du kan ta deg råd til det. Hovedkortet støtter opp til en 2500+ Barton hvis jeg ikke tar veldig feil, det duger enda en stund.

 

For rundt 2500 får du et Radeon 9500 og en Barton 2500+, burde funke fint i første omgang. Så kan du jo se om du har noen behov etter det... :wink:

Lenke til kommentar
Hei!

Jeg har nettopp hatt konfirmasjon og skal oppgradere datamaskinen for rundt 7000 kr. Er det noen som har noen tips til hva jeg kan kjøpe?

Slik er maskinen jeg har fra før:

Hovedkort: MSI KT3 Ultra2 EDIT: nf-7 v 2.0

Prosessor: AMD Athlon XP 2500+ barton

Skjermkort: sapphire 9700

Minne: 512 twinmos ram

Harddisk: 80 gb s-ata maxtor

Skjerm: kjøp brukt eller en ok 19" med flatt billedrør

 

(Husker ikke flere detaljer på minne,harddisk og skjerm :oops: )

 

Maskinen skal brukes til spilling.

 

edita for deg;)

Lenke til kommentar

Huff, oppgradere maskinen for 7k? Da kan du jo nesten kjøpe ny. Kan jeg få den helt velfungerende datamaskinen du da selger?................(seriøst)

Det jeg ville oppgradert var CPU og Skjermkort. Til ny CPU velger du en 2500+ og som grafikkort velger du et radeon 9700. Ellers ville jeg kansje vurdert å se på en ny sjerm, finnes en del greie brukte 19" der ute ( du kan se her). Så ville jeg brukt en tusing på en 120Gb hardisk, eller kansje 1500,- på en 160Gb. Det spørs hvor mye du bruker, noen klarer seg faktisk på 40Gb, så det vet du best selv.

Lenke til kommentar
Hei!

Jeg har nettopp hatt konfirmasjon og skal oppgradere datamaskinen for rundt 7000 kr. Er det noen som har noen tips til hva jeg kan kjøpe?

Slik er maskinen jeg har fra før:

Hovedkort: MSI KT3 Ultra2

Prosessor: AMD Athlon XP 1600+

Skjermkort: Gainward GeForce 2 Ti

Minne: 512 MB DDR SD RAM

Harddisk: 40 GB

Skjerm: Daewoo (fra 1998)

 

(Husker ikke flere detaljer på minne,harddisk og skjerm :oops: )

Tror jeg hadde sett på skjermkort og skjer (hvist den er dårlig) først,du får forresten tak i meget bra brukte skjermer, etter det hadde jeg tatt hk og ram, du får sikkert noen kroner til hvist du selger det gamle.

 

Hvist?????????? :grumpy:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...