Gjest Lurer Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Hei. Noen her på forumet som vet om det er mulig å hjelpe seg selv ved alkoholmissbruk? Har en gammel kjenning som ikke vil slutte å drikke, men begynne å drikke som "folk flest". Han lurer på om han trenger professjonell behandling, eller om han kan greie det selv. Kompisen min er 38 år forresten. Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Hva vil det si å ha alkoholmissbruk? Drikke hele tiden, drikke når man har fri hele tiden? Kjenne tegnet på det er svært forskjellig mener jeg.. Men hvis han ikke klarer å avslutte det kapitellet selv, bør han jo skaffe seg profesjonell behandling. Lenke til kommentar
Gjest Lurer Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Hva vil det si å ha alkoholmissbruk? Drikke hele tiden, drikke når man har fri hele tiden? Kjenne tegnet på det er svært forskjellig mener jeg.. Men hvis han ikke klarer å avslutte det kapitellet selv, bør han jo skaffe seg profesjonell behandling. Han drikker hver gang sjangsen byr seg, for å si det på den måten. Han er alkoholiker, det har han til og med sagt selv. Og det er sterkt gjort av han! Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Om han virkelig er innstilt på å slutte kan du anbefale ham antabus. http://en.wikipedia.org/wiki/Disulfiram Funker som faen men det krever dedikasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå